تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816392731




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رضایتمندی شاهرودی‌ها از نمایشگاه بهاره/ حرف و عمل مسئولان به هم نزدیک شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > سمنان مهر گزارش می دهد/
رضایتمندی شاهرودی‌ها از نمایشگاه بهاره/ حرف و عمل مسئولان به هم نزدیک شد
شاهرود - خبرگزاری مهر: هر ساله نمایشگاه‌های بهاره از سوی دولت برای راحتی و خرید آسان خانواده‌ها برپا می‌شود و مردم هم انتظار دارند این نمایشگاه‌ها از نظر کیفی و کمی هرسال بهتر از سال گذشته برگزار شود که نمایشگاه امسال رضایت نسبی اکثریت بازدیدکنندگان خود در شاهرود را فراهم کرده است.



به گزارش خبرنگار مهر، نمایشگاه بهاره شاهرود با 175 غرفه مختلف در محل سالن شهید اکبری در دو قسمت سرپوشیده از جمله مواد غذایی، آجیل و خشکبار، پوشاک، مواد بهداشتی، شیرینی و شکلات و ... از 15 اسفند ماه برپا شده است. آنچنان ازدحام جمعیت در این نمایشگاه‌ زیاد است که گویی در یک راهپیمایی شلوغ شرکت‌کرده‌اید و باید قدم‌های خود را در برخی غرفه‌ها به واقع بسیار کوچک بردارید و اکثر بازدیدکنندگان با دست پر از این نمایشگاه خارج و از قیمت، کیفیت و نحوه عرضه کالاها رضایت نسبی دارند. قیمت‌گذاری‌ها به گونه‌ای است که عموم مردم قدرت خرید را داشتند و اجناس ارائه شده در نمایشگاه از قیمت مناسبی برخوردار هستند و شاهد رضایت خریداران این نمایشگاه بودیم.

برای حفظ حقوق مصرف‌کنندگان و افزایش رضایت‌مندی مردم تمهیدات لازم اندیشیده شده است رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان شاهرود در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در این نمایشگاه انواع مواد غذایی‌، پوشاک‌، کیف و کفش‌ و ... عرضه می‌شود. جواد تولایی افزود‌: این نمایشگاه به همت اداره صنعت، معدن و تجارت ‌و اتاق اصناف شاهرود برپا شده و تا 24 اسفند ماه از 9 صبح تا 13 و از 16 تا 22 شب برای بازدید و خرید مردم دایر است. وی خاطر‌نشان کرد: به منظور کنترل و نظارت بیشتر بر واحدهای صنفی استمرار بازرسی‌ها به صورت محسوس و نامحسوس از نمایشگاه بهاره ادامه دارد و در این راستا یک شعبه سیار تعزیرات حکومتی و بازرسان اصناف شاهرود همکاری دارند. اتخاذ تمهیدات لازم برای حفظ حقوق مصرف‌کنندگان و افزایش رضایت مردم رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان شاهرود از شهروندان شاهرودی خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این نمایشگاه مراتب را با تلفن 124 این اداره اعلام کنند، تا در اسرع وقت موضوع مورد رسیدگی قرار گیرد. تولایی ادامه داد: با توجه به مشکلات اقتصادی موجود، مردم نباید با مشکلات بیشتری از جمله گران‌فروشی و کم‌فروشی مواجه باشند و برای حفظ حقوق مصرف‌کنندگان و افزایش رضایت‌مندی مردم تمهیدات لازم در شاهرود اندیشیده شده است. وی گفت: تمام تلاش ما این بود که نمایشگاه بهاره امسال از نظر کمی و کیفی نسبت به گذشته بهتر باشد که با تمهیدات صورت گرفته این مهم حاصل شد. جانمایی نمایشگاه بهاره شاهرود در مکانی مناسب رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان شاهرود افزود: مکان نمایشگاه بهاره شاهرود در یک نقطه مناسب و تقریبا مرکز شهر قرار گرفته و مردم دسترسی آسانی به آن دارند، ضمن اینکه از نظر کیفیت و قیمت‌ها، نمایشگاه نسبت به ادوار گذشته بهتر است. تولایی با بیان اینکه کالاهای اساسی از جمله مواد غذایی پرمصرف مانند برنج، گوشت، روغن، حبوبات، قند و شکر، خشکبار، میوه و همچنین پوشاک و سایر اقلام مورد نیاز مردم توسط غرفه‌داران عرضه می‌شود، خاطر نشان کرد: از جمله ویژگی‌های مهم نمایشگاه بهاره امسال قیمت کالاها بوده که کمتر از قیمت‌های مصوب بازار است. وی اضافه کرد: تا به امروز به صورت مستقیم با غرفه‌داران و همچنین مردم حاضر در نمایشگاه گفتگوهایی داشته‌ام و مشخص شد که آنها از کیفیت و خدمات‌رسانی نمایشگاه رضایت نسبی رو به بالایی دارند و بخشی از گلایه‌های آنها مانند فعالیت ضعیف کارت‌خوان‌ها به امور فنی دوستانمان در بخش بانک‌ها بر می‌گردد که در اولین فرصت ممکن نسبت به رفع نقص این امر اقدام کردیم. رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان شاهرود افزود: از نیروی انتظامی که امنیت خریداران و غرفه‌داران را به طور کامل برقرار و با تمهیدات و تلاش‌های ماموران خود به این مهم دست یافته‌اند نیز تشکر و قدردانی می‌ کنیم.

امسال قیمت‌ها مناسب است یک شهروند شاهرودی حاضر در نمایشگاه نیز در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: مردم به این نمایشگاه‌ها می‌آیند تا شاید بتوانند با توجه به تورم و افزایش قیمت‌هایی که در سالجاری فشار زیادی به آنها وارد کرده را تا حدی جبران کنند. حسن بنی‌صفار افزود: اگر کسی بخواهد در کمترین زمان ممکن کلیه خرید عید خود را انجام دهد می‌تواند در این نمایشگاه به هدف خود دست یابد. وی تصریح کرد: افرادی را می‌شناسم که از زمان افتتاح این نمایشگاه‌ کلیه خریدها به خصوص لباس فرزندان خود را برای طول سال به دلیل قیمت ارزان و مناسب تهیه کرده‌اند. عرضه مستقیم کالا مهمترین عامل در کاهش قیمت این شهروند شاهرودی ادامه داد: امروز شاهد گفتگوی یکی از فروشندگان در غرفه کفش که البته یک تولید کننده بود با یکی از خریدارن بودم، که فروشنده تاکید داشت: "کفشی که اینجا 25 هزار تومان می‌فروشم، قیمت آن در مغازه‌ام بالای 30 هزار تومان است، دلیل این اختلاف قیمت نیز این است که تولید کننده هستم و بدون واسطه کالای تولیدی خود را در این نمایشگاه عرضه می‌کنم. همچنین قیمت‌ هر کالا در نمایشگاه بهاره از سوی اتحادیه قیمت گذاری شده و این برچسب‌هایی که می‌بینید گویای این مسئله است." بنی‌صفار گفت: این غرفه دار معتقد بود با توجه به اینکه چند سال است در نمایشگاه‌های بهاره غرفه دارد، مشتریان خاص خود را پیدا کرده و هر ساله در این نمایشگاه از غرفه او خرید می‌کند. عرضه گوشت ارزان در نمایشگاه بهاره وارد محوطه نمایشگاه و پلان دوم آن که شدم مساله‌ای توجه مرا به خود جلب کرد آن هم تابلویی بود که بر روی آن نوشته شده بود "گوشت برزیلی 17700" خیلی جالب بود چون چندی پیش خودم همین گوشت‌ها را به قیمت 21800 تومان از بازار تهیه کرده بودم. تقریبا استقبال خوبی از این قسمت نمایشگاه شده بود و غالبا در مقدار بالا خرید می‌کردند، با کنجکاوی به سراغ فروشنده آن رفتم و پرسیدم علت این ارزانی چیست؟ که وی گفت: این نرخ مصوب اعلام شده است. پرسیدم کیفت آن چی، تغییری نکرده است؟ وی جواب داد "شاید همین عدم وجود مغایرت در کیفیت گوشت‌ها با بازار باعث شده است که همه بازدیدکنندگان نمایشگاه از مقابل غرفه‌های گوشت فروشی با تامل رد شده و اکثرا نسبت به خرید خود اقدام کنند. حتی 2 تومان ارزانتر خریدن هر کالایی برای خانواده ما مهم است سهیلا بهرامی‌نسب که در صف خرید گوشت بسته‌بندی ایستاده است، می‌گوید:خبر شروع به کار نمایشگاه را که شنیدم برای خرید آمدم. واقعیت این است که حتی  دو هزار تومان ارزانتر خریدن هر کالایی برای خانواده ما مهم است و سعی می‌کنیم کالاهای مورد نیاز خود را با کمترین قیمت از چنین محل‌هایی تهیه کنیم. وی اضافه کرد: قیمت گوشت گرم در این نمایشگاه خیلی مناسب است بطور مثال گوشت بره که در خارج از نمایشگاه با قیمت 25 هزار تومان عرضه می‌شود در این نمایشگاه 21 هزار و 900 تومان قیمت خورده است. گوشت گوساله نیز در سطح شهر 26 هزار تومان است که در اینجا 23 هزار و 500 تومان عرضه می‌شود. وی اضافه می‌‌کند: گوشت منجمد برزیلی را هم به قیمت 17 هزار و 500 تومان خریداری کرده‌ام، همین گوشت را در بیرون باید گرانتر بخریم.

برخی غرفه‌ها شلوغ‌تر از سایرین بود وضعیت عرضه خشکبار در نمایشگاه با توجه به وعده‌هایی که مسئولان داده بودند نیز دیدنی بود. به نحوی که رد شدن از بین این همه جمعیت دشوار به نظر می رسید. یعنی کل غرفه‌های نمایشگاه یک طرف و غرفه‌های عرضه خشکبار هم یک طرف. اگر قصد دیدن قیمت‌ها و گرفتن گزارش را نداشتم اصلا وارد غرفه نمی‌شدم. به افرادی که از این غرفه به سختی و در آن ازدحام خارج می‌شدند، نگاه می‌کردم جدای از آنهایی که از شلوغی غرفه‌ها خسته به نظر می‌رسیدند، بقیه شاید با دو یا سه نایلون حاوی مایحتاج‌شان از غرفه‌ها خارج می‌شدند. وارد غرفه که شدم غرفه‌داران داد می‌زدند و مردم را تشویق می‌کردند که "بیا این ور بازار!!!" باید به چشم می‌دیدم این آجیل امسال چیست که این قدر طالب دارد؟ هر جوری بود خودم را به غرفه نزدیک کردم، اینقدر این غرفه دار با سخاوت آجیل‌ها را برای امتحان به مردم نشان می‌دادند که مردم نیز برای سنجش کیفیت آن دست رد نمی زدند، بدون اغراق نسبت به قیمت‌ها بد نبود و مشخص بود که انصاف رعایت شده و کیفیت و قیمت در یک راستا است. نزدیکی حرف و عمل مسئولان در نمایشگاه بهاره شاهرود آجیل یکی از کالا‌هایی بود که در ماه‌های اخیر حرف و حدیث زیادی را در مورد قیمت آن شنیده می شد، اما در کنار آجیل که شاید خیلی هم واجب نبود، برنج را نباید فراموش کرد. بر اساس گفته مسئولان قرار بود در این نمایشگاه‌ها برنج ایرانی با قیمت کاملا مناسب عرضه شود که گویا قول و عمل مسئولان به هم نزدیک شده و این امر موجبات رضایت همشهریان را بدست آورده بود. شاه حسینی یکی دیگر از همشهریان در این باره می‌گفت: این غرفه‌ای تنها دو نوع برنج داشت که اگر نسبت به ارائه سایر نمونه‌ها اقدام می‌کرد خیلی بهتر می‌شد، غرفه داران باید بدانند که در این نمایشگاه‌ها بیشتر مردم به دنبال اجناس با قیمت‌های مناسب اما با کیفیت هستند و وقتی منوهای متعددی پیش رو دارند، از حق انتخاب برخوردار می‌شوند. افزایش کیفیت کالا‌های عرضه شده نتیجه انصاف و نظارت صحیح است این نمایشگاه از نظر پوشاک بد نبود شاید بتوان عنوان مناسب را به آن اختصاص دهیم. مسئله این است که قیمت‌های اعلام شده از سوی مسئولان برای کالا‌های عرضه شده نیازمند نظارت دقیق و مستمر است که خوشبختانه به غیر از تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف شاهرود با گشت‌زنی‌های متعدد سعی در کنترل و کسب رضایت مشتریان داشتند. به عنوان فردی که شاید تعداد زیادی از مراکز خرید تهران را دیده‌ام وقتی قیمت محصولات عرضه شده را با بیرون مقایسه می‌کنم می‌توانم گواهی دهم که تولید کنندگانی که به صورت مستقیم تولیدات خود را عرضه می‌کنند با قیمت مناسب‌تر از بیرون نمایشگاه، محصولات خود را می‌فروشند و اگر اغراق نباشد دو هزار تا سه هزار تومان و شاید هم کمی بیشتر با مغازه‌ها تفاوت داشت. تخفیف اقلام ضروری و کنترل قیمت‌ها در نمایشگاه بهاره امسال خوب است یک کارمند شاهرودی هم در این گفتگو اظهار داشت: هدف از راه‌اندازی نمایشگاه‌های بهاره و عرضه مستقیم کالا، حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است. امیر حسین کرابی از اعلام رضایت مردم از تخفیف اقلام ضروری و کنترل بر قیمت‌ها در نمایشگاه بهاره شاهرود ابراز خشنودی و خرسندی کرده و اضافه کرد: در یک تحقیق میدانی به حضور ثابت و فعال واحد بازرسی و نظارت اصناف در محل نمایشگاه پی‌بردم که شایسته تقدیر است. وی یکی از مزیت‌های نمایشگاه امسال را وجود واحدهای تولیدکننده و عرضه مستقیم کالا از جمله تولیدی‌های پوشاک، کیف و کفش و آجیل و ارائه اقلام ضروری مردم با تخفیف ویژه نسبت به قیمت بازار دانست و خواستار ساماندهی دست فروشان جلوی درب اصلی نمایشگاه شد. تحقق شعار "حق با مشتری است" در نمایشگاه بهاره شاهرود این شهروند همچنین گفت: محصولاتی همچون پوشاک، کیف و کفش، آجیل و خشکبار، شیرینی‌جات، میوه‌جات، مواد پروتئینی و ... از جمله کالاهایی بوده که در این نمایشگاه عرضه شده است که به نظر می‌رسد قسمت عمده‌ای از مایحتاج شب عید مردم را فراهم کرده باشد. کرابی تاکید کرد: در این نمایشگاه شاهد تحقق شعار "حق با مشتری است" شدیم و خدا را شاکریم که همه راضی هستند، از قیمت‌ها، از انصاف غرفه‌داران، از حضور مستمر مسئولان اتاق اصناف و هم از تمهیدات دولت تدبیر و امید که در کنار هم توانسته‌اند خدمت شایسته‌ای به مردم ارائه کنند.

تولیدات داخلی مشتری بیشتری نسبت به خارجی‌ها داشت بهاره چراغی یکی دیگر از شهروندان شاهرودی هم معتقد است: امنیت غذایی و تامین کالاهای اساسی یکی از اساسی ترین نیازهای مردم است، بوی عید که از در و دیوار شهر به مشام می‌رسد با خودش همه چیز می‌آورد از گرانی و ترافیک و خرید و همهمه. که در این میان خرید کردن بخشی از برنامه‌های خانواده‌های ایرانی است. وی تصریح کرد: در برخی از مقاطع سال به دلیل افزایش تقاضا، کالاهای عرضه شده به مردم با افزایش قیمت‌ها مواجه می‌شود به همین دلیل وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت اقدام به برگزاری نمایشگاه‌ های عرضه مستقیم کالا می‌‌کند. چراغی می‌افزاید: گروه خاصی از خانواده‌ها که ناگزیرند حساب دخل و خرج زندگی خود را با دقت و وسواس داشته باشند از نمایشگاه بهاره استقبال می‌کنند. وی می‌گوید: براساس اخباری که در خبرگزاری‌های کشور منتشر شده از دیدگاه بسیاری کارشناسان اقتصادی، نمایشگاه‌‌های بهاره که از آن برای تنظیم بازار عید استفاده می ‌شود فقط با نظارت مسئولان به ابزاری برای جلوگیری از سودجویی و سوء استفاده برخی برای عرضه اجناس بی‌کیفیت تبدیل می‌شود، که خوشبختانه در دولت تدبیر و امید تحولی در نظارت بر نمایشگاه‌ها ایجاد شده است. باید منطقی و معقولانه با کارکردهای نمایشگاه‌های بهاره برخورد کرد روح الله شریعتی شهروند دیگری است که در خصوص نمایشگاه بهاره به خبرنگار مهر گفت: باید توجه داشت که برگزاری نمایشگاه‌های بهاره عرضه کالا، مزایای و معایبی دارد بنابر این باید منطقی و معقولانه با کارکردهای این نمایشگاه‌ها برخورد کرد و همچنین نهادهای نظارتی نیز، نظارت‌های بیشتری در این زمینه اعمال کنند. وی ادامه داد: با توجه به اینکه اسفند ماه به نوعی فصل خرید خانوارهای ایرانی است بنابر این مسئولان مربوطه نه تنها باید شرایطی را فراهم کنند که خدمات رسانی نمایشگاه‌های بهاره عرضه کالا تقویت شود بلکه باید از تنظیم بازارهای دیگر نیز غافل نشوند. این دانشجوی حقوق گفت: در حال حاضر بسیاری از خانوارهای ایرانی خشکبار مورد نیاز خانواده‌هایشان را از نمایشگاه‌های بهاره تهیه می‌کند بنابر این باید حضور بازرسان وزارت بهداشت و درمان در این نمایشگاه‌ها افزایش یابد. شریعتی در خاتمه افزود: چه خوب بود نمایشگاه‌های بهاره در شهرهای کوچک مانند بسطام، بیارجمند، مجن وکلاته‌خیج نیز برگزار می‌شد تا امکان دسترسی مردم تمامی مناطق به کالاهای مورد نیاز برقرار شود. ...............................................
گزارش از عباسعلی حسین پور


۱۳۹۲/۱۲/۲۱ - ۰۸:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن