تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على! از ارجمندى مؤمن در نزد خدا اين است كه برايش وقت مرگ، معيّن نفرموده است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803784660




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همایش تجلیل از فعالان طرح‌های اوقاف خراسان شمالی برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:




همایش تجلیل از فعالان طرح‌های اوقاف خراسان شمالی برگزار شد رگزاری رساـ همایش تجلیل از فعالان طرح های «قدم های آسمانی تا امام مهربانی» و «آرامش بهاری»؛ طرح ویژه زائران و مسافران نوروزی در خراسان شمالی برگزار شد.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، همایش تجلیل از 100 نفر از دست اندرکاران، خادمان و فعالان طرح قدم های آسمانی تا امام مهربانی و نیز برگزارکنندگان طرح آرامش بهاری در خراسان شمالی شنبه هفدهم اسفندماه  با حضور حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه و جمعی دیگر از مسؤولان استانی در محل حرم امامزاده سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع)، برادر گرامی امام رضا(ع) در بجنورد برگزار شد.
 
در این همایش که در محل شبستان جدید فاطمه الزهرا(س) حرم امامزاده سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) برگزار شد؛ حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی با اشاره به دیدگاه قرآن در مورد مشارکت افراد در کار خیر و قرائت آیه 32 سوره فاطر، اظهار کرد: با توجه به این که خداوند در آیه 32 سوره فاطر می فرماید: «... ثُمَّ أَوْرَثْنَا الْکِتَابَ الَّذِینَ اصْطَفَیْنَا مِنْ عِبَادِنَا فَمِنْهُمْ ظَالِمٌ لِّنَفْسِهِ وَمِنْهُم مُّقْتَصِدٌ وَمِنْهُمْ سَابِقٌ بِالْخَیْرَاتِ بِإِذْنِ اللَّهِ ذَلِکَ هُوَ الْفَضْلُ الْکَبِیرُ»، در تقسیم بندی مردم، مسأله سبقت و پیشتازی در کار خیر به عنوان ملاک و معیار مطرح است.
 
وی با بیان این که بر اساس آیات قرآن، جامعه و مردم در زمینه کارهای خیر و سبقت از هم در این مسأله به چهار دسته تقسیم می شوند، اظهار کرد: دسته نخست کسانی هستند که در حق خویش ستم می‌کنند و کار خیر نکرده و در آن هم پیشتاز نیستند، دسته دوم افراد میانه رو هستند که کارهای خیر را انجام می ‌دهند ولی اهل شتاب و سبقت در آن نیستند و دسته سوم نیز کسانی هستند که در انجام کارهای خیر شتاب می‌ورزند و از یکدیگر سبقت می‌گیرند.
 
رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: اما دسته چهارم کسانی هستند که در کار خیر شتاب می کنند و علاوه بر این که پیشتاز هستند دیگران را نیز به انجام کار خیر ترغیب می کنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: کسانی که کار خیر نمی کنند بد و افرادی که مانع از اجرای امر خیر می شوند؛ بدتر هستند و در این میان پیروزی واقعی باکسی است که علاوه بر انجام کار خیر، دیگران را هم به اجرای امر خیر ترغیب کند.
 
رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: در این میان متولیان و دست اندرکاران اقدامات فرهنگی و قرآنی در زمره دسته چهارم قرار دارند که خود کار خیر انجام می دهند و علاوه بر این که جزء سبقت گیرندگان در کار خیر هستند؛ دیگران را نیز به انجام امر خیر ترغیب و تشویق می کنند.
 
به گفته وی تمامی دست اندرکاران اجرای برنامه های فرهنگی و قرآنی در جامعه در صورتی که نیت خالصی داشته باشند در ثواب امور خیر شریک هستند.
 
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به تقدیر از 100 نفر از خدام و دست اندرکاران اجرای طرح های قدم های آسمانی و آرامش بهاری در خراسان شمالی که امروز در این همایش انجام شد، تصریح کرد: همه کسانی که برای انجام این طرح ها به صورت شبانه روزی تلاش کردند؛ دارای عزت و احترام بوده و باید از آنها تقدیر شود.
 
مراسم های ایام فاطمیه در شأن دخت نبی مکرم اسلام برگزار شود
 
امام جمعه بجنورد در ادامه با اشاره به اجرای طرح قدم های آسمانی تا امام مهربانی و اعزام کاروان های پیاده به حرم رضوی، اظهار کرد: با توجه به این که امسال طرح مزبور در فصل زمستان برگزار شد و طی کردن پیاده مسیر طولانی تا حرم مطهر رضوی با وجود بارندگی ها و سرما، دشواری های خاص خود را دارد؛ پیشنهاد می شود از سال آینده بانوان به جای شرکت در کاروان های پیاده زائران حرم امام رضا(ع)، به صورت سواره به این زیارت مشرف شوند.
 
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین با اشاره به فرا رسیدن ایام فاطمیه و عزاداری دخت نبی مکرم اسلام(ص) و تقارن این ایام با تعطیلات و عید باستانی نوروز، از مسؤولان و متولیان خواست تا با برنامه ریزی مناسب، مراسم های گرامیداشت این ایام را در شأن دخت نبی مکرم اسلام برگزار کنند.
 
وی با تأکید بر حفظ حرمت ایام فاطمیه در تعطیلات نوروزی، اظهار داشت: باید برنامه های این ایام به گونه ای برگزار شود که مسافران و زائران حرم مطهر رضوی، با خاطره ای خوش استان خراسان شمالی را ترک کنند./9314/پ202/س



۱۳۹۲/۱۲/۱۷






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن