تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803129719




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهر قم غرق عزا و ماتم است/ تاکید مراجع بر گرامیداشت ایام فاطمیه


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قم هزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س)؛
شهر قم غرق عزا و ماتم است/ تاکید مراجع بر گرامیداشت ایام فاطمیه
قم - خبرگزاری مهر: همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) شهر قم غرق در عزا و ماتم این بانوی دو عالم است.



به گزارش خبرنگار مهر، شهر مقدس قم همزمان با سالروز شهادت دخت گرامی رسول اکرم(ص) غرق در عزا و ماتم است و در و دیوار این شهر سیاه پوش بانوی دو عالم شده است. بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) نیز سیاه پوش شده و دسته‌های عزاداری و سینه زنی نیز از روز گذشته و همزمان با شب شهادت به سمت حرم حضرت معصومه(س) رهسپار شده اند. همچنین به همین مناسبت برنامه‌های مذهبی شامل سخنرانی و عزاداری از روز گذشته در حرم مطهر حضرت معصومه(س) آغاز شده و همچنان ادامه دارد. هیئت‌های مذهبی نیز با نصب پلاکارد در سطح شهر برنامه‌های مذهبی خود همراه با سخنرانان جلسات را به مردم معرفی و از آنان خواسته‌اند بهار را با بهار فاطمی عجین کنند. مراجع تقلید نیز به مناسبت همزمانی نوروز با شهادت حضرت زهرا(س) بر برگزاری پرشور عزاداری‌ها تاکید داشته‌اند و مراسم عزاداری در بیوت مراجع از شب قبل آغاز شده و اقشار مختلف مردم حضور چشمگیری را در این مراسم دارند.

همچنین مراجع تقلید قم از روزها قبل در سخنان خود بر گرامیداشت فاطمیه در ایام نوروز تأکید داشته‌اند. آیت الله العظمی وحید خراسانی طی سخنانی در این زمینه با تاکید بر این‌که "امسال باید دو برابر گذشته نسبت به احیای فاطمیه تلاش شود" گفت: اهتزاز پرچم فاطمی احیای امر اهل بیت(ع) است. آیت الله العظمی علوی گرگانی نیز در زمینه پاسداشت ایام فاطمیه طی سخنانی با بیان اینکه آخرین روزهای سال 92 مصادف است با ایام شهادت بی بی دو عالم حضرت زهرا(س) و ایام عید نوروز سال 93 هم مصادف با ایام فاطمیه دوم می‌باشد. وی ادامه داد: حضرت زهرا(س) همان وجود نورانی هستند که هر گاه پدر او را می‌دیدند لبخند بر لبان مبارکشان نقش می‌بست و هرگاه او را محزون می‌دیدند غمناک می‌شدند. آن بانوی دو سرا امید شفاعت امت پدرشان پیامبر خدا (ص) هستند و همه عاشقان کوی الله باید از در خانه ایشان و پدر و شوهر و 11 فرزند پاکش به خدا برسند. این مرجع تقلید ادامه داد: در این ایام یقیناً امام زمان (عج) عزادار شهادت مادرشان فاطمه زهرا (س) بوده و هر کس که ادعای تبعیت از مکتب و راه امام زمان (عج) را دارد نباید نسبت به این ایام بی‌حرمتی و بی‌توجهی داشته باشد. آیت الله علوی گرگانی تاکید کرد: به همه شیعیان و مخلصین اهل‌بیت(ع) و ملت شریف ایران توصیه می‌نمایم که احترام این ایام را نگه داشته و مراقب رفتار خود در ایام نوروز امسال بوده و بی‌توجهی به برپایی عزای فاطمه زهرا(س) نکنند.

وی اظهار داشته است: مبادا که در ایام نوروز عملی انجام گیرد که موجب ناراحتی دل پیامبر مکرم اسلام و دختر پهلو شکسته ایشان شود. این مرجع تقلید تأکید کرد: توصیه اکید می‌کنم که در ایام فاطمیه دوم نسبت به برپایی عزای حضرت زهرا(س) به گونه‌ای رفتار شود که مراسم عزاداری امسال تحت الشعاع نوروز قرار نگیرد. آیت الله العظمی صافی گلپایگانی نیز طی سخنانی در این زمینه به ایام فاطمیه و تقارن آن با عید نوروز اشاره و تصریح کرد: باید شأن قم در ایام فاطمیه حفظ شود. برگزاری مراسم عزاداری دهه اول فاطمیه به مدت سه روز در دفتر این مرجع تقلید از ساعت 9 و 30 دقیقه برگزار می‌شود.


۱۳۹۲/۱۲/۲۴ - ۱۲:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن