تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس با يقين بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند، كوه‏ها به همراه او تسبيح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813015665




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهره برداران منابع طبیعی در حفظ و احیای عرصه های ملی تلاش کنند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > همدان همتی:
بهره برداران منابع طبیعی در حفظ و احیای عرصه های ملی تلاش کنند
ملایر- خبرگزاری مهر: مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: بهره برداران منابع طبیعی باید در حفظ و احیای عرصه های ملی تلاش کنند.



به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا همتی عصر یکشنبه در گردهمایی بهره برداران منابع طبیعی بخش جوکار در روستای"عشاق"با اشاره به هفته منابع طبیعی در کشور اظهار داشت: در این راستا در استان همدان نیز برنامه های مختلفی در این هفته انجام شد.

وی توزیع و کاشت هزاران اصله نهال در سراسر استان و شهرستان ها، بهره برداری از طرح های منابع طبیعی، اجرای زنگ سبز در مدارس استان و گردهمایی ها  برنامه های مختلف فرهنگی با موضوع هفته منابع طبیعی را از جمله برنامه ها ی این هفته در استان برشمرد.

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر کاشت درخت افزود: طبق تاکیدات ایشان هر ایرانی باید نسبت به کاشت یک درخت اقدام کند.

وی بیان کرد: با تحقق این امر  هر سال حدود 150 هزار هکتار به فضای سبز و جنگل های کشور اضافه می شود.

همتی در ادامه از وجود 135 میلیون هکتار  ار سطح منابع طبیعی در  کشورخبر داد و افزود: از این رقم 800 هزار هکتار مربوط به استان همدان است.

همتی با بیان اینکه  در حوزه آبخیزداری استان همدان، یک میلیون و 100 هزار هکتار در دست مطالعه است، افزود: برای 600 هزار هکتار مطالعه تفضیلی انجام شده است که از این میزان، برای 60 هزار هکتار کار صورت گرفته است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان افزود: در این زمینه  25 هزار هکتار  نیز مربوط به شهرستان ملایر است.

وی در ادامه سطح مراتع کشور را 86 میلیون هکتار برشمرد و گفت: حدود یک میلیون خانوار از این مراتع بهره برداری دارند.

همتی از تولید 300 میلیارد ریال علوفه خام و یک هزار میلیارد ریال گوشت از سطح مراتع استان همدان خبرداد و ابراز داشت: در حال حاضر  استان همدان با وجود 822 هزار هکتار مراتع، سه برابر مراتع کشور تولید علوفه دارد.

وی ارزش زیست محیطی منابع طبیعی را 200 برابر ارزش های اقتصادی برشمرد و گفت: بهره برداران منابع طبیعی باید در حفظ و احیاء عرصه های ملی تلاش کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه هر چه به سمت آینده پیش می رویم مشکلات زیست محیطی با بحران های بیشتری مواجهه می شود گفت حفظ منابع طبیعی برای  آیندگان امری ضروری است.

همتی گفت: در این شرایط با وجود کم شدن منابع آبی و آلودگی هوا و شرایط جوی باید منابع طبیعی را حفظ کنیم و این مهم نیازمند آموزش و فرهنگ سازی است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان ازپیش بینی  15 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح آبخیز داری روستای عشاق خبر دادو گفت: با نقشه برداری و اجرای  هر چه سریعتر طرح باید اعتبارات بیشتری برای آن جذب شود


۱۳۹۲/۱۲/۱۹ - ۰۹:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن