تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس روزه دارى را افطار دهد، براى او هم مثل اجر روزه دار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805652231




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كسب رتبه اول اجراي طرح‌هاي اشتغال و خودكفايي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ اسفند ۱۳۹۲ (۸:۵۷ق.ظ)
مديركل كميته امداد استان همدان: كسب رتبه اول اجراي طرح‌هاي اشتغال و خودكفايي به مناسبت هفته احسان و نيكوكاري مديركل كميته امداد امام خميني (ره) استان همدان در جمع اصحاب رسانه گفت: پديده فقر جزء ناهنجارترين دردهاي بشريت تلقي مي‌شود و از منظر اسلام ريشه‌كن كردن اين مشكل اهميت به سزايي دارد چرا كه فقر زمينه و بستر فساد است.
به گزارش خبرنگار موج از استان همدان، عليرضا ابراهيمي يكي از راه‌هاي مقابله با فقر را كار و تلاش مضاعف دانست و خاطرنشان كرد: تدبير در امور زندگي، رعايت الگوي مصرف، پرهيز از اسراف ، قناعت و صدقه دادن از جمله عواملي هستند كه باعث رفع فقر در جامعه اسلامي مي‌شود و كميته امداد امام خميني (ره) نيز به نوبه خود با انجام كارهاي متنوع مثل جشن رمضان، جشن عاطفه‌ها و جشن احسان و نيكوكاري به ولي نعمتان خود خدمات‌رساني مي‌نمايد.
وي به برنامه‌هاي كميته امداد استان اشاره كرد و افزود: كميته امداد با دعاي خير مردم و نيت الهي حضرت امام خميني (ره) در 14 اسفند ماه سال 57 به عنوان دومين نهاد مردمي تاسيس گرديد و با گذشت 35 سال پويايي، بالندگي خود را حفظ نموده است و هميشه به عنوان يك نهاد عمومي غيردولتي مطرح مي‌باشد.
مديركل كميته امداد استان همدان بيان داشت: نگاه شوراي مركزي به امداد اين است كه يك نهاد مردمي باقي بماند و اين مي‌طلبد كه تعامل خود را با آحاد جامعه حفظ نمايم چرا كه بخشي از منابع مورد نياز امداد از طريق كمك‌هاي مردمي تامين مي‌شود و 27 درصد منابع از طريق بانك، 35 درصد كمك‌هاي مردمي و 38 درصد اعتبارات دولتي منابع مالي كميته امداد را تشكيل مي‌دهند.
ابراهيمي يكي از اقدامات امداد را امور محرومين و زدودن فقر دانست و گفت: دريافت كمك‌معيشت يا مستمري به 43 هزار و 176 خانوار و با جمعيت 83 هزار و 271 نفر به ميزان 251 ميليارد ريال، ارائه خدمات حمايتي موردي با 56 هزار و 26 ميليارد ريال، ارائه خدمات پذيرش و مددكاري به 64 هزار و 589 نفر، ارائه خدمات حقوقي و قضايي به 1 هزار و 780 نفر از مددجويان، پرداخت كمك هزينه زندگي به 945 خانوار به ارزش 203 ميليارد ريال شامل اجاره مسكن، لوازم خانگي و ساير كمك هزينه‌هاي زندگي، كمك به رفع سوء تغذيه 1500 نفر با ارزش 9 ميليارد ريال، ارائه خدمات درماني و ارتقاء شاخص‌هاي بهداشتي براي 20 هزار و 103 نفر از مددجويان به مبلغ 39 ميليارد ريال از جمله اقدامات كميته امداد امام (ره) استان است.
وي يكي ديگر از اقدامات كميته امداد را امور توانمندسازي عنوان كرد و افزود: ارائه خدمات فرهنگي و آموزشي به 8 هزار و 749 دانش‌آموز و 2 هزار و 571 نفر دانشجو و طلبه، بهره‌مندي 12 هزار و 910 نفر دانش‌آموز از خدمات كانون‌هاي فرهنگي، تربيتي، اردوها و خوابگاه‌ها، پرداخت 26 ميليارد ريال هزينه فرهنگي و ارائه خدمات آموزشي به بزرگسالان و خدمات مشاوره‌اي براي 69 هزار و 223 نفر از مددجويان تحت حمايت از ديگر اقدامات اين سازمان بوده است.
مديركل كميته امداد استان همدان درخصوص عملكرد حوزه اشتغال و خودكفايي گفت: طرح‌هاي اشتغال و خودكفايي اجرا شده از آغاز تاكنون 63 هزار و 97 مورد بوده است و پرداخت 7 هزار و 659 مورد وام اشتغال و خودكفايي به مبلغ 387 ميليارد ريال از محل منابع داخلي و تسهيلات بانكي، كاريابي و ايجاد اشتغال 2 هزار و 14 نفر از مددجويان تحت حمايت و نظارت فني بر طرح‌هاي خودكفايي در سطح استان، پرداخت 6 هزار و 881 مورد وام قرض‌الحسنه به مبلغ 61 ميليارد ريال، پرداخت 2 هزار و 511 مورد كمك هزينه ازدواج با مبلغ 27 ميليارد ريال در جهت ترويج ازدواج آسان و پايدار، ارائه 3 هزار و 166 مورد خدمات عمراني با هزينه 47 ميليارد ريال در بحث خريد، ساخت، به‌سازي و مقاوم‌سازي و تعمير منازل مسكوني مددجويان از ديگر اقدامات بوده است.
ابراهيمي افزود: در سال 92 ، 4 هزار و 706 خانوار خودكفا شده‌اند كه 64 درصد رشد نسبت به سال گذشته را نشان مي‌دهد و 1231 ميليارد ريال در سال 92 خدمات ارائه شده است كه 14 درصد رشد نسبت به سال گذشته داشته‌ايم.
وي يكي ديگر از اقدامات كميته امداد استان را امور اعتماد سازي و توسعه مشاركت‌هاي مردمي دانست و گفت: شناسايي ظرفيت‌هاي بالقوه استان و استفاده حداكثري از ظرفيت‌ها و برنامه‌ريزي در ايجاد تشكل‌هاي مردمي از جمله مراكز نيكوكاري و بهره‌مندي از همكاري خيرين و نيكوكاران در امور مشاركت‌هاي مردمي، به كارگيري شيوه‌هاي نوين، روزآمد و كارآمد اطلاع‌رساني، اطلاع‌يابي و تبليغات مبتني بر علم و فناوري و با رويكرد فرهنگ‌سازي، اعتمادسازي و توسعه مشاركت‌هاي مردمي و گسترش و ترويج فرهنگ انفاق و سنت‌هاي حسنه اسلامي از ديگر خدمات ارائه شده كميته امداد استان همدان بوده است.
مديركل كميته امداد استان همدان به ميزان كمك‌هاي مردمي اشاره كرد و گفت: تعداد صندوق‌هاي صدقه در سطح استان 235 هزار و 944 عدد با ضريب نفوذ 47 درصد است و صدقات جمع‌آوري شده 85 ميليارد ريال و زكات جمع‌آوري شده 77 ميليارد ريال، كمك حاميان طرح اكرام ايتام به ميزان 75 ميليارد ريال بوده است.
ابراهيمي در ادامه گفت: كل درآمد مشاركت‌هاي مردمي در سال 92 ، 304 ميليارد ريال و روزانه 83 ميليون تومان بوده است كه 29 درصد رشد نسبت به سال قبل را نشان مي‌دهد.
وي به ديگر اقدامات كميته امداد استان اشاره كرد و افزود: در بحث امور مديريتي و تحقيقاتي، تدوين مستند برنامه پنج ساله شهرستان‌هاي تابعه استان، تهيه و تدوين سالنامه آماري عملكرد امداد استان، تهيه و تدوين و تحليل ارزيابي عملكرد و ارتقاي سطح امنيت تبادل اطلاعات و ارتباطات، استانداردسازي و هوشمندسازي مركز داده امداد استان با استفاده از تكنولوژي‌هاي نوين و هوشمند، برگزاري دوره‌هاي آموزشي ضمن خدمت كاركنان، مطالعه و نيازسنجي 15 طرح تحقيقاتي و پژوهشي، طرح سامان‌دهي اشتغال روستايي زير 20 هزار نفر و توسعه پوشش بيمه‌اي مشاغل و طرح‌ها از ديگر اقدامات امداد استان بوده است.
وي در پايان خاطرنشان كرد: كسب رتبه اول اجراي طرح‌هاي اشتغال و خودكفايي، كسب رتبه اول در اجراي دوره‌هاي آموزشي فني و حرفه‌اي، كسب رتبه برتر توسعه و ترويج فرهنگ اقامه نماز و كسب رتبه چهارم جمع‌آوري زكات از افتخارات كميته امداد استان همدان است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن