تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): فضاى هر ظرفى در اثر محتواى خود تنگ‏تر مى‏شود مگر ظرف دانش كه با تحصيل علوم، فضاى آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820073352




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیش‌درآمد دیدار با آمریکا؛ عدس پلو یا استیک آبدار!


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: پیش‌درآمد دیدار با آمریکا؛ عدس پلو یا استیک آبدار!
رؤسای دو نهادی که این روز‌ها بر سر مسائل مالی با هم اختلاف دارند تا کنون هیچ اظهار‌نظری نکرده‌اند و این معاونان هستند که آتش توپخانه‌ها را روشن نموده‌‌اند؛ هرچند گویا روابط حسنه رسول خادم با محود گودرزی، سرانجام خوشی ‌‌برای این ماجرا رقم بزند، هم‌اکنون فدراسیونی‌ها چندان از وضعیت مالی خود راضی نیستند.
کد خبر: ۳۸۶۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۱ - 12 March 2014



پیش‌درآمد دیدار با آمریکا؛ عدس پلو یا استیک آبدار!
در حالی روز شنبه تیم ملی کشتی کشورمان باید به مصاف تیم ملی کشتی آمریکا در قالب رقابت‌های جام‌جهانی کشتی برود که از سوی مسئولان این فدراسیون، مشکلات مالی بزرگ‌ترین حریف آن‌ها به ‌شمار می‌رود؛ موضوعی که با تکذیب نمایندگان وزارت ورزش و جوانان همراه ‌و به ‌گره‌ای کور در روزهای اخیر بدل شده است.

به گزارش «تابناک»، همین هفته گذشته بود که علیرضا رضایی، مدیر تیم‌های ملی کشتی در کنفرانس خبری خود از وضعیت نامطلوب مالی فدراسیون کشتی خبر داد. رضایی با اشاره به بدهی یک میلیارد و پانصد میلیونی فدراسیون کشتی، از تعدیل نیروهای این فدراسیون به دلیل همین مشکلات خبر داد. البته اخبار غیر رسمی از بیشتر بودن رقم بدهی این فدراسیون سخن می‌گویند و صحبت از رقمی معادل هفت میلیارد بدهی در میان است.

این در حالی است که این فدراسیون در سه ماه گذشته، دو تورنمنت بزرگ و پرهزینه تختی و یادگار امام (ره) را با کیفیت بالایی در تهران برگزار کرد؛ اما اوج گلایه‌های رضایی از وضعیت کشتی، جایی بود که او از وضعیت تغذیه ملی‌پوشان گفت‌: «ما دوباره تقریبا به وضعیت خوردن عدس پلو رسیده‌ایم و امیدوارم طوری نشود که بعد از جام جهانی حتی عدس هم نداشته باشیم و مجبور شویم برنج خالی به ملی پوشان بدهیم. امیدواریم‌ وزیر ورزش که از اساتید ورزش است و اشراف کاملی به شرایط دارد، نگاه ویژه‌ای به کشتی داشته باشد چرا که ‌سال سختی ‌پیش روی داریم».

این سخنان در حالی است که تیم ملی کشورمان، شنبه ۲۴ اسفند ماه باید در رقابت‌های جام‌جهانی کشتی به مصاف امریکا برود و با توجه به قهرمانی کشورمان در دو دوره پیشین این رقابت‌ها، دفاع از عنوان قهرمانی و حفظ اعتبار کشتی ایران، بزرگ‌ترین رسالت ملی‌پوشان کشتی کشورمان در امریکاست.

بنا بر این گزارش، پیش از این نیز علیرضا حیدری، نائب رئیس فدراسیون کشتی ـ که با فرنگی‌کاران ایرانی در رقابت‌های جایزه بزرگ مجارستان شرکت کرده بود ـ اعلام نمود، برخی هزینه‌های اعزام تیم را از جیب خود پرداخت کرده است.

این انتقادات در حالی مطرح می‌شود که نصرالله سجادی، معاون توسعه ورزش حرفه‌ای کشور از پرداخت بودجه فدراسیون کشتی به میزان لازم خبر داده و اعلام کرده که فدراسیون کشتی از قبل حدود ۷ میلیارد تومان بدهی داشت. ما بیشتر از سقف پولی که باید به فدراسیون کشتی می‌دادیم به این فدراسیون بودجه داده‌ایم. دلیلمان هم این بود که می‌خواستیم بخشی از آن دیونی که به عهده این فدراسیون است، پرداخت شود. این روال را تا آخر سال هم ادامه می‌دهیم اما مسلما نمی‌توانیم همه این بدهی‌ها را بپردازیم.
 
با این حال همچنان وضعیت مالی فدراسیون کشتی، مناسب نیست و این اختلاف نظرهای مسئولان فدراسیون با وزارت ورزش و جوانان، موجب شده تا ورزش اول کشور‌ حاشیه داشته باشد.

پیش از این نیز بار‌ها کشتی در ایران گرفتار حواشی فراوانی شده بود. در زمان حجت‌الله خطیب نیز فدراسیونی‌ها، انتقادات گسترده‌ای از مسئولان وقت وزارت ورزش داشتند؛ اما حتی حسابرسی مالی در زمان حجت‌الله خطیب از فدراسیون کشتی، ‌مشکلات را مشخص نکرد و آمار و ارقام به هیچ عنوان پذیرفته نبود و وزارت ورزش و فدراسیون کشتی هر کدام آماری متناقض ‌ارائه می‌کردند.

اما بدهی هفت میلیاردی دولت قبل برای فدراسیون کشتی، اندکی پس از روی کار آمدن رسول خادم، گریبان این فدراسیون را گرفت تا در آستانه جام‌جهانی امریکا، مسئولان این فدراسیون از رسیدن وضعیت کشتی به عدس پلو و عدس پلو‌ بدون عدس خبر بدهند؛ هرچند به ادعای مسئولان وزارت ورزش، هم‌اکنون وضعیت این فدراسیون ‌در موقعیت استیک آبدار است. نکته جالب اما در حاشیه‌سازی‌های این روزهای کشتی، سکوت محمود گودرزی و رسول خادم است.

این گزارش در ادامه می‌‌افزاید، رؤسای دو نهادی که این روز‌ها بر سر مسائل مالی با هم اختلاف دارند تا کنون هیچ اظهار‌نظری نکرده‌اند و این معاونان هستند که آتش توپخانه‌ها را روشن نموده‌‌اند؛ هرچند گویا روابط حسنه رسول خادم با محود گودرزی، سرانجام خوشی ‌‌برای این ماجرا رقم بزند، هم‌اکنون فدراسیونی‌ها چندان از وضعیت مالی خود راضی نیستند.

در پایان باید یادآور شد، مسابقات جام‌جهانی امریکا، یکی از چندین مسابقه مهم برون مرزی پیش روی کشتی ایران است و تیم ملی کشورمان، باید در بازی‌های آسیایی اینچئون و مسابقات جهانی حاضر شود؛ بنابراین، روشن شدن وضعیت مالی این فدراسیون، موجب برداشته شدن ‌یکی از مهم‌ترین موانع پیش‌ روی این فدراسیون در کسب افتخار خواهد بود.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن