تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ذكر زبان حمد و ثناء، ذكر نفس سختكوشى و تحمل رنج، ذكر روح بيم و اميد، ذكر دل صدق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820681731




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه اندازی شهر کتاب در قزوین از ضرورت های فرهنگی است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین روزبه:
راه اندازی شهر کتاب در قزوین از ضرورت های فرهنگی است
قزوین- خبرگزاری مهر: استاندار قزوین گفت: با توجه به پشیینه فرهنگی قزوین داشتن شهر کتاب در قزوین که تمامی نیازهای صنعت نشر، چاپ و عرضه کتاب را تامین کند از ضرورت های مهم فرهنگی است که از راه اندازی آن حمایت جدی می کنیم.



به گزارش خبرنگار مهر، جمعی از اعضاء تعاونی ناشران قزوین چهارشنبه شب ضمن دیدار با استاندار قزوین خواستار حمایت نماینده دولت از تاسیس و راه اندازی شهر و مرکز دائمی کتاب در قزوین شدند.

مرتضی روزبه در این دیدار گفت: با همه مشکلاتی که در حوزه اقتصادی وجود دارد فعالیتهای فرهنگی در حوزه نشر کتاب در استان مناسب است اما با توجه به پیشینه فرهنگی قزوین این جایگاه باید ارتقاء پیدا کند.

وی افزود: در سالهای گذشته هم بسیار مایل بودیم تا محدوده پارک ملت قزوین به بازار کتاب تبدیل شود تا بتوان نیازهای اهل فرهنگ را پاسخ گفت.

این مسئول بیان کرد:جای خرسندی داردکه امروز ناشران استان تصمیم گرفته اند بازار یا شهر کتاب تاسیس کنند تا بتوان به عنوان نمایشگاه دائمی نیازهای مردم و ناشران و فعالان این صنعت را تامین کردلذا ما هم در این مسیر از هیچ حمایتی دریغ نخواهیم کرد.

روزبه یادآورشد: کارهای زیادی در حوزه کتاب می توان انجام داد که اگر شهر کتاب شکل بگیرد رونمایی ماهانه از کتب جدید، عرضه کتب مولفان استانی و کشوری، برگزاری نمایشگاههای دائمی کتاب، همایش های تخصصی و ارائه خدمات چاپ و نشر هم می تواند محقق شود.

استاندار قزوین تصریح کرد: به دلیل آپارتمان نشینی شاید بسیاری از مردم تمایل داشته باشند کتاب های زیادی را که دارند عرضه کنندکه این بازار می تواند محل عرضه کتاب در بازارچه های شخصی و خانوادگی هم باشد تا این گونه کارهای فرهنگی هم ترویج شود.

بسترسازی برای حضور همه فعالان نشر در تعاونی ناشران

روزبه گفت: برای تحقق بازار و یا شهر کتاب داشتن انسجام فعالان این عرصه ضروری است و باید با فراخوان بستر حضور همه فعالان نشر در همه مناطق استان در این تشکل و تعاونی فراهم شود و سپس تصمیم گیری و برنامه ریزی کنید.

این مسئول اظهارداشت: در این زمینه هم دغدغه داریم و هم آماده ایم تا با هر گونه همکاری و حمایت به اجرایی شدن کار کمک کنیم.

بازار دائمی کتاب نیاز امروز استان قزوین

وی افزود: در شرایط کنونی داشتن بازار دائمی کتاب از نیازهای استان است و با این سبک زندگی باید این طرح با نگاه کارشناسی اجرایی شود.

روزبه گفت: وقتی عده ای با نگاه به ظرفیت دانشگاهی توانسته اند با انسجام در راه اندازی فروشگاههای فست فود، سفره خانه، زیراکس و خدمات چاپ و تکثیر بازار خوبی راه بیندازند چرا ناشران از این قابلیت بی بهره باشند و خوراک فرهنگی استان را تامین نکنند.

وی اضافه کرد: به نظر می رسد در این زمینه ایده و فکر جدیدی نداشته ایم و یا جدی نبوده ایم اما امروز این شرایط وجود دارد و در استان از حرکت ناشران استقبال می کنیم اما باید برنامه و ساز و کار لازم برای اجرایی شدن این کار مهم فرهنگی دیده شود و سپس وارد میدان شد.

روزبه یادآورشد: باید هدف گذاری در راه اندازی این مجموعه فرهنگی با چشم انداز روشن به آینده باشد و ضمن شناسایی نیازها برای سالهای آتی برنامه ریزی کرد.

استاندار بیان کرد: نباید به عنوان ها دل خوش باشیم و این که بگوئیم قزوین پایتخت خوشنویسی ایران است اما برای یک کار خط به اصفهان برویم یعنی کاری نکرده ایم لذا اگر شهر کتاب داشتیم باید دیگر به تهران و قم برای امور فرهنگی نرویم.

وی ایجاد صندوق حمایت از ناشران را ضروری دانست و بیان کرد: با تاسیس این صندوق و داشتن تشکیلات منسجم می توان هم قدرت مالی خود را تقویت کنید و هم از ایده های مختلف برای راه اندازی شهر و بازار کتاب استفاده کنید.
 


۱۳۹۲/۱۲/۲۲ - ۱۱:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن