تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب شود و غمش از بين برود بايد گره از كار گرفتارى باز كند....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802240699




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عملکرد تنيس روي ميز ايران در سال 92


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: عملکرد تنيس روي ميز ايران در سال 92
تنيس روي ميز ايران در سال 92 از موفقيت‌هاي ابتدايي خود به تهديد، استعفا و بي‌برنامگي رسيد.


Bookmark and Share
X Share

Google Reader Stumble Upon Delicious Cloob
Facebook Twitter Digg




بدون شک و با جرات مي‌توان گفت تنيس روي ميز ايران در يکي دو سال گذشته فرد محور بوده است و اگر نوشاد عالميان را از اين رشته فاکتور بگيريم، عملا حرکتي براي ساخت بازيکني در حد نوشاد از سوي فدراسيون تنيس روي ميز نديده‌ايم. البته نبايد غافل شد که نوشاد عالميان هم با نبوغي که در اين رشته داشته و حمايت‌هاي پدرش به مرحله‌اي از قدرت رسيده است که براي خود نامي در جهان دست و پا کرده است.

به گزارش فارس، در سال 92 که روزهاي پاياني آن را سپري مي‌کنيم، تهديد، استعفا، افت رنکينگ بر موفقيت‌ها در بازي‌هاي جهاني و آسيايي اين رشته غلبه کرد تا تنيس روي ميز رنگ پيروزي و موفقيت را کمتر حس کند.

*آغاز مسابقات در سال 92 با چهارمي نوشاد در کاپ آسيا

نخستين رويداد تنيس روي ميز در سال 92 مسابقات کاپ آسيا در هنگ کنگ بود. نوشاد عالميان در اين رقابت‌ها هم همانند روند رو به رشد خود در سال 91 را حفظ کرده بود و موفق شد به مقام چهارم دست پيدا کند.

نوشاد که عملکرد بسيار خوبي را پشت سر گذاشته بود، براي کسب مقام سومي به مصاف "يوآن چوانگ چي" نفر ششم جهان از تايوان رفت که در نهايت با نتيجه‌ 4 بر صفر شکست خورد.

در دوره قبل اين رقابت‌ها هم نوشاد عالميان توانسته بود مقام چهارمي را از آن خود کند. نيما عالميان ديگر نماينده ايران، بدون کسب پيروزي پيش از اين از دور رقابت‌ها حذف شده بود.

* مسابقات جهاني فرانسه/ نوشاد باز هم آبروداري کرد

رقابت‌هاي جهاني تنيس روي ميز از 22 ارديبهشت ماه در فرانسه آغاز شد. تيم ملي پيش از حضور در اين رقابت‌ها اردوي 10 روزه‌اي را در مجارستان برگزار کرد.

تيم‌هاي ملي ايران در بخش مردان با برادران عالميان، مهران احدي و حميدرضا طاهرخاني و در بخش بانوان ندا شهسواري، محجوبه عمراني و مريم صامت راهي فرانسه شدند.

نوشاد عالميان برخلاف ساير نفرات ايران باز هم آبرو داري کرد. نوشاد در اين مسابقات عملکرد خوبي در مراحل پايين‌تر داشت و در مراحل حذف توانست با شکست نفر اول فرانسه رنکينگ زير 40 را داشت در خاک اين کشور از پيش رو بردارد و شگفتي ديگري را رقم بزند و به عنوان نخستين بازيکني باشد که در رقابت‌هاي جهاني به جمع 32 نفر برتر راه پيدا کند.

*برگزاري اردو در منزل پدر نوشاد عالميان براي حضور در آسيا!

برگزاري اردو در منزل پدر نوشاد عالميان پيش از اعزام به مسابقات قهرماني آسيا هم در نوع خود جالب توجه بود. قرار بود ملي پوشان در جزيره کيش اردو بزنند، اما باز هم مشکلات مالي بهانه اي براي لغو اين اردو شد تا رحمت عالميان باز هم جور تنيس روي ميز ايران را بکشد و منزلش در اختيار ملي‌پوشان قرار بگيرد.

تيم ملي مردان ايران متشکل از نوشاد و نيما عالميان، حميد رضا طاهرخاني و محمدرضا اخلاق‌پسند در اين رقابت‌ها با قبول شکست برابر ژاپن در مرحله يک چهارم نهايي از راهيابي به جمع چهار تيم برتر بازماند و در نهايت هشتم شدند.

تيم ملي در دوره گذشته در جايگاه نه ايستاده بود که اين بار با هدايت ابراهيم عليدخت به جمع هشت تيم راه يافت.

در بخش زنان نيز تيم ملي ايران عملکرد خوبي داشت و توانست رده خود را نسبت به دوره گذشته 4 رتبه ارتقاء بخشد و در پايان رده يازدهم را از آن خود کند.

*تعويق چند باره رقابت‌هاي انتخابي تيم ملي

مسابقات انتخابي تيم ملي هم در اواخر شهريور ماه داستان جالبي داشت و چندين بار به دليل عدم برنامه‌ريزي درست مسئولان فدراسيون به تعويق افتاد.

حضور بازيکنان ملي‌پوش در ليگ عراق يکي از دلايل تغيير رقابت‌ها بود که سرانجام پس از حضور آنها در ليگ اين کشور برگزار شد تا فدراسيون تنيس روي ميز نشان دهد در برنامه‌ريزي براي يک مسابقات داخلي بين ملي پوشان هم مشکلات زيادي دارد.

*حضور نوشاد بدون مربي در رقابت هاي ستارگان جهان در بلژيک

مسابقات جام جهاني مردان تنيس روي ميز از 3 تا 5 آبان در بلژيک برگزار شد و نوشاد عالميان هم در ميان ليست 20 نفره بازيکنان مطرح پينگ پنگ جهان همچون، ژان ژيک، چن آن، تيموبول و ديميتري اوتچارف، نام نوشاد حضور داشت.

مهم‌ترين نکته براي تنيس روي ميز ايران اين بود که عالميان نخستين بازيکني از ايران بود که به اين رقابت‌ها دعوت شد. وي در حالي که بايد با مربي راهي بلژيک مي‌شد تا در اين رقابت مهم حاضر شود به تنهايي عازم شد که اين کار انتقاد بسياري از کارشناسان را در پي داشت، اما فدراسيون عنوان کرد يک مربي ايراني که در آلمان ساکن است، هدايت نوشاد را در بلژيک بر عهده خواهد داشت!

*سفر پر حاشيه تيم ملي به مسابقات لهستان/ پول نبود، آلمان لغو شد

پورتور جهاني لهستان يکي از مسابقات تنيس روي ميز ايران در سال 92 بود که نتيجه خوبي در آن گرفته نشد و ملي پوشان کشورمان در دور مقدماتي با شکست مقابل حريفان خود کنار رفتند و تنها نوشاد عالميان بود با معاف شدن از دور مقدماتي در جدول حذفي حضور داشت، اما وي هم در نخستين مسابقه مقابل حريف انگليسي که بيش از 50 پله از خودش پايين تر بود، نتيجه را واگذار کرد.

نداشتن روحيه، مشکلات خدمت سربازي و بي توجهي به وضعيت وي علل باخت نوشاد در لهستان بود.

تيم ملي قرار بود پس از اين رقابت‌ها راهي آلمان شود، اما بي پولي اجازه نداد ملي‌پوشان در مسابقه ديگري حاضر شوند و سرانجام حضور آنها منتفي شد.

نکته جالب توجه اينکه جعفرپور، سرمربي تيم ملي با تکذيب صحبت‌هاي مسئولان فدراسيون دليل لغو مسابقات آلمان را به دليل بالا بودن سطح فني مسابقات عنوان کرد!

* تهديد بازيکنان به تکذيب مصاحبه‌هاي خود

نکته تاسف بار در سال 92 اينکه مسئولان فدراسيون تنيس روي ميز در آستانه برگزاري ليگ کميته انضباطي در خصوص بازيکناني که مصاحبه هاي انتقادي کرده بودند، جلسه برگزار کرد و آنها را مجبور کرد مصاحبه‌هاي خود را با رسانه‌ها را تکذيب کنند و در غير اين صورت محروم خواهند شد.

اينکه بازيکنان چند ماه پيش مصاحبه کرده‌اند و در آستانه مسابقات بايد محروم شوند، نکته بحث برانگيزي بود که توسط مسئولان فدراسيون انجام شد.

*برگزاري ليگ تنها با 5 تيم!

ليگ تنيس روي ميز ايران هم تنها با تيم‌هايي به تعداد انگشتان يک دست و آن هم در دقيقه 90 آغاز شد. سه تيم مدعي دانشگاه آزاد، پتروشيمي بندرامام و پتروشيمي نوري در اين رقابت‌ها حضور دارند و تله‌کابين گنج نما همدان هم با ترکيبي جوان حضور پيدا کرده است. شوراي شهر بابل ديگر تيمي است توسط پدر نوشاد عالميان جمع و جور شد که تاکنون تمام رقابت‌هاي خود را نيز واگذار کرده است.

* مسابقات جام فجر بدون جايزه براي ايراني‌ها

جام فجر سمبلي براي فدراسيون تنيس روي ميز محسوب مي‌شود. رقابت‌هايي که هر ساله برگزار مي‌شود. زارع‌پور پيش از آغاز رقابت‌ها از جايزه 20 هزار دلاري خبر داده بود، اما در پايان سر بازيکنان ايراني مانند نوشاد و نيما عالميان پس از قهرماني بي‌کلاه ماند و جايزه‌اي به آنها نرسيد و تنها خارجي‌ها بودند که دست پر از ايران رفتند مسئولان فدراسيون تنيس روي ميز نشان دهند خارجي‌‌ها براي آنها اهميت بيشتري نسبت به ملي‌پوشان کشورمان دارد.

* نوشاد و نيما انتصاب شدند، عمراني از انتخابي به تيم ملي رسيد

يکي از اعتراض‌هاي اهالي تنيس روي ميز و بازيکنان اين رشته نسبت به انتصاب نوشاد و نيما عالميان در تيم ملي بود. در رقابت‌هاي انتخابي که برگزار شد پوراي عمراني توانست به عنوان نفر سوم تيم ملي انتخاب شود و نام خود را در ليست مسافران اعزامي به مسابقات جهاني ژاپن ببيند.

حال سال آينده که رقابت هاي مهم بازي‌هاي آسيايي پيش رو است بايد ديد با اين وضعيت چه نتايجي در انتظار تيم ملي ايران خواهد بود.

سه شنبه 1392/12/20 08:17





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن