تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه گرفتن در گرما، جهاد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802748397




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسموميت ناگهانی 60 دانش‌آموز مدرسه‌ای در شيروان/ علت هنوز مشخص نیست


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شرق > خراسان شمالی گزارش مهر/
مسموميت ناگهانی 60 دانش‌آموز مدرسه‌ای در شيروان/ علت هنوز مشخص نیست
شيروان- خبرگزاري مهر: هفته گذشته بیش از 60 نفر از دانش آموزان مدرسه فرهنگیان شیروان مسموم و راهی بیمارستان شدند اما با وجود گذشت چند روز از این موضوع هنوز علت مسمومیت دانش آموزان روشن نشده است.



به گزارش خبرنگار مهر، آخر هفته پیش وقتی دانش آموزان مدرسه هيأت امنايي پسرانه فرهنگيان شيروان در خراسان شمالی، منتظر نواخته شدن زنگ تعطیلی مدرسه بودند؛ حال چند نفر از آنها خوب نبود اما گمان نمی‌رفت که این بدحالی چند ساعت بعد سراغ حدود 60 دانش آموز دیگر را نیز بگیرد. هر کدام از والدین دانش آموزانی که حال مساعدی نداشتند مجبور می‌شوند فرزندان خود را به تنها بیمارستان شیروان برسانند؛ اما آنها در آنجا انبوه دانش آموزان بدحال مدرسه فرهنگیان و والدین نگران آنها را می‌بینند و متوجه وخامت موضوع می‌شوند. بیمارستان ظرفیت پذیرش همه این دانش آموزان بیمار را ندارد و به همین دلیل هم شماری از آنها به درمانگاه خصوصی صحت اعزام می‌شوند، اما در هر صورت کادر درمانی بیمارستان و درمانگاه علت بدحالی دانش آموزان را نوعی مسمومیت می‌دانند و پس از گذشت چند ساعت و انجام اقدامات پزشکی اندک‌اندک حال دانش آموزان بهبود نسبی می‌یابد. مدرسه انبار سبد کالا شده بود در این گونه موارد برای یافتن علت مسمومیت ابتدا سراغ ماده خوراکی مشترک می‌روند، آب آشامیدنی، شیر توزیعی، مواد خوراکی فروشگاه مدرسه و...؛ اما گویا تاکنون با وجود آزمایش‌های مختلف دلیل مسمومیت دانش آموزان مدرسه فرهنگیان شیروان مشخص نشده است. پدر يكي از اين دانش آموزان در گفتگو با خبرنگار مهر، می‌گوید: پس از این که پسرم از مدرسه آمد متوجه حال بد او شدیم و وی را به بیمارستان رساندیم؛ در بیمارستان علت ناخوشی فرزندم را مسمومیت تشخیص دادند. اصغر محمدی با بیان این که هنوز علت مسمومیت فرزندم مشخص نشده است، اظهار می‌کند: در مدرسه فرهنگیان سه روز بود که شیر توزیع نمی‌شد و از طرف دیگر هم پسرم در آن روز نه از فروشگاه خوراکی خریده بود و نه با دانش آموزان دیگر به صورت مشترک اقدام به خوردن ماده غذایی خاصی کرده بود اما با این حال مسموم شده بود.

یکی دیگر از والدین دانش آموزان نیز می‌گوید: آب آشامیدنی مدرسه از سوی کارشناسان بهداشت آزمایش شده، اما سالم تشخیص داده شده و از طرف دیگر تقریبا غالب این دانش آموزان در آن روز از فروشگاه مدرسه ماده خوراکی نخریده‌اند که علت مسمومیت باشد. حسین جعفری عنوان می‌کند: برخی از والدین گمان می‌کنند که شاید انبار کردن سبد کالای رایگان دولت در مدرسه ربطی به این مسمومیت دانش آموزان داشته باشد. به گفته وی پس از این مسمومیت مسئولان مدرسه سبدهای کالا را از انبار مدرسه خارج کرده‌اند. آب آشامیدنی و مواد فروشگاه سالم بوده‌اند مدير مدرسه هيئت امنايي پسرانه فرهنگيان شيروان نيز در گفتگو با خبرنگار مهر، با تایید مسمومیت شماری از دانش آموزان این مدرسه می‌گوید: بعد از انتقال دانش آموزان به درمانگاه، ظاهرا اين دانش آموزان براي آزمايش تحت نظر قرار گرفته‌اند و از طرف دیگر این مدرسه نیز پیگیری‌هایی برای یافتن علت مسمومیت دانش آموزان انجام داده اما تاکنون جوابی نگرفته است. ابراهیم لطیفی اظهار می کند: آب آشامیدنی مدرسه نیز آزمایش شده اما سالم تشخیص داده شده است. به گفته وی مواد غذایی موجود در فروشگاه مدرسه نیز سالم و دارای تاریخ مصرف هستند و از طرف دیگر بسیاری از این دانش آموزان در آن روز از فروشگاه مدرسه خرید نکرده بودند. آموزش و پرورش شیروان: پیگیر هستیم تلاش‌های خبرنگار مهر برای مصاحبه با رییس آموزش و پرورش شهرستان شیروان به علت حضور مداوم او در جلسات و سپس اتمام وقت اداری بی‌نتیجه ماند؛ برخی از معاونان این اداره نیز به کلی از موضوع مطلع نبودند اما سرانجام معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شیروان در این زمینه اظهارنظر کرد.

جواد وظیفه‌شناس در گفتگو با خبرنگار مهر، عنوان کرد: روز پنجشنه هفته گذشته به دنبال مسموميت دانش آموزان اين مدرسه كارشناسان بهداشت براي یافتن علت مسموميت پيگير شدند ولي هنوز علت مسموميت مشخص نشده است. به گفته وی با پيگيري‌هاي والدين فرزندان و مدير مدرسه، يك كارشناس بهداشت از شهرستان شيروان و یک كارشناس نیز از اداره آموزش و پرورش اين شهرستان پيگير موضوع شده اند ولی هنوز دلیل این مسمومیت روشن نشده است. وظیفه شناس می افزاید: فقط بر اساس جواب آزمايش مي توان علت را تشخيص داد و ما هم همچنان منتظر دریافت جواب آزمايش هستيم. معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شیروان اظهار می کند که با روشن شدن نتیجه آزمایش و دلیل مسمومیت، علاوه بر اطلاع رسانی، فورا برای رفع نقص و مشکل احتمالی اقدام می شود.


۱۳۹۲/۱۲/۱۸ - ۱۱:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن