تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):شعبان ماه من است. هر كه ماه مرا روزه بدارد، روز قيامت شفيع او خواهم بود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821088618




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راز موفقيت روحانيت با مردم بودن است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ اسفند ۱۳۹۲ (۸:۲۹ق.ظ)
فاضل لنکراني: راز موفقيت روحانيت با مردم بودن است استاد حوزه و دانشگاه با بيان اينکه روحانيت شيعه از افتخارات است ، گفت:راز موفقيت روحانيت با مردم بودن است .
به گزارش خبرگزاري موج، حجت‌الاسلام والمسلمين محمدجواد فاضل لنکراني، از فضلاي کشوردر مراسم نکوداشت آيت‌الله عباس‌علي صادقي، رئيس حوزه علميه کماليه خرم‌آباد که در سالن همايش‌هاي سازمان جهاد کشاورزي لرستان برگزار شد، گفت: يکي از ارزش‌هاي بسيار بزرگ دين مسئله علم است، در قران کريم شايد بيش از 700 بار از لفظ علم يا مشتقات ان استفاده شده است، دليل تفضل آدم برملائکه، سجده بر حضرت آدم و برتري نبي مکرم اسلام بر همه ملائکه الهي حتي بر جبرائيل همين مسئله علم بوده است.
وي با بيان اينکه منشاء تفضل آدم و سجده بر او، وجود علم به اسماء الهي در آدم بوده است، اضافه کرد: علم ارزشي است که اگر بخواهيم با ايمان مقايسه کنيم، در ترجيحعلم بر ايمان، يا ايمان بر علم، علم ترجيح دارد، از برخي آيات قرآن همين نکته استفاده مي‌شود در آيه 7 سوره آل‌عمران ايمان مستقر و ايمان اصل و ريشه در علم عالم دارد، نعمت علم بعد از نعمت ايمان است، خداوند متعال اين تعبير را دارد که به‌عنوان يک منت پس از ايمان به او علم دادم.
حجت‌الاسلام لنکراني با بيان اينکه از نظر ارزش، علم برتري برايمان دارد، خاطرنشان کرد: آنچه که منشاء خشيت نسبت به خداي تبارک و تعالي است علم است، علم يکي از مواردي است که با ارزش‌ترين گوهر براي بشر است و آنچه که منتسب به اين گوهر است آن هم ارزش دارد، خداوند تبارک و تعالي عمدتاً از کلمه علم نسبت به انبياء الهي استفاده مي‌کند.
وي ادامه داد: روحانيت شيعه از افتخارات، هويت و امتياز‌هاي آنها اين است که هميشه با مردم، پناهگاه مردم و در سختي‌ها و خوشي‌ها با مردم بوده‌اند.
اين استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: قبل و بعد از انقلاب توطئه‌هايي براي جدا کردن روحانيت از مردم صورت گرفته که مردم و روحانيت بايد در اين زمينه هوشيار باشند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمين فاضل لنکراني با اشاره به اينکه راز موفقيت روحانيت با مردم بودن است گفت: انتظار ما در کشور اين است که علماي برجسته را از طريق رسانه‌ها به مردم و به نسل جوان معرفي کنيم.
وي با تصريح به اينکه بايد زحمات عالمان برجسته کشور را به مردم معرفي کنيم تا مردم بيشتر با آنها آشنا شوند، خاطرنشان کرد: اگر ما دنبال احياي ارزش‌هاي اسلام هستيم بايد در رسانه‌ها به ويژه در رسانه ملي ارزش عالم و علم مطرح شود اما متاسفانه امروز جاي اين ارزش مهم اسلامي در کشور خالي است.
فرزند مرحوم آيت‌الله فاضل لنکراني در ادامه گفت: همان‌طوري که صدا و سيما از هنرمندان عزيز به خوبي قدرداني مي‌کند همچنان که شايسته قدرداني هستند اما بايد از علما نيز آن‌گونه تجليل شود زيرا علما از غيبت کبري تاکنون اسلام را با تمام وجود حفظ کرده‌اند.
اين استاد حوزه و دانشگاه با تاکيد بر اينکه نقش علما در اسلام بايد روشن و مشهود شود تا نسل حاضر بتوانند با اين نقش‌ها آشنا شوند، خاطرنشان کرد: صدا و سيما امروز در زمينه علما و علم به خوبي عمل نکرده است که ما از اين وضعيت انتقاد داريم.
وي افزود: متاسفانه رسانه‌هاي ما از علماي برجسته در زمينه‌هاي مختلف کوتاهي مي‌کنند اما اگر جنبه‌هاي سياسي داشته باشند آن را برجسته مطرح مي‌کنند.
وي با بيان اينکه تکريم از يک عالم تکريم از سوي خداست و اينها را بايد به جوانان جامعه ياد و نهادينه کنيم، اضافه کرد: آيت‌الله صادقي يکي از شخصيت‌هاي برجسته‌اي است که سالهاي عمر بابرکت خود در خدمت نظام دين اسلام و احياي ارزش‌هاي ناب محمدي بود.
وي افزود: استقامت داشتن در طريق يکي از ويژگي‌هاي برجسته آيت‌الله صادقي بوده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن