تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مؤمن كم حرف و پر كار است و منافق پر حرف و كم كار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798597097




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمله دوباره روشن به اردوگاه آبی: قلعه‌نویی به درد فوتبال‌های مریض می‌خورد!


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین:
حمله دوباره روشن به اردوگاه آبی: قلعه‌نویی به درد فوتبال‌های مریض می‌خورد!




این شرایط قابل پیش بینی بود حمله دوباره روشن به اردوگاه آبی: قلعه‌نویی به درد فوتبال‌های مریض می‌خورد! متاسفانه افکار قلعه‌نویی فقط به درد فوتبال مریض ایران می‌خورد و تجربه فنی او در آسیا راه به جایی نمی‌برد.




استقلال تهران سه شنبه شب دومین شکست‌پیاپی‌اش در آسیا را این بار مقابل الریان تجربه کرد. شکستی که علاوه بر سه امتیاز مهمی که از این تیم گرفت، حالا آبی‌ها را در آستانه حذف از لیگ قهرمانان آسیا هم قرار داده است. نکته مهم دیگر این شکست تایید ادعای ناکامی استقلال با امیر قلعه‌نویی در عرصه‌های بین‌المللی است. ادعایی که البته از جانب منتقدان سرمربی استقلال همواره مطرح شده ولی او هیچ‌گاه زیر بار آن نرفته است. با این همه استقلال هم اکنون به عنوان تنها تیم بدون امتیاز گروه A لیگ‌ قهرمانان آسیا حال و روز خوشی ندارد و با ادامه این روند یقینا به عنوان یک حذف شده بزرگ وداع تلخ و زودهنگامی با این رقابت‌ها خواهد داشت. در همین باب روزنامه «قانون» در گفت‌وگو با حسن روشن رئیس پیشین آکادمی باشگاه استقلال به بررسی شرایط این تیم در لیگ قهرمانان آسیا پرداخته که متن آن در زیر می‌آید:

سه‌شنبه شب استقلال دومین باخت پیاپی‌اش در آسیا را متحمل شد. فکر می‌کنید دلیل این افت شدید آبی‌ها چه می‌تواند باشد؟

استقلال با توجه به شرایطی که این فصل داشت باید منتظر چنین شرایطی می‌بود. این تیم در نیمه‌های فصل جمعی از بهترین ستاره‌هایش را از دست داد و جایگزین خوبی هم برای آنها نتوانست جذب کند. شاید کادر فنی و مدیران استقلال فکر چنین روزی را نمی‌کردند اما اینطور شد و می‌بینیم که این تیم دو باخت پیاپی در آسیا را متحمل شده و کار بسیار سختی هم در لیگ برتر دارد. به نظرم اینجاست که نقش یک آکادمی خوب برای باشگاه‌ها مشخص می‌شود. چون اگر استقلال در آکادمی خود پشتوانه‌های خوبی داشت الان می‌توانست به راحتی از آنها در جهت منافع خودش بهره ببرد.

این دو شکست پیاپی یکبار دیگر این بحث را در رسانه‌ها مطرح کرد که قلعه‌نویی علی‌رغم نتایج خوبی که در لیگ می‌گیرد در مسابقات بین‌المللی ضعف شدید فنی دارد. این را قبول دارید؟

به نظرم این دو شکست خیلی واضح این مسئله را به همه اثبات کرد. متاسفانه افکار قلعه‌نویی فقط به درد فوتبال مریض ایران می‌خورد و تجربه فنی او در آسیا راه به جایی نمی‌برد. سوای این، نکته مهم این است که چرا از مربی و مدیرعامل تا سایر ارکان استقلال که می‌دانستند این تیم باید در چنین رویداد مهمی حضور داشته باشد تیم‌شان را طوری نبسته‌اند که به چنین وضعی گرفتار نشوند. رئال‌مادرید با آن ابهت و بزرگی‌اش به روزی افتاد که از هر تیمی ۵ ، ۶ گل می‌خورد. اما تیم‌های موفقی هم هستند مثل آلمان که وقتی دیدند در میدان نتیجه‌گیری با مشکل مواجه شدند، در یک برنامه ۱۰ ساله همه باشگاه‌ها و فوتبال خود را جوان کردند و امروز به وضعی رسیده‌اند که ادعای آقایی دنیا را دارند و بکن‌بائر از بزرگی آن‌ها حرف می‌زند.

اما سوال این است که امیر قلعه‌نویی چرا نمی‌تواند در آسیا موفق شود؟

ببینید؛ در ایران عوامل بیرون مستطیل سبز بسیار مهم تر از عوامل درونی فوتبال در ثبت نتیجه‌هاست. عواملی نظیر تماشاگر، لیدرها، داور و برخی واسطه‌ها. اما در فوتبال بین‌المللی شما محکوم به این هستی که فوتبال بازی کنی در غیر این صورت هم آبرویت را خواهی باخت و هم راه به جایی نخواهی برد. شما به الشباب نگاه کنید. این تیم در تهران با یک گل از استقلال جلو بود اما باز هم حمله می‌کرد و می‌خواست گل‌های بیشتری بزند.

جدایی بازیکنانی نظیر پژمان منتظری، جواد نکونام و فرهاد مجیدی چه سهمی در بروز شرایط این روزهای استقلال داشت؟

قطعا بی تاثیر نیست اما نباید اینقدر هم تاثیر مستقیم داشته باشد. من بیش از هر چیزی شرایط امروز استقلال را می‌گذارم به حساب سوء مدیریت این باشگاه. مدیرعامل باشگاه استقلال الان باید پاسخگوی هواداران و افکار عمومی باشد که چرا طوری با بازیکنان این باشگاه قرارداد بسته که هر وقت خواستند بروند. آقای مدیرعامل در زمان جذب نکونام از اوساسونا مدعی شد که باشگاه استقلال باید در ازای این انتقال ۸۰۰ هزار دلار به باشگاه اسپانیایی بپردازد در حالی که بعدها مشخص شد، اوساسونا از نکونام به خاطر این جدایی تشکر کرده که حاضر شده جای خودش را به یک جوان بدهد و اصلا پولی نگرفته است.

با این اوصاف استقلال جام قهرمانی لیگ برتر را هم از دست خواهد داد. اینطور نیست؟

شرایط در این مسابقات تقریبا مساوی است اما فولاد اوضاع بهتری دارد. اما خود من به خاطر آینده فوتبال ایران و جوانان این فوتبال آرزو دارم فولاد قهرمان شود. قهرمانی فولاد خیلی معنی دارد مخصوصا اینکه به همه اثبات می‌شود موفقیت فقط در حضور ستاره‌های میلیاردی رخ نمی‌دهد و گاهی می‌شود با تکیه بر جوانان کارهای بزرگ کرد.

آینده این استقلال را چگونه می‌بینید؟

واقعا روشن نمی‌بینم. این باشگاه به لحاظ مدیریتی با مشکلات عدیده ای مواجه است و شیوه مدیریت در اینجا به صورت لحظه‌ای است و افراد تنها برای امروزشان تصمیم می‌گیرند. من اخیرا به اصفهان و باشگاه سپاهان سفری داشتم و در این باشگاه معنای واقعی باشگاه را دیدم. سپاهان تا ۳ سال آینده از جذب بازیکنان سایر باشگاه‌ها بی نیاز خواهد شد.

این عملکرد ضعیف باشگاه‌های ما برای تیم ملی در راه جام جهانی خطرناک نیست؟

نه کی‌روش هم می‌داند نباید زیاد به این لیگ و باشگاه ‌ها دلخوش باشد وگرنه نمی‌رفت از کشورهای دیگر بازیکنان ایرانی الاصل پیدا کند.

و صحبت پایانی؟

من یک پیشنهاد به پا به سن گذشته‌ها دارم و از آنها می خواهم که یک لطفی در حق این فوتبال بکنند و جایشان را دیگر به جوانترها بدهند. به نظرم وحید هاشمیان الگوی خوبی در این زمینه بود. او وقتی خواست خداحافظی کند، گفت می‌روم تا بمانم؛ حال دوستان هم لطفا بروند تا برای همیشه بمانند.








این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن