تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):حد توکل چیست؟ حضرت فرمودند: اینکه با وجود خدا از هیچ کس نترسی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821252670




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چین به آمریکا و فیلیپین هشدار داد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

چین به آمریکا و فیلیپین هشدار داد پکن - ایرنا - چین به آمریکا هشدار داد که در امور داخلی این کشور و منازعات دریای جنوبی چین مداخله نکند و از فیلیپین خواست تا مانع ورود کشتی هایش به آبهای چین شود.


به گزارش ایرنا، چین هفته جاری از نزدیک شدن دو کشتی فیلیپینی که مدعی است حامل مصالح ساختمانی بوده است به نزدیکی جزایر نن شا در دریای جنوبی چین جلوگیری کرد.
چین از دیرباز این جزایر را متعلق به خود دانسته و تاکید کرده است ورود این کشتی ها به این آب ها نقض حق حاکمیت و تمامیت ارضی چین محسوب می شود.
حالا پس از آنکه نیروی دریایی چین مانع ورود کشتی های فیلیپینی به این منطقه شده است آمریکا، پکن را مورد انتقاد قرار داده و از مانیل پشتیبانی کرده است.
وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای تاکید کرده است که این اقدام چین تحریک آمیز است.
چین گانگ سخنگوی وزارت خارجه چین روز جمعه گفت: آمریکایی ها سفسطه کاری می کنند. این اظهارات در هم آمیختن حق و باطل است.
وی گفت که آمریکا نباید در این گونه موارد طرف کشور دیگری را بگیرد. اصولا در این مسایل نباید ورود کند. حقایق را هم نباید وارونه جلوه دهد.
چین مدعی است کشتی های فیلیپینی حامل مصالح ساختمانی چون سیمان بوده است و مانیل به دنبال ساختمان سازی و حضور دایمی در مناطقی هستند که تحت مالکیت چین است.
چین گانگ گفت که این حرکت فیلیپین تخطی از قوانین و ضربه زدن به منافع چین محسوب می شود و تحریک آمیز است.
وی هشدار داد که مداخله آمریکا در این مسایل برای صلح و ثبات منطقه و منافع واشنگتن سودمند نخواهد بود.
روزنامه ˈمردمˈ ارگان حزب حاکم چین نیز امروز بشدت از فیلیپین انتقاد کرد و نوشت : فرقی نمی کند کشوری کوچک باشد. کوچکی کشورها برای چین اهمیتی ندارد. مهم حراست از تمامیت ارضی است.
این نشریه خاطر نشان کرد که چین اموال و مناطق تحت مالکیت دیگران را غصب نخواهد کرد و نمی گذارد کسی به تمامیت ارضی این کشور دست اندازی کند.
این روزنامه نوشت در حالی که چین، ویتنام و مالزی در حال همکاری برای یافتن هواپیمای ناپدیدشده مالزیایی هستند این اقدامات اصلا جایز نیست.
گروهی از مردم فیلیپین نیز روز سه شنبه در مخالفت با اقدامات ارتش چین برای ممانعت از ورود کشتی های فیلیپینی به منطقه ای در دریای چین جنوبی تظاهرات کردند.
رسانه های فیلیپین نیز مدعی شدند نیروهای گارد ساحلی چین مانع ورود کشتی های حامل مواد غذایی فیلیپینی به آب های منطقه مورد اختلاف دو کشور در آب های غربی این کشور شده اند.
فیلیپین اعلام کرده است هدف این کشتی ها انتقال مواد غذایی به یک فروند کشتی حادثه دیده فیلیپین بوده است.
چین روز چهارشنبه نیز اعتراض فیلیپین را به اقدام پکن در ممانعت از نزدیک شدن کشتی های فیلیپینی به یک جزیره مرجانی و کشتی مورد ادعای فیلیپین در دریای چین جنوبی رد کرد.
یک فروند کشتی فیلیپین در سال 1999 میلادی ادعا کرد به گل نشسته و در ساحل این جزیره مرجانی پهلو گرفت. فیلیپین از آن تاریخ تاکنون از خارج کردن این کشتی از منطقه خودداری می کند.
منطقه دریایی آیونگین شوال در 196 کیلومتری استان پالاوان در جنوب غرب فیلیپین قراردارد.
در سال اخیر همواره تنش های دریایی بین فیلیپین و چین در آب های مورد چالش دریایی چین جنوبی وجود داشته است و در آخرین دور از تنش های دریایی چین با فیلیپین، اوایل سال جاری میلادی کشتی های چینی با آب فشار قوی ماهیگیران فیلیپینی را مورد حمله قرار دادند که این امر اعتراض مانیل را در پی داشت.
چین مدعی مالکیت بر تمامی آب های دریای چین جنوبی است، اما چهار کشور مالزی، برونئی، فیلیپین و ویتنام نیز بخشی از آب های این دریا را از آن خود می دانند.
آساق ** 2100 **1611
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن