تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802654631




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اوضاع شکننده تروریست ها در سوریه


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: اوضاع شکننده تروریست ها در سوریه


شکست پی درپی گروه‌های تروریستی از ارتش سوریه درتمامی استان‌ها ازاین واقعیت پرده برمی‌داردکه نیروهای مسلح سوریه، درشیوه مبارزاتی خود از استراتژی نظامی مقاومت و اصول و تجربیات خود و رهبری خوب بشار اسد بهرمند است. تحولات اخیر سوریه دربردارنده شاخص‌های مهمی است که در شکل گیری روند حوادث و وضعیت ناپایدار جنگی جهانی که آمریکا برای ویرانی سوریه به راه انداخته بسیار تأثیرگذار است.نخست: برخلاف ادعای برنامه‌ریزان آمریکایی و همراهان آنها در نبرد با سوریه، گروه‌های برانداز و تکفیری و مزدوران بین المللی شکست مفتضحانه‌ای را متحمل شده اند و در این  چند ماه  گذشته نیروهای شورشی و تروریست ها با برجا گذاشتن هزاران کشته در مناطق  مختلف سوریه زمینگیر شده اند.
 همچنین هزاران تروریست هم که بر اساس گزارش‌های غرب، یک سوم آنها را گروه های تکفیری و عناصر القاعده اعزامی از کشورهای مغرب، لیبی و بخصوص دولت‌های حوزه خلیج فارس و پاکستان، افغانستان و چچن تشکیل می دادند، در برابر ارتش سوریه به زانو درآمدند. روشن است که تداوم سیطره نیروهای مسلح سوریه مناطق دیگر سوریه  تنها نیازمند زمان است. ارتش سوریه از استراتژی مقاومت الهام گرفته است
دوم: شکست پی در پی گروه‌های تروریست از ارتش سوریه در تمامی استان‌ها از این واقعیت پرده بر می‌دارد که نیروهای مسلح با اصالت و آزادیخواه سوریه، در شیوه مبارزاتی خود از استراتژی نظامی مقاومت و اصول و تجربیات جنگ‌های بزرگی که آمریکا در طی ده سال گذشته در منطقه به راه انداخته، الهام گرفته‌اند.این نیروها نشان داده‌اند که از توانایی بالایی در سازگاری با شرایط نبرد برخوردارند و می‌توانند از روش‌های نبرد خیابانی، شهری و روستایی و نیز تکنولوژی‌ها و ابزارهایی که به آن‌ها کمک می کند با آرامش به پیشروی خود ادامه دهند و مراکز تروریست‌ها را تصرف کنند، استفاده نمایند. این در حالی است که جبهه بزرگ مخالف که آمریکا رهبری آنرا برعهده دارد و دولت‌های فعال منطقه‌ چون عربستان ،قطر..... بخشی از آن را تشکیل می دهند از امکانات و تجهیزات بسیاری برخوردار هستند.
سوریه

دلایل حضور ملت سوریه در کنار بشار اسد
حمایت مردم سوریه از بشار اسد، رهبر و رئیس جمهور مقاوم این کشور، عامل اصلی برتری ارتشی است که بر اساس تمام گزارش‌های خبری از حمایت و پشتوانه مردمی برخوردار است. دلیل این حمایت را باید در موارد زیر جستجو کرد:نخست آنکه: اغلب مردم سوریه به این حقیقت پی برده‌اند که حوادث موجود طرحی استعماری برای ویرانی این کشور و به تسلیم واداشتن آن در برابر تسلط استعمار غرب و حذف یکی از قدرت‌های مخالف رژیم صهیونیستی است. مردم سوریه از حامیان آزادی و مقاومت به رهبری بشار اسد هستند که خود را ملزم به دفاع از وطنشان می دانند. آنها عقب نشینی ننموده‌اند و از همان ابتدا در خیابان‌ها حضور یافته اند.
عامل دوم: پیدایش گروهی از نخبه های مردمی که 20 درصد افکار عمومی سوریه را تشکیل می دهند. این گروه با استعمار و گروه‌های مرتجع عرب در ارتباط بوده و از همان آغاز حوادث ، همزمان با اقدام دولت ملی برای انجام گفتگو و اصلاحات واقعی در سوریه، در پوشش اصلاح طلب ظاهر شدند.
عامل سوم: وجود ساکنان روستاهای دور افتاده که بعد از احساس رنج و گرفتاری به این نتیجه رسیدند که گروه‌های تروریست خطری واقعی برای امنیت و ثبات سوریه به شمار می روند. این گروه حضور پررنگ دولت درعرصه و از بین بردن فضای آشوب و ترور را اولویت اصلی می دانند و خارج از واقعیت سیاسی بر حضور ارتش سوریه در میدان تأکید دارند. این امر باعث شد تا ساکنان روستاها به جای پنهان شدن در پناهگاه‌های افراد مسلح، به تعقیب و ارشاد آنها بپردازند و از نیروهای ارتش کمک بخواهند.مردم سوریه با هرنوع سلیقه و رویکرد سیاسی به وحدت و استقلال کشورشان پایبند هستند. آن‌ها در برابر تجاوز دشمن از ارتش و دولت خود حمایت می کنند و از همین روست که فشار آمریکا و ترکیه و عربستان براتحاد و پایداری آن‌ها می افزاید. باید گفت آنچه باعث شده است در این بحران اکثر مردم با هم متحد شوند، توجه به اصل دفاع از وطن و مقاومت در برابر طرح استعمار است.
تغییر راهبرد دولت‌های آزادی خواه برای مبارزه با هیمنه غرب
چهارم: پیامدهای حوادث سوریه در عرصه بین‌المللی و منطقه‌ای به روشنی نشان می‌دهد که دولت‌های آزادیخواهی که همچون سوریه خواهان رهایی از سیطره آمریکا در جهان هستند، برای مقابله با دولت‌های متجاوز که در حال رو کردن تمام گزینه‌هاشان هستند استراتژی خود را تغییر داده‌اند.اجلاس بین المللی نقش جهان اسلام در هندسه قدرت جهانی  و دستاوردهای آن نقطه عطفی در شکل گیری یک جریان جدید بین المللی برای مقابله با هیمنه آمریکا و حمایت از حاکمیت و ثبات سوریه و جلوگیری از گسترش دامنه نبرد و نفوذ گروه‌های شورشی و تروریست در این کشور است.
سه کشور ایران، روسیه و چین به طور ویژه از دولت ملی سوریه حمایت کرده‌اند و به شدت با تفکرات حمله به این دولت محوری در منطقه و جهان مقابله نموده اند.از همین روست که درخواست آمریکا و عربستان برای عدم حمایت از سوریه چندان با استقبال روبرو نشده است. زیرا هرگونه تجاوز به خاک و حاکمیت ملی سوریه با پاسخ محکم این کشور روبرو خواهد شد. از طرفی سوریه دارای دوستانی است که از آن حمایت می‌کنند. امری که مسئولان غربی و منطقه‌ای را به یاد گفته کسینجر می اندازد که: تلاش برای دخالت در سوریه، زمینه پیدایش جنگی جهانی خواهد شد.

دانلود

لینک را کپی کنید


پنج شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 197]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن