تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820954954




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نشست چگونگی ساماندهی اشتغال اتباع خارجی در استان خوزستان برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نشست چگونگی ساماندهی اشتغال اتباع خارجی در استان خوزستان برگزار شد اهواز- ایرنا- نشست ساماندهی اشتغال اتباع خارجی مجاز و غیرمجاز در استان خوزستان در اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری برگزار شد.


به گزارش روز سه شنبه ایرنا ˈحمید سیلاویˈ مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان در این نشست ضمن تقسیم اتباع خارجی ساکن در استان و چگونگی اشتغال آنان گفت: اتباع خارجی بکارگیری شده در استان سه نوع تقسیم می شوند ؛گروهی که با درخواست کارفرمایان و طرح موضوع در هیات فنی اشتغال استان و موافقت آن هیات ، بکارگیری می شوند.
وی افزود:گروه دیگر اتباع خارجی مجازی که دارای کارت اقامت موقت صادره از اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استان هستند و آنان فقط در مشاغل حرف چهار گانه که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعیین کرده می توانند بکارگیری شوند.
سیلاوی تاکید کرد: در صورت اشتغال در واحدهای دیگر بجز مشاغل چهارگانه تعیین شده، به عنوان تبعه خارجی غیرمجاز شناخته شده و با آنان برخورد قانونی می شود.
وی گفت: گروه سوم اتباع خارجی غیر مجاز هستند که به هیچ وجه نباید بکارگیری شوند و کارفرمایانی که اقدام به بکارگیری آنان نمایند طبق قانون علاوه بر معرفی به دادگاه ها و صدور جریمه، در رتبه بندی، دریافت پروانه فعالیت و دیگر مزایای اجتماعی و حرفه ای محروم خواهند شد ضمن اینکه در صورت تکرار بکارگیری این گونه افراد پروانه فعالیت آنان لغو می شود.
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان ادامه داد: با توجه به نرخ بیکاری بالا در استان خوزستان و لزوم ایجاد فرصت شغلی برای هم استانی ها ، تلاش لازم در راستای قانونمند کردن بکارگیری اتباع خارجی صورت گرفته و تمام اهداف ما بر ایجاد زمینه اشتغال اتباع ایرانی متمرکز شده است.
سیلاوی افزود: حتی در موقع بکارگیری متخصصان خارجی، شرط ما با کارفرمایان این است که بکارگیری متخصص خارجی می بایست سه نفر تبعه ایرانی را آموزش و دانش لازم را به آنان منتقل کند.
وی در پایان بر ضرورت همکاری همه کارفرمایان و بخصوص شرکت های دولتی و نیمه دولتی بر عدم بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز تاکید و اعلام کرد علاوه بر داشتن نیروی متخصص در ایران اسلامی در بیشتر مواقع دانش و مهارت فرد ایرانی از یک تبعه خارجی فزونی دارد و شناخت آن بیشتر می باشد.ک/2 646











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن