تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بى گمان شيعيان ما دل هايشان از هر خيانت، كينه،وفريبكارى پاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814700259




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شب شعر این بندر عزیز در گناوه برگزار شد/ شعر از هنرهای بی‌همتای ایرانیان است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > بوشهر گزارش خبری – تصویری/
شب شعر "این بندر عزیز" در گناوه برگزار شد/ شعر از هنرهای بی‌همتای ایرانیان است
گناوه – خبرگزاری مهر: با حضور علاقمندان به شعر و ادب ایران زمین شب شعر "این بندر عزیز" در گناوه برگزار شد.



به گزارش خبرنگار مهر، در چهارمین روز از جشن فرهنگ گناوه شب شعر "این بندر عزیز" با حضور شاعران و علاقمندان به شعر پارسی در مجتمع فرهنگی هنری خلیج فارس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گناوه برگزار شد. معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گناوه در این شب شعر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: گنجاندن شب شعر "این بندر عزیز"در برنامه های  اجرایی چهارمین جشن فرهنگ گناوه کار به جا و شایسته ای با وجود شاعران بسیار در شهرستان گناوه است. عبدالرضا محمدی نژاد گفت: شهرستان گناوه چه به لحاظ تعداد شاعران و چه به لحاظ شاعران سرشناس محلی، کلاسیک و نو سرا در سطح استان بوشهر جزو برترین‌ها و در برخی موارد جزو سرآمدان شعر در جنوب ایران است.

محمدی نژاد بیان داشت: امروزه شاعران بسیاری در شهرستان گناوه در حوزه‌های مختلف شعری مشغول فعالیت هنری هستند که از دوره نوجوانی تا بزرگسالی را شامل می‌شوند. وی ادامه داد: شاعران این شهرستان در طول سال های اخیر موفق به کسب عناوین متعدد در حوزه های مختلف شعری از جشنواره های معتبر استانی، منطقه ای و ... شده اند. محمدی نژاد اضافه کرد: انجمن ادبی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گناوه در طول سال اقدام به برگزاری جلسات هفتگی و نشست های متعدد شعری با حضور شاعران این انجمن و شاعران دیگر نقاط استان و کشور می کند. معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گناوه در پایان گفت: نیاز است تا شاعران اقدام به مطالعات بیشتر در حوزه کاری خود برای همگام شدن با جریانات و فضای ادبی امروز ایران کنند؛ چرا که برای این همگامی شعری مطالعه به روز حرف نخست را می زند. گناوه از قطب‌های شعر و شاعری در استان بوشهر است رئیس شورای مرکزی جشن فرهنگ گناوه نیز در این شب شعر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شهرستان گناوه یکی از قطب‌های بزرگ و پیشرو شعر و شاعری در استان بوشهر است.

غلامحسین دریانورد گفت: شاعران شهرستان گناوه تا به حال موفق به چاپ کتاب های بسیاری در حوزه های گوناگون این هنر فاخر شده اند و امیدوارم که در آینده نیز شاهد چاپ کتاب های شعری بیشتری از این شاعران برجسته باشیم. شعر از جمله هنرهای بی همتای ایرانیان است دبیر چهارمین جشن فرهنگ گناوه نیز در این شب شعر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شعر از جمله هنرهای بی همتای ایرانیان است که جهانیان را به تحسین این ابر هنر ایرانیان وا داشته است. سعید بهمرد گفت: زندگی هر ایرانی به شکلی با این هنر فاخر در آمیخته است و مردم ایران زمین در صحبت های روزمره خود به کرات از شعرهای شاعران بزرگ کشورمان بهره می گیرند.

بهمرد بیان داشت: خوشبختانه امسال نیز به مانند سال های پیشین موفق شدیم تا با همکاری هنرمندان انجمن ادبی گناوه در چهارمین جشن فرهنگ گناوه شب شعر این بندر عزیز را با حضور پر شور شاعران و علاقمندان به شعر پارسی برگزار کنیم. دبیر چهارمین جشن فرهنگ گناوه در پایان گفت: مردم شهرستان گناوه تا به حال حضور چشمگیری در برنامه های چهارمین جشن فرهنگ گناوه داشته اند و می طلبد که این حضور چشمگیر تا پایان جشن تداوم داشته باشد. شاعران گناوه در عرصه شعر جنوب ایران زمین می‌درخشند عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد بهبهان نیز در این شب شعر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شهرستان گناوه در چند دهه اخیر شاهد تحولات گسترده و شگرفی در عرصه ادبی بوده که منشا بسیاری از تحولات عمده در شعر استان بوشهر و بلکه فراتر از آن بوده است.

حسین جلال‌پور گفت: شعر و شاعران گناوه امروز در عرصه شعر جنوب ایران زمین و حتی فراتر از آن نامی آشنا برای علاقمندان به این هنر فاخر است و شاید این بدان علت باشد که همواره شاعران این دیاربه نوآوری در شعر توجه بسیار دارند.  شعر بهترین، زیباترین و یگانه ترین هنر است استاد زبان و ادبیات فارسی نیز در این شب شعر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شعر بهترین، زیباترین و یگانه ترین هنری است که پروردگار به انسان مستعد این هنر عنایت کرده است. حسن فرهادی گفت: از آنجا که شعر جزئی از فرهنگ یک دیار محسوب می شود، طبیعتا بسیاری از تحولات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... آن دیار در شعر آن تبلور یافته و بر همین اساس برگزاری شب شعر این بندر عزیز در چهارمین جشن فرهنگ گناوه اقدامی ارزشمند است.

در این شب شعر شاعرانی چون غلامحسین دریانورد، غلامرضا کرمی، حسین جلالپور، حسن فرهادی، اصغر شمسی زاده، محمد جعفر نجدی، عزت خلیفه زاده، علیرضا رحیم زاده، امرالله حاجب و ... به شعر خوانی پرداختند و بانوی نوجوان فروغ راستگو نیز شعر سلام سلام گناوه از سروده های بانو عزت خلیفه زاده را به گونه ای بسیار زیبا خوانش کرد که تحسین حاضران را برانگیخت. پایان بخش این شب شعر نیز شعر خوانی ملک الشعرای شعر محلی جنوب ایران زمین استاد ایرج شمسی زاده  بود. استاد شمسی زاده در این شب شعر، شعر این بندر عزیز من اینجا گناوه است را که این شب شعر نیز به نام دلنشین آن مزین شده است را با لحنی حماسی و از عمق جان برخاسته خوانش کرد که مسئولان، شاعران و علاقمندان به شعر پارسی و به ویژه این شعر زیبا که در وصف گناوه سروده شده به افتخار این شعر گرانسنگ و در ستایش بزرگی استاد شمسی زاده 10 دقیقه ایستاده استاد را تشویق کردند که با اصرارهای استاد بالاخره به تشویق های سیل آسای خود پایان دادند.

پس از شعر خوانی نیز بازار انداختن عکس یادگاری با استاد شمسی زاده رونق بسیار گرفت و مسئولان، شاعران و علاقمندان به شعر با استاد عکسی به یادگار گرفتند. .........................................
گزارش: حسین غلامی        


۱۳۹۲/۱۲/۲۱ - ۱۰:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن