تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 28 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):وقتى كه برادر دينى‏ات از تو جدا شد، سخنى پشت سر او نگو، مگر اين كه دوست دارى او د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801302350




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترويج سبک زندگي اسلامي محور اصلي فعاليت‌هاي فرهنگي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ اسفند ۱۳۹۲ (۱۰:۲۱ق.ظ)
نماينده ولي فقيه در مرکزي: ترويج سبک زندگي اسلامي محور اصلي فعاليت‌هاي فرهنگي است ماينده ولي فقيه در مرکزي گفت: براي تدوين تمدن بزرگ اسلامي ابتدا بايد سبک و شيوه زندگي اسلامي در جامعه ترويج يابد و اولويت اصلي با فعاليت‌هاي فرهنگي است.
به گزارش خبرگزاري موج از اراک، آيت الله قربانعلي دري نجف آبادي در نشست شوراي فرهنگ عمومي اراک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بايد از الفاظ و مباحث علمي خشک و بدون کاربرد دوري کرده و با اقدامي عملياتي و اجرائي زندگي بر اساس ارزش‌هاي والاي اسلامي را در جامعه وسعت داده شود.
وي افزود: در هر بخشي از زندگي اجتماعي که با الگوبرداري از آموزه‌هاي ديني رفتار شده، نتايج مثبت و موفقيت بدست آمده و در قسمت‌هايي که شيوه زندگي مدرنيته، غرب به سبک زندگي خانواده‌ها ورود کرده و در اين زمينه دچار مشکل و معضل شده‌ايم.
نماينده ولي فقيه در مرکزي بر ترويج سبک زندگي اسلامي تاکيد کرد و گفت: اين سبک از زندگي ضمن گسترش معنويت باعث برطرف شدن بسياري از چالش ها و مشکلات مي شود.
دري نجف آبادي با اشاره به ضرورت انجام منسجم کارهاي فرهنگي تصريح کرد: پراکنده کار کردن، نتايج مثبتي جزئي دارد و در اين بخش بايد با خرد جمعي و برنامه‌ريزي مدون انجام اهداف کلان را دنبال کرد.
وي افزود: نهادينه کردن فرهنگ تربيتي اسلامي در کشور عامل مهمي در کاهش بسياري از ناهنجاري هاست که لازم است مسئولان نسبت به آن حساس تر باشند.
نماينده ولي فقيه در مرکزي با تاکيد بر ترويج فرهنگ معنويت در جامعه گفت: اخلاق اسلامي و ترويج فرهنگ معنويت در بين اقشار مختلف جامعه به ويژه جوانان و نوجوانان از اهميت خاصي برخوردار است.
دري نجف آبادي با توجه تاثيرپذيري نونهالان در مهدهاي کودک تصريح کرد: بايد سرشت پاک و بي آلايش نونهالان و خردسالان در مهدهاي کودک با آموزه هاي معنوي دين مبين اسلام آشنا تر شود.
وي افزود: سازمان بهزيستي و آموزش و پرورش با گزينش مناسب مربيان تربيتي در مهدهاي کودک زمينه تقويت مباني اعتقادي و فرهنگي در بين نونهالان و خردسالان را فراهم کنند.
نماينده ولي فقيه در مرکزي با اشاره به ايام فاطميه با نوروز گفت: دستگاه هاي اجرائي استان با تدارک برنامه هاي فرهنگي و معنوي، زمينه بهره گيري شهروندان را در ايام فاطميه فراهم کنند.
دري نجف آبادي با اشاره تاکيد‌هاي مقام معظم رهبري پيرامون سبک زندگي اسلامي تصريح کرد: رهبر فرزانه انقلاب در اين بخش توصيه‌هاي مهمي را مطرح کردند اما متاسفانه مسئولان به صورت پراکنده در اين بحث مهم عمل مي‌کنند و ضرورت دارد براي سبک زندگي اسلامي به صورت صحيح، برنامه‌ريزي کرد.
وي افزود: افکار عمومي در دست شوراي فرهنگ عمومي است و بايد باتوجه به فلسفه وجودي خود با مهندسي فرهنگي يعني تقويت فرهنگ مثبت و حذف منفي و نيز بررسي خورده فرهنگ‌هاي وارد شده و اين افکار را مديريت کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن