تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از توبه بنده اش بیش از عقیمی که صاحب فرزند شود و گم کرده ای که گمشده اش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806779888




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنامه‌هاي نوروزي حرم حضرت معصومه(س) تشريح شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ اسفند ۱۳۹۲ (۱۶:۳۸ب.ظ)
برنامه‌هاي نوروزي حرم حضرت معصومه(س) تشريح شد برنامه‌هاي آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله عليها در لحظه سال‌تحويل و ايام نوروز تشريح شد.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت‌الاسلام والمسلمين مهدي احمدي در نشستي با اصحاب رسانه، به تشريح برنامه‌هاي نوروزي آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله عليها پرداخت و گفت: از جمله برنامه‌هايي که در ايام نوروز از سوي آستان اجرا مي‌شود، برپايي شهرک معارفي، است.
وي اظهار داشت:‌ اين شهرک معارفي از 28 اسفند‌ماه جاري تا 14 فروردين‌ماه سال 93 در شبستان نجمه‌خاتون سلام‌الله عليها حرم مطهر برگزار مي‌شود و مباحث احکام، ‌اخلاق، سبک زدگي اسلام و... را در غالب تفريح و سرگرمي به مخاطبان ارائه مي‌شود.
معاون فرهنگي آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله عليها با بيان اين که برپايي چنين شهرکي کاري جديد در کشور است، گفت: در اين راستا، براي برگزاري شهرک معارفي، کارهاي پژوهشي گسترده‌اي با حضور کارشناسان مربوطه انجام شده است.
وي در تبيين اهداف برگزاري شهرک معارفي، گفت: آموزش معارف ديني در قالب روش‌هاي نوين، جذاب و کاربردي، شناساندن شخصيت و جايگاه حضرت زهرا و حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله عليهما، معرفي سبک زندگي اسلامي و ايجاد ارتباط صميمي ميان روحانيون و زائران از جمله اهداف برگزاري اين شهرک مي‌باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمين احمدي افزود: در شهرک معارفي آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله عليها، برنامه هاي آموزش احکام، اعتقادات و معارف، اخلاق و آداب، معيارهاي زندگي مطلوب، براي خردسالان، کودکان، نوجوانان و بزرگسالان ارائه خاهد شد.
وي در ادامه خاطرنشان کرد: شهرک معارفي، بخش ويژه‌اي نيز براي بانوان اختصاص داده است که دراين بخش، خواهران نوجوان و جوان مي‌توانند در فضايي آرام، از برنامه هاي اين شهرک معارفي استفاده کنند.
معاون فرهنگي آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله عليها با اشاره به پخش برنامه نواي کريمه در ايام نوروز، اظهار داشت: برنامه نواي کريمه که در فضاي حرم مطهر پخش مي‌شود، در ايام نوروز به زبان‌هاي غير زبان فارسي برنامه پخش خواهد کرد و پيام‌هاي ديني، تربيتي و کاربردي را به مخاطبان ارائه مي‌کند.
وي به ديگر برنامه‌هاي آستان مقدس حضرت فاطمه مصعومه سلام‌الله عليها در ايام نوروز اشاره کرد و گفت: برگزاري مسابقات روزانه کتابخواني و گنج‌يابي درباره حضرت زهرا سلام‌الله عليها، ‌برپايي غرفه کودک در نمايشگاه پارکينگ شرقي حرم به منظور آموزش معارف فاطمي، برگزاري حلقه‌هاي معرفت با موضوع سبک زندگي حضرت زهرا سلام‌الله عليها، تور حرم‌گردي و نشست‌هاي تخصصي از جمله برنامه‌هاي آستان در ايام نوروز مي‌باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمين احمدي افزود: از ديگر برنامه‌هاي آستان در ايام نوروز مي‌توان به برپايي مجالس عزادراي حضرت زهرا سلام‌الله عليها به زبان‌هاي عربي، اردو و آذري و نمايشگاه‌هاي «ياس نبوي» و دست‌آوردهاي انقلاب اسلامي به چند زبان اشاره نمود.
وي يادآور شد، برگزاري مراسم سخنراني روزانه در سه نوبت، پرسش و پاسخ به معارف ديني(زمزم معرفت)، محافل قرآني، شب شعر فاطمي، سوگواري حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله عليها، ختم روزانه قرآن کريم و برپايي نماز جماعت در شبستان امام خميني(ره) و صحن‌هاي فاطمي سلام‌الله عليها، امام رضا عليه‌السلام و جوادالأئمه سلام‌الله عليه از ديگر برنامه‌هاي نوروزي حرم مطهر مي‌باشد.
معاون فرهنگي آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله عليها در ادامه به برنامه‌هاي حرم مطهر ويژه بانوان اشاره کرد و گفت: اداره تبليغات بانوان آستان مقدس قم در ايام نوروز برنامه‌هاي آموزش نماز، قصه‌گويي، نقاشي و کتابخواني براي کودکان، بيان روزانه احکام ويژه بانوان، پاسخ به سؤالات شرعي بانوان، قرائت زيارت‌نامه حضرت زهرا سلام‌الله عليها، جُنگ کودک ويژه دختران، حلقه‌هاي کتابخواني کودک و برگزاري مراسم عزاداري فاطميه ويژه بانوان را اجرا مي‌کند.
وي در ادامه به ويژه برنامه لحظه تحويل سال 1393 در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله عليها اشاره کرد و گفت: افزود: برنامه تحويل سال پس از اقامه نماز عشا، در روز پنجشنبه، 29 اسفند‌ماه، با قرائت قرآن توسط کريم منصوري آغاز و پس از مداحي مداحان اهل ‌بيت عليهم‌السلام با ‌سخنراني حجت‌الاسلام والمسلمين رفيعي ادامه مي‌يابد.
حجت‌الاسلام والمسلمين احمدي با اشاره به قرائت دعاي توسل پيش از آغاز تحويل سال 1393 گفت: ‌پس از تحويل سال، دعاي «يا مقلب‌القلوب ...» قرائت شده و در ادامه پيام مقام معظم رهبري در سال 1393 به صورت زنده در حرم مطهر پخش مي‌شود.
معاون فرهنگي آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله عليها افزود: ‌براي زائران غير ايراني نيز پيام مقام معظم رهبري به زبان‌هاي مختلف به صورت همزبان ترجمه مي‌شود.
وي در ادامه سخنان خود در پاسخ به پرسشي درباره برنامه‌هاي حرم حضرت معصومه سلام‌الله عليها در ترويج عفاف و حجاب در جامعه، ‌به ويژه حرم مطهر و پيرامون آن، ادامه داد: واحد ارشاد حرم مطهر با بيش از 1000 خادم افتخاري در ساعت‌هاي مختلف شبانه روز، در حال تلاش هستند تا شئونات اسلامي در حرم مطهر رعايت شود.
حجت‌الاسلام والمسلمين احمدي با اشاره به آموزش‌هاي برگزار شده براي اين 1000 نفر، گفت: اين آموزش‌ها در اين راستاست تا به نحو شايسته‌اي با زائران کريمه اهل‌بيت رفتار شده و در عين حال از بروز ناهنجاري‌هايي که مناسب شأن اين حرم مطهر نيست، جلوگيري شود.
وي خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ريزي صورت گرفته، آموزش تمامي خادمان کريمه اهل‌بيت سلام‌‌الله عليها در عرصه امر به معروف و نهي از منکر بعد از فروردين‌ماه 93 برگزار مي‌شود تا با بهترين روش،‌ اين فريضه الهي در ميان خادمان انجام شود.
معاون فرهنگي آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله عليها همچنين از نصب تلويزيون شهري در ميدان آستانه قم خبرداد و گفت: اين تلويزيون پيام‌هايي را درباره سبک زندگي،‌ عفاف وحجاب،‌ امر به معروف و نهي از منکر، استکبار ستيزي، ‌معرفي حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله عليها و شهدا و علماي مدفون در حرم مطهر،‌ امام زادگان قم و... برنامه‌هايي را براي زائران و مجاوران کريمه اهل‌بيت پخش خواهد کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن