تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خرج کردن در راه طاعت خدا دریغ مکن وگرنه دو برابرش را در راه معصیت او خرج خوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816389270




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هنرمند مجسمه‌ساز کردستانی: به داشته‌های هنری مردم کرد بی‌مهری نشود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: هنرمند مجسمه‌ساز کردستانی:
به داشته‌های هنری مردم کرد بی‌مهری نشود
هنرمند مجسمه‌ساز کردستانی و طراح نماد آبیدر شهر سنندج: در دوره‌ای که ملت‌های دیگر از نداشته‌های خود هویت می‌تراشند حیف است ما به آنچه خود داریم بی‌مهری کنیم و به همین دلیل بر آن شدم طرحی از آبیدر براندازم.

خبرگزاری فارس: به داشته‌های هنری مردم کرد بی‌مهری نشود


به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، صابر میکائیلی شامگاه دوشنبه در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر سنندج با محوریت بحث و بررسی پیرامون نصب دو نماد در این شهر گفت: گاهی واژگانی هستند که بیش از یک واژه‌اند، بیش از یک نام و نامی هستند که با گذشته و حال انسان‌ها گره خورده‌اند. وی افزود: این واژگان با روح یک شهر و مردمانش زندگی کرده و رازهای آنان را در خود به امانت دارند و در یک کلام، کتاب ناگفته‌های تاریخ هستند. طراح نماد آبیدر شهر سنندج با بیان اینکه وابستگی انسان به محیط به قدمت حیات اوست، تصریح کرد: آدمی در هر جا که سکنی گزیده با زمین و هر آنچه در اوست دوستی کرده تا جائی که با کوچ غریب می‌شود و سفر جز به امید بازگشت شادی نمی‌آفریند. میکائیلی با بیان اینکه ما گاهی تپه کنار خانه خود را از اورست نیز بلندتر می‌دانیم، اظهار کرد: این مسئله به دلیل همزیستی ما با این نمادها است. وی خاطرنشان کرد: "ئاویه‌ر" یا آبیدر، کوهی است که شهر سنندج در دامان آن آرام گرفته و همیشه مأمن مردمانی بوده که عاشقانه به او روی آورده‌اند و در کنار او نسل‌ها به هم دوخته‌اند. این مجسمه‌ساز با بیان اینکه ئاویه‌ر مادرانه سنندج و مردمانش را در آغوش خود زندگی بخشیده است، تصریح کرد: حال که نام ئاویه‌ر عرق این مردم شریف را در پشت خود دارد، بهتر است که با مردم باشیم و آن را عزیزتر بداریم. میکائیلی خاطرنشان کرد: در دوره‌ای که ملت‌های دیگر از نداشته‌های خود هویت می‌تراشند حیف است ما به آنچه خود داریم بی‌مهری کنیم و به همین دلیل بر آن شدم طرحی از ئاویه‌ر براندازم. وی در توصیف طرح خود گفت: به مثابه دو آبیدر کوچک و بزرگ از دو واژه‌ی ئاویه‌ر استفاده شده است و این تکرار علاوه بر انسجام در فرم در ترکیب‌بندی بصری اثر، امکان موفقیت کاربرد حروف را در یک اثر میدانی افزایش داده است. طراح نماد آبیدر شهر سنندج افزود: این قضیه تا جائی است که علاوه بر خوانش کلمه از دو سوی اثر، متبادر نمودن شکل کوه را در ذهن ناظر مقدور ساخته است. میکائیلی، تکنیک اثر و نوع طراحی آن را منطبق و ملهم از ویژگی‌های فضای آبیدر دانست و گفت: به همین دلیل محل نصب اثر موقعیت میدان گاز سنندج پیشنهاد می‌شود. وی خاطرنشان کرد: از آنجا که تنها وسیله تجسمی نمودن معنا نوشتار است، نقش و ارزش یک اثر حجمی در برجسته‌تر نمودن یک کلام نوشتاری بزرگتر می‌نمایاند و صد البته اگر خوشنویسی باشد والاتر است. طراح نماد آبیدر شهر سنندج به کارگیری خوشنویسی که خود از میراث فاخر فرهنگی ما بوده و هویت این آب و خاک را به همراه دارد از نقاط قوت اثر، عنوان کرد. میکائیلی تصریح کرد: فقدان رویکردی کاربردی به خوشنویسی و خط چنان لطماتی را بر پیکره فرهنگی جامعه وارد آورده که گوهر گرانبهائی چون خوشنویسی ایرانی را تا حد انزوا در موزه به تنگنا کشانده و بر ما است که این میراث پربهای خود را ارج گذاشته و خونشویسی و خط را هر چه بهتر و بیشتر در روزمره مردم به کار گیریم. انتهای پیام/79012/ذ30

92/12/19 - 20:20





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن