تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت فاسد شود، بلا و گرفتارى پيش مى آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813044925




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دومین نوزاد ایدزی هم درمان شد؟


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
دومین نوزاد ایدزی هم درمان شد؟
دفعه اول اتفاقی بود اما این دفعه، برنامه ریزی شده. به گزارش نامه نیوز ، سلامانه به نقل از سایت «سی ان ان»، چند سال پیش به یک کودک که در «می سی سی پی» آمریکا با ویروس اچ.آی.وی به دنیا آمده بود، مقدار زیادی از 3 داروی «ضد رتروویروس» داده شد. بیش از 3 سال گذشته و پزشکان می گویند در خون این دختر کوچولو هیچ نشانه ای از بیماری ایدز وجود ندارد، با وجود اینکه تقریبا 2 سال است دارو مصرف نمی کند.


حالا پزشکان می گویند یک نوزاد دیگر هم که با این ویروس به دنیا آمده بود و همین شیوه در موردش اجرا شد، به نظر می رسد دیگر بیمار نباشد. این دختر کوچولو تابستان گذشته در بیمارستانی در لانگ بیچ کالیفرنیا از مادری ایدزی به دنیا آمد و پزشکان 4 ساعت پس از تولد، به او «دوز» زیادی از داروهای AZT، 3TC و نویراپین دادند. 11 روز بعد، ویروس در بدن او دیده نشد و حالا که حدود 9 ماه گذشته، هنوز هم ویروس در او دیده نمی شود. البته او هنوز تحت درمان است و برای گفتن اینکه بهبودپیدا کرده، زود است.
دکتر دبورا پرساد از مرکز کودکان «جان هاپکینز» که در هر 2 مورد درگیر بوده، گفت:«فعلا برنامه ای برای قطع داروی او نداریم.» هم اکنون پزشکان در نقاط مختلف دنیا در حال تکرار کاری هستند که در مورد دختر اهل «می سی سی پی» انجام شد اما برای اثبات این نوع درمان، به آزمایش های بیشتری نیاز است:«این کار باید به طور بالینی آزمایش شود، چون تنها راهی که می توانیم ثابت کنیم در این مورد بهبودی به دست آمده، این است که دارو را قطع کنیم و این کار بدون خطر نیست.»




1392/12/18





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 200]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن