تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شيعيان ما كسانى‏اند كه در راه ولايت ما بذل و بخشش مى‏كنند، در راه دوستى ما به يكديگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803375008




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تقسيمات كشوري يزد فارغ از اختلافات محله‌اي پيگيري مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شرق > یزد طالبي در جمع خبرنگاران:
تقسيمات كشوري يزد فارغ از اختلافات محله‌اي پيگيري مي‌شود
يزد - خبرگزاري مهر: معاون سياسي و امنيتي استاندار يزد گفت: يكي از برنامه هاي اصلي كه در سال آينده در دستور كار حوزه سياسي استانداري يزد قرار گرفته است، حمايت از همه احزاب و تشكل‌هاي سياسي در استان يزد است.



به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلي طالبي، ظهر يكشنبه در نشستي خبري با اشاره به رويكردها و برنامه‌هاي اصلي حوزه معاونت سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري يزد اظهار داشت: يكي از مهمترين اين برنامه ها، حمايت از احزاب و تشكل‌هاست زيرا معتقديم بدون حضور احزاب، مشاركت واقعي در حوزه سياسي استان شكل نخواهد گرفت. وي بيان كرد: حمايت از احزاب در راستاي ارتقا نشاط سياسي استان يزد انجام مي شود و در اين راستا براي فعال شدن تشكل‌هاي دانشگاهي تلاش مي كنيم. طالبي خاطرنشان كرد: با احزاب جلساتي نيز برگزار شده و كميسيون هاي دانشجويي تشكيل شده اما لازم است به دانشجويان اين اطمينان داده شود كه فعاليت‌هاي سياسي آنها برايشان مشكل ساز نخواهد شد. وي تاكيد كرد: با فعال شدن كميسيون دانشجويي در استان يزد، زمينه بسيار مساعدي براي فعاليت تشكل هاي دانشجويي در دانشگاه هاي استان يزد فراهم خواهد شد. مبارزه با فساد اقتصادي و رانت خواري در دستور كار استانداري يزد معاون سياسي و امنيتي استاندار يزد همچنين مبارزه با فساد اقتصادي و رانت خواري را نيز يكي ديگر از برنامه هاي اين حوزه برشمرد و اظهار داشت: موضوع مبارزه با فساد اقتصادي در مجموعه كلان دولت و از سوي رئيس جمهور مورد تاكيد است و در استان يزد نيز اين مسئوليت بر عهده معاونت سياسي و امنيتي استاندار يزد گذاشته شده است.

وي از تشكيل كميته‌اي با همكاري دستگاه هاي نظارتي استان يزد خبر داد و عنوان كرد: همه تلاش خود را در سال آينده براي جلوگيري از فساد اقتصادي و دست درازي به اموال مردم به كار خواهيم گرفت. طالبي تاكيد كرد: براي مبارزه با فساد اقتصادي و رانت خواري، رسانه ها مي توانند بسيار كمك كنند نه اينكه در رسانه هاي خود به افشاي اسامي افراد بپردازند بلكه با معرفي مواردي كه مي شناسند و ارائه مستندات آن، به مسئولان در اين زمينه كمك كنند تا پس از محرز شدن فساد اقتصادي، متخلفان به مردم معرفي شوند. طالبي، صيانت از حقوق شهروندي، حمايت از احزاب و تشكل‌ها، ارتقا نشاط اجتماعي و نشاط سياسي، ايجاد امنيت پايدار، فعالتر كردن بانوان در امور سياسي و اجتماعي را از ديگر رويكردها و محورهاي برنامه هاي سال آينده حوزه معاونت سياسي استانداري يزد برشمرد. پررنگ شدن اختلافات محله اي و قومي از مهمترين چالش هاي استان يزد وي يكي از مهمترين چالش هايي كه استان يزد با آن روبروست را بحث پررنگ شدن اختلافات محله اي و قومي در يزد عنوان كرد و افزود: به رغم اينكه استان يزد از معدود استانهايي است كه در آن بيشترين انسجام فرهنگي، زباني و مذهبي وجود دارد، بيشترين اختلافات محله اي نيز مربوط به اين استان است. معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد ادامه داد: متاسفانه بحث هويت ملي در استان يزد كمرنگ شده و يكي از برنامه هايي كه به دنبال تحقق و تقويت آن هستيم، بحث هويت ملي است. وي عنوان كرد: حتي در تقسيمات كشوري نيز هر جا كه لازم است تغييراتي صورت گيرد، اين تغييرات فارغ از اختلافات محله اي پيگيري مي شود. در مورد تقسيمات كشوري به مردم برخي نقاط يزد وعده هاي فرا قانوني داده شد طالبي بيان كرد: تقسيمات كشوري يك بحث كاملا قانوني پيدا كرده و تلاش شده تا از مسائل محله اي و ... خارج شويم. وي عنوان كرد: در بحث تقسيمات كشوري متاسفانه در چند سال گذشته تصميمات چندان كارشناسانه اي گرفته نشد و برخي وعده هاي فرا قانوني به مردم داده شد كه چالش هايي براي سيستم سياسي استان يزد ايجاد كرد اما اين موضوع هم اكنون مديريت مي شود.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به يكي ديگر از چالش هاي استان يزد اظهار داشت: در بخش اتباع بيگانه نياز به باز تعريف اتباع بيگانه داريم و بايد تلاش كنيم با مديريت و سرمايه گذاري درست در زمينه اتباع بيگانه، مشكلات اين بخش برطرف شود. اسناد تدوين شده در استان يزد نيازمند بازنگري و آمادگي براي اجراست طالبي همچنين با اشاره به اسنادي كه در سال گذشته در استان يزد تدوين شده است، اظهار داشت: برخي از اين اسناد نيازمند بازنگري است و بايد پس از اعمال برخي اصلاحات، هرچه سريعتر براي اجرا آماده شود. وي در مورد تغيير مديران و فرمانداران در استان يزد نيز بيان كرد: اصل تغيير فرد مهم نيست بلكه بهبود در امور حائز اهميت است و هر جا احساس شده نياز به تغيير است، اين تغيير در راستاي بهبود شرايط انجام شده است. طالبي تاكيد كرد: سياست استانداري اين است كه در انتخاب مديران استان كمتر دخالت كند و اين تغييرات را به خود سازمان ها و وزارتخانه ها محول كند و تنها در برخي موارد هماهنگي هايي را مدنظر قرار داده ايم. استانداري در انتخاب مديران استان كمتر دخالت مي كند وي، تخصص و تجربه، توانايي همراهي با سياست هاي دولت تدبير و اميد، داشتن روحيه مردمداري و ... را از جمله ويژگي هايي برشمرد كه بايد در مديران وجود داشته باشند و تنها نكاتي كه براي استانداري در انتخاب مديران حائز اهميت است،‌ همين موارد است. طالبي در مورد انتخاب فرمانداران استان يزد نيز اظهار داشت: براي 9 شهرستان از 10 شهرستان انتخاب استانداري انجام شده و دو فرماندار نيز تاكنون تغيير كرده اند و بقيه موارد نيز در حال طي كردن امور مربوطه هستند. وي افزود: تلاش مي كنيم كه همه فرمانداران استان يزد از كادر وزارت كشور انتخاب شوند ضمن اينكه تاكيد داريم فرمانداران بايد از روحيه اعتدال، توان تعامل و همكاري، مردمداري، همكاري با همه گروه ها و جناح هاي سياسي شهرستان هاي استان و ... برخوردار باشند.

معاون سياسي و امنيتي استاندار يزد خاطرنشان كرد: در دولت گذشته تنها سه فرماندار از 10 فرمانداران شهرستان هاي استان يزد از كادر وزارت كشور انتخاب شده بودند و اكنون نيز سپاه پاسداران، برخي از فرمانداران خود كه از نيروهاي سپاه بوده اند را به سپاه فرا خوانده و برخي ديگر نيز از بدنه آموزش و پرورش بوده اند و كه از آنها در پست هاي ديگري در استان استفاده خواهد شد. ترجيح مي دهيم آب جيره بندي شود تا اينكه از آب ناسالم براي مردم استفاده كنيم وي در مورد مسئله آب استان يزد نيز اظهار داشت: آبي كه اكنون از اصفهان به يزد مي آيد، كفاف يزد را نمي دهد و بايد منابع ديگري مورد استفاده قرار گيرد و چاره آن نيز مديريت منابع آب است. طالبي تاكيد كرد: ترجيح مي دهيم جيره بندي كنيم تا اينكه از منابعي استفاده كنيم كه سلامت آن 100 درصد نيست زيرا سلامت مردم براي ما بيش از هر چيز ديگري اهميت دارد. وي عنوان كرد: گرچه استان يزد در سال هاي آينده با بحران آب مواجه است اما اميدواريم تا هفت هشت سال آينده، خط دوم انتقال آب آماده بهره برداري باشد و ما بايد امروز فكري به حال استان كنيم. معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد در پاسخ به سئوال خبرنگاري در مورد مشكلات و مطالبات كاركنان معدن چادرملوي استان يزد نيز اظهار داشت: در مورد معدن چادرملو، يك سري مطالبات از سوي كارگران وجود داشت كه اين مطالبات مورد بررسي قرار گرفت و با هماهنگي كه با كارگران انجام شد، برخي از درخواستها مطرح و رفع شد. سفر رئيس جمهور به يزد در سال آينده طالبي در بخش ديگري از سخنان خود از سفر رئيس جمهور در سال آينده به استان يزد خبر داد و اظهار داشت: قرار شده تا يزد از نخستين استانهايي باشد كه رئيس جمهور در سال آينده به آن سفر خواهد كرد. وي تاكيد كرد: بايد شرايطي در استان ايجاد شود و برنامه ريزي ها و كارهاي كارشناسانه اي انجام شود تا اين سفر بيشترين بهره را براي استان يزد به همراه داشته باشد.








۱۳۹۲/۱۲/۲۵ - ۱۵:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن