تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هنگامى كه مؤمن بر صراط مى‏گذرد، و مى‏گويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم. ناگاه زبان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819667959




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بزرگداشتيوسف بدر پس از 29 سال از شهادتش برگزار شد/ شهید صوفی اهل مسامحه نبود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > همدان در آمدی بر یک یادواره/
بزرگداشت"يوسف بدر" پس از 29 سال از شهادتش برگزار شد/ شهید صوفی اهل مسامحه نبود
همدان- خبرگزاری مهر: مراسم بزرگداشت شهید شاخص بسیج در سال جاري پس از گذشت 29 سال از شهادتش همزمان با سالگرد شهادت بانوی دو عالم با حضور همرزمانش از اقصی نقاط ایران برگزار شد.



به گزارش خبرنگار مهر، کاندیدای قائم مقامی سپاه پاسداران در سال 1363 در سالجاری با انتشار کتاب زندگی نامه اش و برگزاری چند يادواره برای بزرگداشت او پس از گذشت 29 سال به عنوان شهید شاخص بسیح در سالجاری معرفی شد و علاوه بر خارج شدن از گمنامی در کشور در دیار خود نیز کمی از مهجوریت بیرون آمد و گوشه ای از شخصیت این سردار بزرگ همدانی انقلاب اسلامی برای همگان هویدا شد. به همت جمعی از دلسوختگان شهدا،پایگاه مقاومت این شهید و معاونت فرهنگی سپاه انصار الحسین (ع) همدان همزمان با سالگرد شهادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س) و در آستانه سالرزو شهادت شهید حسن صوفی در 25 اسفند 63 در منطقه عملیاتی بدر یادواره اصلی بزرگداشت او با نام "يوسف بدر" با حضور جمعی از همرزمان،خانواده شهدا و دلسوختگان راه شهادت عصر شنبه در سالن مجتمع فرهنگی وهنری ابن سینا همدان برگزار شد. همرزمان این شهید شاخص بسیج در سالجاری از دور ونزدیک ایران خود را به این مراسم رسانده بودند که از جمله آنها می توان به سردار مهدی صدیقی فرمانده سپاه صاحب الامر استان مرکزی،سردار مظاهری جانشین سپاه انصار الحسین (ع)، محمد حسین صوفی برادر و معاون حال حاضر سیمای جمهوری اسلامی ایران، کریم مطهری معاون سابق پشتیبانی و نیروی انسانی استانداری همدان،محمد علی پرزاد عضو شورای شهر و معاون شهید صوفی در زمان شهادتش به چشم می خورد،اما یار دیرین او حميد عسگري  که سابقه مسئولیت معاونت سیاسی امنیتی استانداری همدان را بر عهده داشت و همواره سعی میکرد هر سال خود را به مراسم سالگرد شهادت همرزم و یار دبستان تا جنگش برساند به علت حضور در خارج از کشور نتوانسته بود به این مراسم برسد، مادرشهید نیز که چندی است ویلچر نشین شده به علت کسالت نتوانسته بود خود را به این مراسم برساند.

این مراسم با روی پرده رفتن صحنه های نمایشی از رویداد دیدار شهید حسن صوفی با سردار رضایی فرمانده وقت سپاه برای بیان چگونگی انجام رژه پنج لشکردر همدان همراه شد. نمایش لحظاتی از این رویداد تاثیر گذار در جنگ تحمیلی که موجب خوشنودی رهبر کبیر انقلاب شده بود موجب شد بار دیگر همرزمانش به یاد نبوغ این جوان همدانی بیافتند. سردار مهدی صدیقی جانشین سابق سپاه انصار الحسین (ع) در زمان فرماندهی سردار آزادی که اکنون مسئولیت فرماندهی سپاه روح الله استان مرکزی را به عهده دارد مهم ترین سخنران این مراسم بود که در بخش از سخنانش اقدام به گلایه در خصوص برخی مطالب منتشر شده در جدید ترین کتاب منتشر شده برای شهید صوفی کرد. وی با اشاره به اینکه مبنای شخصیت حسن صوفی بر مذهب شکل گرفته بود، گفت: همه افرادی که او را میشناختند بر داشتن صعه صدر و متانت و داشتن درونی شکوفا برای مبارزه با استعماردر وی تاکید داشتند. صوفی اهل مسامحه نبود سردار صدیقی ادامه داد: به نوشته ای در این کتاب که به تفکرات شهید صوفی اشاره کرده نقد دارم، صوفی اهل مسامحه نبود، ظاهری آرام داشت ولی درون او سرشار از کینه و غضب به دشمنان اسلام بود. وی با اشاره به اینکه نظرات برخی دوستان وی در این کتاب کاملا با شخصیت این شهید تطابق دارد، اذعان داشت: در اوایل انقلاب با خواندن کتاب های شهید مطهری تلاش خوبی برای مبارزه با گروهک ها داشت و اگر او فردی مسامحه گر بود نمی توانست بدون گفتن حتی نام و مسئولیت خود به رزمندگان در عملیات ها شرکت کند. فرمانده سپاه صاحب الامر استان مرکزی اظهار داشت: فردی که مسامحه گر باشد نمی تواند در کار گزینش وارد شود اما اکنون بسیاری از سرداران وفرماندهان سپاه از افرادی هستند که او در آموزشگاه شهدا گزینش کرد.

سردار صدیقی با اشاره به اینکه سردار صوفی از نظر جهاتی گمنام است، اذعان داشت: اوج شخصیت فکری او را می توان در طرح ایجاد پنج لشکر دانست و او زود از جمع ما پر کشید اگر اکنون بود می توانست ساختار مفید تری را برای سپاه طراحی کند. وی گفت: در زمانی هم لشکر انصار و هم لشگر حجت نیاز به نیروی انسانی برای انجام عملیات داشتند و او که فرد خلاقی بود توانست نیروهای لازم را ساماندهی کند. فرمانده سپاه صاحب الامر استان مرکزی با تاکید براینکه بلوغ فکری در این سردار استان همدان به یکباره روی نداده بود، افزود: شهید صوفی خبر ساخت تا هنرمندان از آن استفاده کنند و باید رفتارهای این شهید و خصوصیات شخصیتی اش در حوزه فکری جوانان امروز رسوخ کند که در این فعالان فضای مجازی نقش موثری می توانند داشته باشند. سردار صدیقی گفت: انقلاب را درک می کنیم، خطرات دشمن را درک می کنیم، مشکلات مسئولان را درک می کنیم اما نگاهی با دقت و زیر زربین به آنها داریم. استان انصار الحسین جای تفکرات لیبرالیستی نیست وی با اشاره به اینکه استان انصار الحسین جای تفکرات لیبرالیستی نیست و مسئولان باید ارزش های انقلاب اسلامی را تقویت کنند،اظهار داشت: جوانان با توجه به اینکه کمتر به دنیا وابسته اند می توانند به کار های فرهنگی بپردازند. فرمانده سپاه صاحب الامر استان مرکزی بیان داشت: شهید صوفی با ارزش های اسلامی و قرآن مانوس بود.

سردار صدیقی با اشاره به اینکه یکی از دل نگرانی های جامعه بی عدالتی در ساختار کشور است که موجب ایجاد استرس و نگرانی برای مردم شده، بیان داشت: گرچه ملت دلداده رهبر کبیر انقلاب اسلامی هستند اما از ساختار های ایجاد شده نیز گله مند هستند. پایان این مراسم نیز با تجلیل از خانواده این شهید و دونویسنده کتاب های وی همراه شد.


۱۳۹۲/۱۲/۲۴ - ۲۱:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن