تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نگاه مؤمن عبرت آميز و نگاه منافق سرگرمى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819042462




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیرکل بنیاد شهید: 72 هزار سند از آثار شهدای ایلام گردآوری شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیرکل بنیاد شهید: 72 هزار سند از آثار شهدای ایلام گردآوری شد ایلام- ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام گفت: 72 هزار سند از آثار شهدا و جامعه ایثارگران استان تاکنون گردآوری و ثبت شده است.


به گزارش ایرنا، ˈسلمان رستمیانˈ روز یکشنبه در نشست با رسانه های استان اظهار کرد: 22 اسفند سالروز فرمان تاریخی بنیانگذار کبیر نظام مقدس جمهوری اسلامی مبنی بر تاسیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال 58 است.
وی افزود: رسیدگی به امور فرهنگی و معیشتی خانواده های شهدا و ایثارگران از مهم ترین اهداف رهبر کبیر انقلاب از صدور این فرمان بوده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام ادامه داد: شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در سال 83 به منظور برجسته سازی فرهنگ ایثار و شهادت طلبی این روز را به عنوان روز بزرگداشت شهید نامگذاری کرده است.
رستمیان یادآور شد: تمامی مردم و بویژه مسوولان باید در راستای آکنده شدن فضای جامعه از نام و یاد شهدا و ایثارگری های رزمندگان اسلام در دوران انقلاب و دفاع مقدس تلاش کنند.
وی بیان کرد: حفظ روحیه ایثارگری و شهادت طلبی بزرگترین سد در مقابل هجمه فرهنگی دشمنان داخلی و خارجی نظام است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام تاکید کرد: 41 برنامه متنوع فرهنگی همزمان با ایام گرامیداشت روز شهید در استان برگزار خواهد شد.
رستمیان دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، تکریم از 22 خانواده شهدای ورزشکار، برگزاری یادواره شهدایی که در 22 و 23 اسفند به شهادت رسیده اند و قرائت وصایای شهدا در صبحگاه مدارس را از مهم ترین برنامه های این روز عنوان کرد.
وی اضافه کرد: همایش بزرگ پیاده روی با حضور چهار تا پنج هزار نفر از خانواده های شهدا و ایثارگران استان از میدان ارغوان شهر ایلام تا گلزار شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می شود.
مدیرکل بنیاد شهید ایلام گفت: ایلام قدمگاه رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس و مشهد شمار زیادی از شهدا در جنگ هشت ساله تحمیلی بوده و جای جای این استان به خون پاک شهیدان معطر است.
رستمیان اظهار کرد: مردم ایلام به نوعی خود خانواده شهدا هستند و در کمتر خانواده ای از این استان شهید، جانباز، ایثارگر و آزاده وجود ندارد.
وی یادآور شد: نخستین زن شهیده کشور در دوران انقلاب مربوط به شهیده ˈربابه کمالیˈ از استان ایلام است و همچنین مرحوم آیت الله حیدری ایلامی (ره) پیش از پیروزی انقلاب و در زمان حکومت طاغوت دادگاه های اسلامی را در ایلام برپا کرد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام مهم ترین وظیفه این نهاد انقلابی را نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت طلبی در جامعه دانست و ادامه داد: طرح جامع خدمات رسانی به ایثاگران به تصویب رسیده و امیدواریم با اجرایی شدن این طرح بخش قابل توجهی از مشکلات خانواده های شهدا و ایثاگران استان برطرف شود.
رستمیان بیان کرد: این اداره کل گردآوری آثار و خاطره های شهدا و ایثاگران را از برنامه های اصلی خود قرار داده و تاکنون 72 هزار سند مربوط به شهدا و رزمندگان استان در دوران جنگ هشت ساله تحمیلی گردآوری، شناسایی و ثبت شده است.
وی یادآور شد: ایلام به عنوان نخستین استان کشور در گردآوری آثار و اسناد شهدا در کشور معرفی شده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام در ادامه به وضعیت گلزارهای شهدای استان اشاره کرد و گفت: 90 درصد گلزارهای شهدای استان تاکنون ساماندهی شده و تنها بخشی از تک مزارها باقیمانده که امیدواریم تا پایان سال آینده این شمار نیز ساماندهی شوند.
رستمیان تاکید کرد: حادثه حمله هواپیماهای عراقی به زمین فوتبال شهر چوار در 23 بهمن سال 65 از وقایع تلخ و کم نظیر دنیای معاصر است که به شهادت 15 نفر از بازیکنان، مربیان، داوران و تماشاچیان این بازی منجر شد.
وی ادامه داد: با وجود ساخت مستندهای متنوع و اجرای برنامه های گوناگون در این خصوص تاکنون این حادثه دردناک در ابعاد ملی و بین المللی بخوبی معرفی نشده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام ساخت موزه شهدای ورزشکار کشور در این مکان را از برنامه های این اداره کل برای معرفی هرچه بیشتر این واقعه تاریخی اعلام کرد.
رستمیان همچنین یکی از اصلی ترین مشکلات خانواده های شهدا و ایثاگران استان را بیکاری شمار زیادی از فرزندان شهیدان و ایثارگران عنوان و اضافه کرد: سه هزار فرزند شهید ، جانباز و برادر و خواهر شهید در استان با وجود طی کردن مدارج علمی بیکار هستند و تاکنون موفق به جذب این افراد در دستگاه های اجرایی نشده ایم.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد با اختصاص اعتبار مناسب در بودجه سال آینده بتوان بخشی از مشکلات جامعه ایثارگری استان ایلام را برطرف کرد.
استان ایلام در طول دوران هشت سال دفاع مقدس دو هزار و 700 شهید، 10 هزار جانباز و 332 آزاده تقدیم اسلام کرده است. ک/2
540
انتهای پیام /*




18/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن