تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820451008




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تبليغ استفاده از خودروي شخصي در 87 درصد برنامه هاي تلويزيوني


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ اسفند ۱۳۹۲ (۹:۱۳ق.ظ)
بر اساس يک تحقيق دانشگاهي از تحليل محتواي برنامه هاي تلويزيوني اعلام شد: تبليغ استفاده از خودروي شخصي در 87 درصد برنامه هاي تلويزيوني نتايج بخشي از مقالات ارائه شده در «سيزدهمين کنفرانس بين المللي مهندسي حمل و نقل و ترافيک» در محور آموزش و فرهنگ سازي ترافيک از سوي روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران منتشر شد که يکي از آن ها، يک تحقيق دانشگاهي از تحليل محتواي برنامه هاي تلويزيوني در خصوص موضوعات ترافيکي بود.
به گزارش خبرگزاري موج، در اين ارتباط يک استاديار دانشکده مهندسي دانشگاه بيرجند در خصوص تأثير تلويزيون بر فرهنگ ترافيک گفت: رسانه پر مخاطب تلويزيون به دليل ابعاد فراگيرش، تأثير عميق و انکار ناپذير و جايگاه ويژه اي در تغيير نگرش افراد نسبت به فرهنگ ترافيک دارد.
دکتر مرتضي عراقي با اشاره به جايگاه تلويزيون در جامعه، ضرورت بازنگري و آسيب شناسي محتواي برنامه هاي تلويزيوني با موضوع ترافيک را مورد تأکيد قرار داد و افزود: نسبت بسيار ناچيزي از برنامه هاي تلويزيون يعني تنها دو درصد، حاوي محتواي ترافيکي است.
در اين ارتباط يک کارشناس ارشد روان شناسي باليني گفت: 87 درصد برنامه هاي تلويزيوني خودروي شخصي را تبليغ مي-کنند، در صورتي که 10 درصد حمل و نقل عمومي و تنها 3 درصد حمل و نقل سبز (دوچرخه سواري و پياده روي) را ترويج مي کنند.
اعظم هاشميان مقدم افزود: تنها 15 درصد برنامه هاي تلويزيوني حاوي عوامل مؤثر در جهت تغيير نگرش مثبت در استفاده از حمل و نقل عمومي هستند و عملاً 85 درصد اين برنامه ها نه تنها در اين ارتباط فرهنگ سازي نمي کنند بلکه عملاً مانع تغيير نگرش در اين رابطه نيز مي شوند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن