تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815504608




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعزام 200 شهر قدسی به مناطق جنگی جنوب و غرب کشور


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > تهران
اعزام 200 شهر قدسی به مناطق جنگی جنوب و غرب کشور
قدس - خبرگزاری مهر: فرماندار قدس از 200 نفر از این شهرستان به مناطق جنگی جنوب و غرب کشور گفت: کاروانهای راهیان نور فرصتی برای آشنایی جوانان و نوجوانان با جبهه ها هستند و فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج می کنند.



به گزارش خبرنگار مهر، نورمحمد فردی صبح امروز در نشست برنامه ریزی اعزام کاروانهای راهیان نور این شهرستان که با حضور مسئولان شهرستانی برگزار شد، با تبریک سالروز تاسیس بنیاد شهید و ایثارگران، اظهار داشت: بنیاد شهید و ایثارگران یکی از اولین نهادهایی بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی( ره) با هدف ساماندهی و رسیدگی به خانواده های معظم شهدا تاسیس شد.

وی ادامه داد: در همین راستا طرحی با عنوان طرح سپاس راه اندازی شده که طی آن مسئولان از خانواده های معظم شهدا بازدید می کنند و مشکلات و مسایل آنها را پیگیری و رفع می کنند، شهدا فقط به خانواده های خود تعلق ندارند بلکه آنها به همه مردم کشور تعلق دارند و وظیفه همه است که یاد و خاطره آنان را گرامی دارند، ادامه راه و روش آنها یکی از راههای زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنها است.

این مسئول افزود: کاروانهای راهیان نور یکی دیگر از راه های زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا است، نسلهای سوم و چهارم به دلیل این که زمان جنگ را درک نکردند تعریف درستی از رشادت ها و دلاوری های رزمندگان و شهدا ندارند اکنون وظیفه مسئولان است که با نمایش جبه ها و آنچه در آن ها رخ داده فرزندان ایران اسلامی را حقایق آشنا کنند.

فردی ادامه داد: کشور ایران در طی عصرهای گوناگون جنگ های بسیاری به خود دیده است و طی آن ها قسمت های بسیاری از خاک سرزمین از کشور جدا شده است اما در زمان جمهوری اسلامی و در هشت دفاع مقدس این جوانان این مرزو بوم بودن که با دفاع جانانه از دین و مال و ناموس خود اجازه ندادند حتی یک سانتیمتر از خاک میهن بدست دشمنان بیفتد.

این مسئول بیان کرد: این کاروانهای راهیان نور بهترین فرصت هستند تا نوجوانان و جوانان با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند، البته این کاروانها هیچ بودجه و اعتبار دولتی ندارند و همه مسئولان شهرستانی باید کمک کنند تا سپاه که متولی این امر است بتواند این وظیفه را به خوبی به انجام برساند.

جوانان و نوجوانان هدف اصلی تهاجمات فرهنگی هستند

در ادامه مراسم فرمانده ناحیه سپاه پاسداران شهرستان قدس اظهار داشت: با توجه به این که کشور و جامعه توسط دشمنان، رسانه ها و ماهواره ها تحت فشار و تهجمات فرهنگی شدید قرار دارند و جوانان و نوجوانان بیشتر از همه مورد هجمه قرار گرفتند باید با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از نفوذ بیشتر دشمنان در جامعه جلوگیری کرد. پاسدار مجید امیر عبداللهیان افزود: اعزام دانش آموزان و دانشجویان تحت عنوان کاروانهای راهیان نور به مناطق جنگی یکی از راه های مقابله با این تهجمات فرهنگی است که هر ساله در چند نوبت این اعزام ها صورت می گیرد. وی ادامه داد: در حال حاضر 200 نفر برای اعزام به مناطق جنگی جنوب ثبت نام کردند که برای مدت پنج روز از روز 28 اسفند ماه از شهرستان به سوی منطقه اعزام می شوند، طی برآورده های انجام شده هزینه خورد و خوراک هر نفر در 5 روز 87 هزار و 500 تومان می باشد و کرایه هر دستگاه اتوبوس برای هر روز یک میلیون تومان است که با در نظر گرفتن پنج اتوبوس در مجموع هزینه این کاروان 45 میلیون تومان است. این مسئول افزود: از هر متقاضی که برای حضور در مناطق جنگی ثبت نام کرده مبلغ 40 هزار تومان دریافت می شود که در مجموع 8 میلیون از هزینه ها تامین می شود اما برای تامین مابقی هزینه ها از مسئولان شهرستان انتظار کمک می رود. در پایان جلسه مقرر شد که شهرداری مبلغ 20 میلیون تومان و اداره صنعت، معدن و تجارت نیز 3 میلیون تومان و آب معدنی مورد نیاز کاروان ها را تامین کنند.


۱۳۹۲/۱۲/۲۲ - ۱۰:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 161]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن