تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه دیدید که بنده ای گناهان مردمان را جستجو می کند و گناهان خویش را فراموش کرده...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816246691




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شمسایی: مربي - بازيکن‌بودن خيلي سخت است


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: شمسایی: مربي - بازيکن‌بودن خيلي سخت است
با توجه به اينکه 13سال ملي‌پوش بودم و در رده‌هاي ملي و باشگاهي با مربيان بزرگي کار کرده بودم، بسياري از مسايل مربيگري در فوتسال را مي‌دانستم و براي همين هيچ‌گاه قبول نکردم به‌عنوان دستيار شروع کنم،
کد خبر: ۳۸۶۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۶:۴۴ - 16 March 2014




فوتسال ايران با نام وحيد شمسايي عجين شده است، حالا او در رقابت‌هاي باشگاهي ايران به‌عنوان بازيکن- مربي هم به موفقيت بزرگي رسيده است و در اولين سال مربيگري خود، موفق شده تيم تحت هدايت خود يعني دبيري تبريز را به‌عنوان قهرماني برساند؛ موفقيتي که با توجه به جايگاه ليگ فوتسال ايران در جهان، مي‌تواند شمسايي را به‌عنوان يک مربي جوان و خوشفکر به فوتسال جهان معرفي کند. با وحيد شمسايي در مورد قهرماني با تيم دبيري تبريز و اولين تجربه مربيگري‌ای صحبت کرده‌ايم که در ادامه می‌خوانید:

  چه شد که تيم دبيري را به‌عنوان اولين تجربه براي مربيگري انتخاب کرديد؟

سه دليل براي اين کار داشتم: اول برمي‌گردد به رابطه بسيار خوبي که با مديرعامل اين تيم داشتم، دليل دوم اين بود که مي‌دانستم هميشه از من پشتيباني مي‌کنند و قوت قلب من خواهند بود. دليل سوم هم به‌خاطر استعداد و هواداران اين شهر بود. به نظرم دلايل هم درست بود و توانستيم به قهرماني ليگ‌برتر برسيم.

  بدون هيچ تجربه مربيگري به‌عنوان سرمربي انتخاب شديد، سخت نبود؟

با توجه به اينکه 13سال ملي‌پوش بودم و در رده‌هاي ملي و باشگاهي با مربيان بزرگي کار کرده بودم، بسياري از مسايل مربيگري در فوتسال را مي‌دانستم و براي همين هيچ‌گاه قبول نکردم به‌عنوان دستيار شروع کنم، حتي زماني که آقاي افتخاري رييس کميته فوتسال هم به من گفت که به‌عنوان دستيار در تيم‌ملي باشم، قبول نکردم و تنها دوست داشتم به‌عنوان سرمربي کارم را شروع کنم.

  همزمان مربي و بازيکن بودن، سخت نیست؟

خيلي سخت بود، هم بايد تمرين مي‌کردم و هم تمرين را زير نظر داشتم و هم بايد تيم حريف را آناليز مي‌کردم و به بازيکنان هم راهنمايي مي‌دادم، مجموعه اين کارها خيلي سخت بود، اما با توجه به همکاران خوبي که داشتم، توانستم از عهده اين کار سخت بر بيايم.

  ليگ را اين فصل چطور ديديد؟

من از سال 78 در ليگ فوتسال بودم و هرسال اين ليگ سخت مي‌شود، اين فصل هم ليگ خيلي سخت بود، به غير از ما که تنها اصغري‌مقدم را به عنوان يک ملي‌پوش داشتيم، بقيه تيم‌هاي مدعي هر کدام بين دو تا چهار بازيکن ملي‌پوش داشتند، ضمن اينکه تيم گيتي‌پسند هفت يا هشت ملي‌پوش داشت که تا آخر ليگ ما را تعقيب کرد. در اين فصل استعدادهاي خوبي هم در ليگ بودند که مي‌توانند به فوتسال ايران کمک کنند و در تمامي تيم‌ها حضور داشتند. تمام اين عوامل باعث شد تا ليگ پويايي را در اين فصل داشته باشيم.

  براي فصل بعد هم در تيم دبيري هستيد؟

قرارداد من با اين تيم دوساله است، اما چون اين باشگاه خصوصي است و سرمايه‌گذار آن شخص است، من دست آنها را باز گذاشتم که اگر مي‌خواهند فرد ديگري را انتخاب کنند.
من حرفه‌اي هستم و مي‌دانم که بايد مديران حتما راضي باشند تا مربي بتواند کار کند، به‌همين‌دليل از همان روز که قهرمان شديم دست آنها را براي انتخاب مربي باز گذاشتم، اگر من را انتخاب کنند که برنامه ويژه‌اي براي باشگاه‌هاي آسيا داريم. با توجه به اينکه در دوره قبل گيتي‌پسند در اين مسابقات دوم شده است، ما اين دوره وظيفه سختي داريم تا از فوتسال ايران دفاع کنيم.

  به بازي در تيم‌ملي فکر مي‌کنيد؟

من هميشه در خدمت تيم‌ملي هستم، هر زمان که از من دعوت شود با افتخار در خدمت تيم‌ملي خواهم بود. من هرچه دارم از تيم‌ملي دارم و هيچ‌وقت به آن پشت نمي‌کنم.

  با خسوس، سرمربي تيم‌ملي چه مشکلي داريد؟

من با او هيچ مشکلي ندارم، تنها خواسته من اين بود که سرمربي تيم‌ملي بايد از نزديک بازي‌هاي ليگ را ببيند، نه از طريق تلويزيون، متاسفانه شنيدم که سرمربي تيم‌ملي دوست دارد بيايد و بازي‌ها را ببيند، حتي او بازي‌هاي ليگ يک را هم در تهران مي‌بيند، اما فدراسيون براي او بليت تهيه نمي‌کند تا به شهرستان بيايد و او هم مجبور است از تلويزيون شاهد بازي‌ها باشد. فوتسال از آن دست ورزش‌هايي است که بايد حتما از نزديک آن را دنبال کنيد تا بتوانيد به اهداف خود برسيد، خسوس از راه دور نمي‌تواند با تمرکز براي تيم‌ملي بازيکن انتخاب کند. ما 24هفته در صدر جدول بوديم اما او يک بازي ما را هم نديد، اين موضوع خيلي بد است.

  با افتخاري، رييس کميته فوتسال هم مشکل داريد؟

من احساس مي‌کنم افتخاري مانند يک پدر براي فوتسال دلسوزي نمي‌کند و بين تيم‌ها تبعيض قايل مي‌شود، او در بعضي از مصاحبه‌هايش حرف‌هايي مي‌زند که معلوم است، نمي‌تواند يا نمي‌خواهد پدر فوتسال ايران باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن