تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوشى و آسايش، در رضايت و يقين است و غم و اندوه در شكّ و نارضايتى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802612452




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتصاد مقاومتی سرلوحه برنامه ریزی استان شود/ کشاورزی محور بودن گلستان نیازمند بازنگری است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > گلستان صادقلو:
اقتصاد مقاومتی سرلوحه برنامه ریزی استان شود/ کشاورزی محور بودن گلستان نیازمند بازنگری است
گرگان - خبرگزاری مهر: استاندار گلستان اعلام کرد: اقتصاد مقاومتی به عنوان یک سند پیشرو بالادستی که مقام معظم رهبری انشاء فرمودند به عنوان یک سرلوحه برنامه ریزی در نظام جمهوری اسلامی قرار بگیرد و ما هم باید آن را در استان رهنمود برنامه ریزی خود بکنیم.



به گزارش خبرنگار مهر، حسن صادقلو عصر شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استانداری گلستان گفت: تمام مدیریت ها باید متن اقتصاد مقاومتی را دقیق بخوانند و روح آن را مورد نظر داشته باشند زیرا در دل این اقتصاد مقاومتی روح بلندی نهفته است. وی درون زا بودن اقتصادمقاومتی در راستای تعامل بلند برای برونزایی را یک جوهر از این اقتصاد دانست و افزود: دانش بنیان بودن این اقتصاد نکته دیگری است که اقتصاد پایدار را در کشور سازماندهی خواهد کرد. وی با بیان این که در مواد 24 گانه اقتصاد مقاومتی توجه ویژه ای به اصل 44 شده است، خاطرنشان کرد: در همین راستا یک نگاه ویژه و استفاده از یک ظرفیت بلند به نام مشارکت مردمی و مردم نهادی نیز دیده شده است. صادقلو بیان کرد: رسالت انقلابی حکم بر این مطلب دارد که نسبت به این رهنمود که از ساعات اولیه مسئولان و ارکان نظام به این پیام پاسخ دادند ، باید توجه خاص داشته باشیم و ما نیز با نگاه خاص خود به این اصل مترقی انشا شده لبیک بگوییم. وی تصریح کرد: با همت دولت تدبیر و امید بودجه سال 93 در زمان خودش ابلاغ شد که در این موضوع هم دولت و مجلس سهیم بودند و به نظر می رسد بودجه 93 یک بودجه واقعی است، زیرا این نگرانی وجود دارد که اگر بودجه واقعی نباشد به سرمنزل قرارها و وعده ها نخواهد رسید. وی با بیان این که گرچه بودجه دچار نزول شده ولی واقعی دیده شده است، اظهار کرد: هزینه در مسائل بودجه ای یک بیماری است که بودجه ای تصویب شود و تخصیص داده نشود. صادقلو اضافه کرد: استانداران موظف به گزارش هستند لذا تعامل خود را با مدیران در یک شرایط رفیقانه و قانون مدارانه می بریم و سعی نداریم به صورت شخصی یا مقامی تکلیف کنیم لذا باید همه ما تکلیف خود را در چهارچوب قانون عمل کنیم، نشود مدیری سالی بگذرد و بودجه را نخوانده باشد و یا این که در ظرفیت اسناد بالادستی خود را ندیده باشد. استاندار گلستان ضمن تاکید بر این موضوع که باید مسئولان مسلط به شرایط کشور باشند اعلام کرد: یک رابطه ارگانی بین سازمان ها تشکیل شود و مدیران همدیگر را باور کنند با هم تعامل داشته باشند و مشکلات یکدیگر را نقد کنند و البته باید از مواضع خود هم دفاع کنند. وی تصریح کرد: باید یک مدیریت استراتژیک داشته باشیم و اولین گام نقطه هدف است که نیازمند استفاده از اسناد بالادستی است، سپس باید وضعیت فعلی را بررسی کنیم و بعد از آن وضعیت را آسیب شناسی کنیم، ببینیم اگر وضعیت فعلی با اسناد سازگار نیست دلیل آن چه بوده تا با استفاده از این سند به چشم انداز برسیم و برای رسیدن به چشم انداز هم نیاز به تبیین راه است. وی اظهار کرد: ما میراث دار آسیب هایی هستیم که نیاز به شناسایی داریم و اگر بررسی نشوند نمی توان به افق مورد نظر دست یافت. کشاورزی محور بودن استان نیازمند بازنگری است صادقلو در ادامه با اشاره به این که اقتصاد استان کشاورزی محور شده است، خاطرنشان کرد : بايد اين نكته مورد توجه قرار گيرد كه آيا استان گلستان واقعاً مي تواند به عنوان قطب كشاورزي مطرح باشد يا نه ؟ وی خاطرنشان كرد: ارزش افزوده گندمي كه در استان توليد مي شود به دليل سهميه پايين ذخيره سازي ، به استانهاي ديگر اختصاص مي يابد و همين امر سبب كمبود نقدينگي در استان شده است. وي با بیان این که در تلاشیم تا با برگزاری جلسات سهميه ذخيره سازي گندم در استان افزايش يابد تا ارزش افزوده مختص به آن از استان خارج نشود ، تصريح كرد: براساس اعلام بانكهاي دولتي استان ۱۹۲ درصد مصارف نسبت به منابع بانكي داريم كه به دليل پايين بودن نقدينگي است و بايد تدبير شود.
 


۱۳۹۲/۱۲/۱۷ - ۲۱:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن