تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوشا به سعادت كسیكه عمل، علم، دوستى، دشمنى، گرفتن، رها كردن، سخن،سكوت ،كردار و گفتارش ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821154668




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک پدیده زیبا اما خطرناک + عکس


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
یک پدیده زیبا اما خطرناک + عکس
طلوع زیبای خورشید در ایستگاه مک‌موردو در قطب جنوب که با همراهی ابرهای مواج استراتوسفری قطبی یا ابرهای ناکرئوس (nacreus) تاثیرگذار‌تر شده است.
به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، ابرهای ناکرئوس ابرهای قطبی هستند که در لایه دوم اتمسفر کره زمین (استراتوسفر)، در ارتفاع‌های میان ۱۵۰۰۰ متر تا ۲۵۰۰۰ متری، قرار دارند. 







ابرهای استراتوسفری قطبی سطحی برای گازهای کلرین (که از مواد کلوفلوروکربن و سایر آلاینده‌های دست‌ساز انسان ناشی می‌شوند) به وجود می‌آورند، و واکنش این گاز‌ها به شکل‌گیری مولکول‌هایی می‌انجامد که اوزون را نابود می‌کند. 


با اینکه ابرهای استراتوسفری قطبی زیبا به نظر می‌رسند، به طور شگفت‌آوری مخرب هستند و نقشی اصلی در تشکیل حفره‌های اوزون بر فراز قطب جنوب و قطب شمال دارند. 


یک بررسی اخیر نشان داد که اندازه حفره اوزون بر روی قطب جنوب سال به سال متغیر است و تا سال ۲۰۷۰ به طول کامل برطرف نخواهد شد.


انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 235]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن