تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805169377




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عقبگرد واليبال با انتخاب مربيان كوچك


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: عقبگرد واليبال با انتخاب مربيان كوچك
محمد رضا داورزني خبر از انتخاب سرمربي تيم ملي واليبال داده و گفته است همين امروز و فردا نامش به طور رسمي اعلام مي‌شود. هر چند فدراسيوني‌ها هنوز رسما نام اين مربي را رسانه‌اي نكرده‌اند اما خبر مي‌رسد كه مربي مورد نظر فدراسيون واليبال اسلوبودان كوواچ است، نامي كه براي اهالي واليبال كمتر آشناست و درباره او گفته مي‌شود كه مدتي در ليگ ايران بازي كرده و سابقه هدايت يك تيم صربستاني و ايتاليايي را در كارنامه‌اش دارد، كارنامه‌اي كه افتخار قابل توجهي در آن ديده نمي‌شود و نام او در بين مربيان درجه يك دنيا جايي ندارد. با وجود اين شنيده مي‌شود قرارداد با اين مربي نهايي شده و كوواچ در حال بستن چمدان هايش براي آمدن به تهران است.
در حالي انتخاب كوواچ در حال نهايي شدن است كه مي‌توان به جرئت گفت انتخاب چنين مربي‌اي كه هيچ رزومه قابل دفاعي ندارد يك نوع عقبگرد آشكار براي واليبال ايران است، عقبگردي كه مي‌تواند ادامه نتايج درخشان واليبال ايران در سطح مسابقات جهاني را با ترديدهاي جدي روبه‌رو كند. به هر حال واليبال ايران در سه سالي كه ولاسكو در ايران حضور داشت توانست با يك جهش خيره كننده با عبور از قاره آسيا به عنوان يكي از قدرت‌هاي جهاني و پديده‌هاي واليبال دنيا خودش را مطرح كند.
دوران حضور ولاسكو در ايران درخشان‌ترين دوران تاريخ واليبال ايران بود و به همين خاطر هم بود كه با رفتن او خيلي‌ها نگران شدند كه مبادا ديگر اين افتخارات تكرار نشود. با وجود اين نگراني‌ها، رئيس فدراسيون واليبال وعده داده بود كه با رفتن ولاسكو يك مربي بزرگ در حد نام اين مربي آر‍ژانتيني جانشين او خواهد شد. نام برخي از مربيان بزرگ هم اعلام شد كه فدراسيون واليبال باب مذاكره با آنها را باز كرده و يكي از اين ليست اعلام شده به زودي جانشين ولاسكو مي‌شود.
در اين شرايط انتخاب كوواچ كه نامش در بين مربيان مورد اشاره فدراسيون نبود و هيچ كارنامه قابل قبولي ندارد باعث شگفتي شده، در حالي قرار است كوواچ به احتمال زياد روي نيمكت تيم ملي واليبال بنشيند كه او به هيچ عنوان چه از منظر سابقه مربيگري و چه افتخارات با مربي بزرگي مانند ولاسكو و ساير مربيان مطرح دنيا قابل مقايسه نيست. او تنها هفت سال است كه مربيگري را شروع كرده و ايران هم اولين تجربه ملي او است.
با اين شرايط حالا همه نگران واليبال شده‌اند و انتخاب چنين مربي ناشناخته‌اي باعث تعجب همگان شده است. مشخص نيست فدراسيون واليبال با كدام متر و معيار مي‌خواهد كوواچ جوان و بي‌تجربه را جانشين ولاسكوي بزرگ و باتجربه كند. اگر چه بايد منتظر شروع كار اين مربي ماند و عملكردش را سنجيد اما با توجه به كارنامه كوواچ آينده روشني پيش روي واليبال ايران نيست. براي بازيكناني كه از مربي مطرحي مانند ولاسكو دانش آموخته‌اند و از نظر روحي و رواني پخته شده‌اند و حالا يكي از غول‌هاي واليبال دنيا هستند، به نظر نمي‌رسد كوواچ چيز تازه‌اي براي آنها داشته باشد، داشته هايي كه ولاسكو آن را به شاگردانش نياموخته باشد.
انتخاب كوواچ و مربياني هم رده او كه در سطح خيلي پايين‌تري از ولاسكو هستند به طور حتم مي‌تواند يك زنگ خطر جدي براي واليبال ايران باشد، هشداري كه همان طور كه اشاره شد مي‌تواند واليبال ايران را از جايگاهي كه است دور كند. آن هم واليبالي كه به گفته ولاسكو استعدادهاي زيادي دارد و حتي توانايي رسيدن به فينال المپيك را هم دارد. با اين وجود خلأ يك مربي بزرگ در تيم ملي واليبال اين پتانسيل بزرگ را مي‌تواند به هدر بدهد و آن را شايد نابود كند. همان طور كه اين استعدادها قبل از آمدن ولاسكو هم بودند اما مربي بزرگي مانند او بود كه توانست آنها را كشف كند و با آموخته هايش از آنها بازيكناني در حد ستاره‌هاي واليبال دنيا بسازد.
با اين شرايط به نظر مي‌رسد بايد فدراسيون واليبال بيشتر از رقم قرارداد و همچنين درخواست مربيان مورد نظرش، به سابقه و رزومه آنها اهميت بيشتري بدهد تا آينده واليبال ايران همچنان روشن باشد، نه اينكه با انتخاب مربياني مانند كوواچ كه ايران براي او يك شروع در عرصه مربيگري ملي است آينده واليبال را با يك ابهام جدي روبه‌رو كند، آن هم در حالي كه با عملكرد واليباليست‌ها در سه سال گذشته توقعات از واليبال بالا رفته است و براي پاسخگويي به اين توقعات بايد هدايت تيم ملي واليبال را به دستي كسي بسپرد كه در حد تيم بزرگي مانند ايران باشد.


نویسنده : سعيد احمديان 
منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: 19 اسفند 1392 - 22:35





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن