تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از كسانى مباش كه بى‏عمل، به آخرت اميد دارند... از گناه باز مى‏دارند، اما خود باز ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820999223




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقیب زاده: داشتن پایتخت فعال دیپلماتیک از نشانه های اقتدار است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نقیب زاده: داشتن پایتخت فعال دیپلماتیک از نشانه های اقتدار است تهران- ایرنا- استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: یکی از نشانه های اقتدار و شانیت در عرصه بین الملل، داشتن پایتختی است که مرکز رفت و آمدهای بسیار دیپلماتیک، همایش ها و دیدارهای مختلف باشد و این امر از نتایج سیاست اعتدال گرای دولت است.


به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «احمد نقیب زاده» روز چهارشنبه در همایش سیاست اعتدال گرا که در دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امورخارجه برگزار شد، اظهار داشت: سرشت طبیعت و ذات هستی بر اعتدال استوار است و فلسفه سیاست و حکومت داری نیز بر مزیت های این امر تاکید دارد.
این تحلیلگر مسائل سیاسی، سیاست را امری دنیوی و نیازمند خردگرایی دانست و گفت: در حکومت اعتدال گرا از افراد شایسته در مناسب استفاده می شود.
وی اعتدال را برگرفته از ریشه عدل و به معنی قرارگرفتن هر چیز در جای خود دانست و افزود: خوشبختانه شاهد هستیم که بعد از هشت سال افراطی گری، امروز با دولتی روبرو هستیم که بر خردگرایی و اعتدال در امور تاکید دارد.
این استاد دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: از مولفه هایی که دولت اعتدال گرا باید در پیش بگیرد این است که بین آرمان های زیبا و واقعیت های تلخ تعادل ایجاد کند و حد وسط را حفظ کند.
نقیب زاده همچنین ریشه بسیاری از مفاسد در جامعه را عدم توزیع عادلانه امکانات و منابع عنوان کرد و گفت: اگر دولتی که امروز به عنوان نهاد میانه گرا و اعتدالی بر سرکار آمده است، توزیع عادلانه منابع مالی و امکانات را در دستور کار قرار دهد، بسیاری از مشکلات و مفاسد از بین خواهد رفت.
به گفته این استاد علوم سیاسی، افراط و تفریط و میدان دادن به یک گروه و حذف سایر اندیشه ها و گروه ها مهمترین ضربه ای است که به دولت ها می خورد چرا که این کار به معنی تبعیض است و تبعیض نیز نفرت و کینه را نسبت به دولت و حکومت ایجاد می کند.
به عقیده نقیب زاده، تجربیات هشت سال گذشته و سپردن زمام امور کشور به فرد احساسی و به دور از خردگرایی، باعث شده که امروز به این جایگاه برسیم و با پیش گرفتن سیاست اعتدال گرا با استقبال بسیار جهانیان روبرو شویم.
وی با انتقاد خود نسبت به اصلاح طلبان اشاره کرد و گفت: در یکی از مصاحبه های خود به گروه های اصلاح طلب انتقاداتی وارد کردم که خوشایندشان نبود اما به نظرم واقعیت بود.چرا که به نظرم اگر اشتباهات آنها و برخی از اقدامات افراطی آنها نبود، ما هشت سال گرفتار شرایط بحرانی و ویرانی گسترده کشور نمی شدیم.
این استاد علوم سیاسی تاکید کرد: اگر دولت روحانی 4 سال نخست را به ترمیم ویرانی های گذشته کشور بپردازد،حق دارد چرا که ما دراین مدت هزینه های بسیاری پرداخت کردیم.
نقیب زاده اظهار داشت: برگشتن اعتدال به کشور باعث شد که ما امروز شاهد فعالیت مرکز مطالعات سیاسی وزارت امورخارجه باشیم و از دیدگاه ها و نظرات صاحبنظران و کارشناسان استفاده کنیم در حالیکه در طول هشت سال گذشته این مرکز تعطیل بود و هیچ فعالیتی نداشت.
این کارشناس مسائل سیاسی گفت: اگر چه ما در هشت سال گذشته بهای گزافی پرداختیم و امروز ضرورت ما را به اعتدال رسانده است اما خوشبختانه می توانیم به دولت اعتماد کنیم که به وعده های خود عمل خواهد کرد.
وی همچنین به حدیثی از حضرت امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: امام اول شیعیان می فرمایند که اگر حکومت خوبی به شما عطا شد و قدردان آن نبودید از شما گرفته خواهد شد. بنابراین اگر می خواهیم به شرایط افراط گذشته دچار نشویم باید فعالانه از دولت اعتدال گرا حمایت کنیم و آن را در پیشبرد اهدافش یاری کنیم.
به گزارش ایرنا، همایش سیاست خارجی اعتدال گرا صبح امروز(چهارشنبه) با سخنرانی معاون اروپا و آمریکا وزارت خارجه و حضور اساتید و کارشناسان علوم سیاسی و روابط بین الملل در دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت خارجه برگزار شد و تا بعداز ظهر امروز با برپایی چند نشست تخصصی ادامه خواهد داشت.
سیام3**9173**1572
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن