تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه حقيقت خوشبختى آن است كه پايان كار انسان خوشبختى باشد و حقيقت بدبختى آن ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815421399




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صربستان و امارات متحده عربی چند توافق نامه همکاری امضا کردند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

صربستان و امارات متحده عربی چند توافق نامه همکاری امضا کردند بلگراد- ایرنا - وزیران امور خارجه صربستان و امارات متحده عربی روز جمعه در بلگراد سه تواققنامه دوجانبه در زمینه های لغو روادید برای دارندگان گذرنامه های سیاسی و خدمت، حمل و نقل هوایی و تشکیل کمیسیون مشترک همکاری امضا کردند.


به گزارش ایرنا، ایوان مرکیچ و شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان در همایش مشترک خبری با بیان اینکه این دو کشور را روابط دوستانه و مشارکت به یکدیگر ارتباط می دهند بر ادامه همکاری های گسترده دو جانبه تاکید کردند.
وزیر خارجه صربستان در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه صربستان، امارات متحده عربی را دوست و شریک مهم خود می داند، گفت که این دو کشور خواهان تعمیق روابط دوستی خود در آینده هستند.
شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان نیز در کنفرانس مشترک خبری گفت که امارات متحده عربی از مشارکت و همکاری با صربستان و داشتن روابط خوب با تمامی منطقه بالکان بسیار خرسند است.
وی با اشاره به گذشته سختی که منطقه بالکان در دو دهه اخیر داشته است، کمک و سرمایه گذاری بیشتر در این منطقه را به خاطر تحکیم صلح از وظایف جامعه بین المللی دانست.
وزیر خارجه امارات متحده عربی همچنین برعلاقه مندی بیشتر کشورش در تمرکز همکاری در زیر ساخت ها و صنعت کشاورزی با صربستان و منطقه تاکید کرد.
وی درطی اقامت خود در بلگراد همچنین در دیدار با ˈتومیسلاو نیکولیچˈ رییس جمهوری، ˈایویتسا داچیچˈ نخست وزیر صربستان جنبه های مختلف گسترش روابط و همکاری های دو کشور را در عرصه های مختلف مورد بررسی قرار داد.
وزیر دارایی صربستان در 15 اسفند امسال درابوظبی قرارداد دریافت وام یک میلیارد دلاری از امارات متحده عربی را با ˈحمد هور سوواعیدیˈ رییس دبیرخانه امور مالی ابوظبی امضا کرد.
این وام با نرخ بهره 2 درصد و با مدت پرداخت ده سال در اختیار صربستان گذاشته می شود.
بنا به اظهارات مقامات صربستان، از این وام برای بازپرداخت برخی وام های با بهره بالا، اجرای سیاست های اقتصادی، کمک به رفع مسایل اجتماعی، کمک به بودجه، امور کشاورزی و کمک به سرمایه داران داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در توسعه تولیدات در بخش های مختلف در کشور مورد استفاده قرار می گیرد.
امارات و صربستان سال گذشته سفارتخانه ها خود را بازگشایی کردند.
صربستان و امارات متحده عربی همکاری گسترده خود را در ابعاد مختلف از جمله کشاورزی، نظامی و مشارکت در تاسیس شرکت هواپیمایی مسافرتی از حدود دو سال پیش شروع کرده اند و تاکنون امارات متحده عربی چندین وام را با شرایط بسیار خوب در اختیار صربستان قرار داده است.
وزیر خارجه امارات متحده عربی که روز قبل ( پنجشنبه) در پریشتینا اقامت داشت در دیدار با انور خوجای همتای کوزوویی خود موافقت نامه همکاری در زمینه حمل و نقل هوایی غیر نظامی را امضا کردند.
شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان در دیدار و گفت و گو با آتیفه یحیاگا رییس جمهور کوزوو و هاشم تاچی نخست وزیر کوزوو، آمادگی کشورش را برای ادامه کمک های اقتصادی و سیاسی به کوزوو اعلام کرد.
اروپام**2061**1552
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن