تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1835343613
از درگیری اهل حدیث و معتزله اهل تسنن به وجود آمد
واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:
در نشست علمی بررسی شد؛
از درگیری اهل حدیث و معتزله اهل تسنن به وجود آمد خبرگزاری رسا ـ در نشست علمی «مؤسس شیعه پیامبر اعظم(ص) یا امام صادق(ع)» که در پژوهشگاه باقرالعلوم قم برگزار شد، افزونبر تبیین مذهب حقه شیعه، مسأله به وجود آمدن مذاهب اهلتسنن نیز تبیین شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجتالاسلام رجبی، عضو هیأت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب پیش از ظهر امروز در نشست علمی «مؤسس شیعه پیامبر اعظم(ص) یا امام صادق(ع)؟» که در پژوهشگاه باقرالعلوم قم برگزار شد، به تبیین مذهب حقه شیعه پرداخت و گفت: وقتی بحث مؤسس شیعه مطرح میشود به این معنا نیست که ما در برابر اسلام شیعه را مطرح میکنیم.وی ادامه داد: شیعه در مقابل اسلام نیست، ما اگر واژه شیعه را به کار میبریم در حقیقت این موضوع را در برابر فرقهای دیگر جامعه اسلامی بیان میکنیم.استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شیعه همان حقیقت اسلام است، اظهار داشت: نمیشود به صورت قاطع گفت شیعه زمان ما از زمان امام صادق(ع) اهمیت بیشتری دارد، چرا که در تمام زمانها مسأله شیعه به عنوان اسلام واقعی بیان شده است، امام صادق(ع) در روایتی میفرمایند «اگر ببینم جوانی پیرو ما است، ولی در دین خود تحقیق نمیکند او را تنبیه میکنم».سه دهه اخیر تمام تلاش شیعه حفظ خود بودوی افزود: در زمان امام ششم(ع) چون فرقها و شبهه بیشتر بود، امام(ع) به جوانان توصیه میکنند که باید در این مسائل وارد شوند، البته در زمان اهلبیت(ع) دستگاههای پیشرفتی وجود نداشته است، ولی امروز با رسانههای مختلف به گونهای مسأله شیعه شناسی مطرح میشود که هجمههای فراوان با شیوههای مختلف علیه اسلام حقیقی که شیعه است به وجود آمده است.حجتالاسلام رجبی با اشاره به پیشرفت شیعیان در سه دهه اخیر، اظهار داشت: قبل از سه دهه گذشته تمام تلاش شیعه حفظ خود بوده است، از اینرو بیشتر کارهای آنها به صورت تقیه بوده است و اجازه بیان توانمندی شیعه در جامعهای وجود نداشته است.وی تصریح کرد: شیعیان اکنون در حال تقیه و حفظ خود نیستند، بلکه در مسیر بیان یک راه حل برای نجات جهانیان و حفظ دیگران است، اکنون در موقعیتی قرار گرفتیم که مسأله شیعه در فاز بلند بیان شده و هجمهها مختلفی علیه آن صورت میگیرد.چرا وهابیها با شیعه مخالفت میکنند؟عضو هیأت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به شبهه وهابیت مبنی بر اینکه شیعه از سوی صفویه، عباسیه و آل بویه تشکیل شده است، بیان داشت: وقتی وهابیها در برابر اسلام حقیقی که شیعه است احساس خطر کردند این موضوعات را بیان کردند.وی یادآور شد: غفاری نویسنده وهابی کتابی در اینباره دارد، «شیعیان مدعی هستند که شیعه در زمان انبیا نیز بوده است»، این افراد سعی دارند از هر سوژی برای کوبیدن شیعه استفاده کنند، در حالی که هیچ یک از علمای شیعه ادعا نکرده که شیعه قبل از نبیاکرم(ص) وجود داشته است.استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه طرح یک مسأله از سوی انبیا به معنای این نیست که این موضوع در آن زمان وجود داشته است، خاطرنشان کرد: در زمان انبیا دیگر نیز اسلام مطرح میشد ولی این به معنای آن نیست که در آن زمان اسلام مکتب رسمی بوده است، بلکه این مسأله نشان از یک واقعیتی دارد که در آینده رخ خواهد داد، در روایت نیز امیرمؤمنان(ع) میفرمایند «شیعه علی شیعه محمد(ص) است».شیعه اسلام حقیقی است که در قرآن نیز بیان شده استعضو هیأت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان اینکه هر کس به پیامبر(ص) و امیرمؤمنان(ع) اعتقاد داشته باشد شیعه است، خاطرنشان کرد: واژه شیعه بدعت نیست و در قرآن نیز آمده است، مسأله شیعه یک امر قطعی بوده که خدا به وسیله پیامبر(ص) پای ریزی کردند، اسلام حقیقی و واقعی شیعه است.وی ادامه داد: متأسفانه حتی برخی از نویسندگان و طلاب درباره اصل شیعه تحقیق نکردند، علامه امینی، علامه حلی، شرف الدین سفره پر رنگی را برای ما پهن کردهاند، از روزی که اسلام آشکار شد همزمان مسأله جانشینی برای نبیاکرم(ص) مطرح شد، چرا که دغدغه یک مصلح از آغاز نهضت این است که برای پس از خودش چه کسی را جانشین قرار دهد.حجتالاسلام رجبی، بیان داشت: امام علی(ع) قبل از اینکه اسلام باشد در خدمت نبیاکرم(ص) بودند، پس از اسلام نیز نخستین کسی هستند که مسلمان میشوند، در روایت آمده که امیرمؤمنان(ع) میفرمایند «من هر باری که داخل میشدم، رسول خدا(ص) به نحوه ویژهای حقایق را به من بیان میکردند و هر جا که پیامبر(ص) بودند من نیز بودم، خود اصحاب هم میدانستند که نبیاکرم(ص) با احدی از اصحاب این گونه تعامل ندارد، گاهی حضرت به خانه من میآمدند و گاهی من به منزل ایشان میرفتم».شیعه مدعی مرجعیت دینی و سیاسی استوی افزود: شیعه تأکید دارد که باید علم را از امام علی(ع) گرفت، تمام حقایق دین در اختیار اهلبیت(ع) است، شیعه در زمان نبیاکرم(ص) نیز بوده است.استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه شیعه مدعی مرجعیت دینی و سیاسی است، اظهار داشت: این دو از یکدیگر جدا نیستند، پیامبر(ص) وقتی امیرمؤمنان(ع) را برای امت محور معرفی میکنند، مقصود این است که مردم به این بزرگوار مراجعه کنند و دیگران نمیتوانند با داشتن خطا برای ما مرجع باشند.وی یادآور شد: ما مسأله بیعت را جدا از امامت میدانیم، امام علی(ع) میفرماید «من اگر بیعت نمیکردم اسلام با ثلمهای عجیب روبرو میشد، از اینرو بیعت را پذیرفتم»، بن عصیل میگوید امیرمؤمنان(ع) میفرمایند «خلفای سه گانه هیچ کسی را به اندازه من برای حکومت شایسته نمیدانستند».ادعا برخی از اهل سنت درباره شیعهعضو هیأت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان اینکه مسأله ولایت از سوی پیامبر(ص) پایهگذاری شده است، گفت: وهابیها سعی دارند که حدیث غدیر را به حدیث یمن ربط دهند، بیش از سی روایت در منابع سنی آمده که واژه شیعه را به امیرمؤمنان(ع) و پیروان ایشان بیان شده است، بن حجر حیثمی سنی در کتاب «الاسوابق» میگوید «مقصد از شیعه در روایت ما هستیم».وی ادامه داد: لفظ شیعه و اعتقاد به ولایت امیرمؤمنان(ع) متن و روح پیام پیامبر(ص) بوده است، معنا ندارد که بگویم شیعه در زمان پس از نبیاکرم(ص) به وجود آمده است، در زمان رسولالله(ص) پایههای شیعه ریخته شده است.حجتالاسلام رجبی با بیان اینکه امام صادق(ع) تبیین کننده شیعه بودند نه بنیانگذار، خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) پایههای فقهی را بیان و تبیین کردند، در زمان امام ششم(ع) بود که زمینه برای بیان خلوتها و سرهای پیامبر(ص) با امیرمؤمنان(ع) باز شد.دیدگاه امام راحل درباره بنیانگذار تشیعوی افزود: استفاده از تعبیر بنیانگذار شیعه برای امام ششم(ع) کار درستی نیست، امام راحل در وصیت نامه خویش میفرمایند «ما مفتخریم پیرو مذهبی هستیم که رسول خدا(ص) مؤسس آن به امر خدا بودند و امیرمؤمنان(ع) این بنده رها شده از تمام قیود مأمور رها کردن بشر از تمام قفلها و بردگیها هستند، مفتخریم که باقر العلوم بالاترین شخصیت اسلامی هستند و کسی جز خدا، رسول(ص) و ائمه(ع) مقام ایشان را درک نکرده و نمیکند، ما مفتخریم که مذهب ما جعفری است»، نگاه امام خمینی(ره) این است که مؤسس پیامبر(ص) هستند نه امام ششم(ع).استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه واژه سنی اهل سنت به هیچ وجه در زمان پیامبر(ص) مطرح نبوده است، گفت: در هیچ روایتی هم این موضوع وجود ندارد، اگر بود میآورند، اعتقاد به مسأله خلافت نیز نبوده است، در حالی که پایه فکر شیعه که امامت و ولایت است در زمان پیامبر(ص) وجود داشته است.اهلسنت از قرن سوم به بعد به وجود آمدندوی تأکید کرد: نام اهلسنت به عنوان یک مذهب، با اعتقاد به خلافت در زمان پیامبر(ص) نیست، اگر هست بیاورند، مذهب حنفی، شافعی، مالکی و دیگر مذاهب اهل سنت از قرن سوم به بعد به وجود آمده است، شما که به ما اشکال میکنید ما جواب شما را میدهیم، شما بگوید مذهبتان در زمان نبیاکرم(ص) بوده است؟ اگر بوده بیاورید، ابوحنیفه و مالک در قرن دوم، ماتریدیه، حنبل، مالک، اشعری در قرن سوم به وجود آمده است و این از کدام سنت پیامبر(ص) است؟.حجتالاسلام رجبی مستند بودن شیعه را از جمله آموزههای شیعه دانست و تصریح کرد: شیعه مستند است، ولی مذاهب دیگر این مستند را ندارند، بهترین دلیل حدیث ثقلین است که مستند مذهب شیعه است، ما در بحث مذاهب دیگر اشکال نقضی را میتوانیم داشته باشیم.وی یادآور شد: حتی گروهی بودند که برای قتل پیامبر(ص) برنامه داشتند، اینها بدوا به وجود نیامده و در زمان رسولالله(ص) وجود داشتهاند، امام علی(ع) در خطبه شقشقیه میفرمایند «عمر بن خطاب تلاش کرد تا اولی خلیفه شود و زمینه ساز خلافت خودش شود»، در تاریخ طبری آمده «وقتی اعلام شد نبیاکرم(ص) از دنیا رفتند، خلیفه دوم گفت که محمد بن عبدالله(ص) از دنیا نرفته است، مگر پیامبر(ص) از عیسی کمتر است که او نزد خدا زنده برود ولی رسولالله(ص) مرده برود».اهل سنت در زمان پیامبر تنها یک جریان سیاسی بودندعضو هیأت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب، خاطرنشان کرد: مرحوم علامه امینی میگوید «پشت این الفاظ طرحی بوده است، خلیفه دوم این موضوع را مطرح کرد تا مردم تنها با خلیفه نخست بیعت کرده و تا برگشت او از مسافرت با دیگری بیعت نکنند».وی تصریح کرد: یک وقتی است بیان میشود که اهل سنت مذهب هستند، ولی یک وقت دیگر است که گفته میشود اینها مذهب نبودند بلکه جریانی بودند که میخواستند خلافت را به دست بگیرند، حق است که در آن زمان مسأله اهلسنت نبود و هیچ کدام این موضوع را مطرح نکردند بلکه جریان سیاسی مطرح بوده است.اهل سنت از چه زمانی مطرح شدند؟استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه واژه اهل سنت از اواخر قرن دوم به وجود آمده است، گفت: درگیری میان معتزله و اهل حدیث سبب به وجود آمدن این واژه شد، اهل حدیث میگفتند ما پیرو سنت پیامبر(ص) هستیم که باید به قرآن عمل کنیم، عقل سبب بدعت میشود و هر کس عقل را بگیرد اهل بدعت است، از اینرو معتزله را اهل بدعت میدانستند و واژه اهل سنت از آن زمان مطرح شده است.وی ادامه داد: از درگیر دو فرقه اهل حدیث و معتزله به وجود آمدند که هر دو اعتقاد به خلافت داشتند، اختلاف در شیوه بود وگرنه خلافت را همه قبول داشتند، از اینرو اهل حدیث خود را اهل سنت نامیدند و معتزله را اهل بدعت دانستند، پس از نابودی معتزله اهل سنت در برابر شیعه قرار گرفت، یعنی از قرن سوم به بعد واژه اهل سنت در برابر شیعه قرار گرفت.حجتالاسلام رجبی، تأکید کرد: اکنون نیز ابن تیمیه، وهابیها و سلفیها میگویند ما اهل سنت هستیم، از اینرو اشاعره، ماتردیه، چهار مذهب اهل سنت را اهل بدعت میدانند، در عربستان کتابی به نام «بدعت تعصب» مینویسند، در این کتاب شیعه را اهل بدعت ذکر نمیکنند ولی میگویند چهار مذهب اهل بدعت هستند، میگویند خود چهار مذهب بدعت هستند و چرا ما باید از این اهل بدعت پیروی کنیم، وهابیها قائل به تقلید از زنده هستند و اجتهاد را در هر زمانی شرط میدانند.از درگیری اهل حدیث و معتزله اهل تسنن به وجود آمدندوی افزود: امروز خودشان با یکدیگر درگیر هستند، کتابهای سلفی و وهابیت اهل سنت را اهل بدعت میدانند، ولی در دهه اخیر که مسأله شیعه هراسی در میانشان مطرح شده است و توطئه میکنند میگویند قدمای ما همه سلفی بودند، از اینرو تنها کسی که جدا از سلفیت است شیعه است، وقتی جریان کوبیدن حق باشد این موضوعات را مطرح میکنند.عضو هیأت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب، اظهار داشت: در زمینه مذاهب آنها برنامهها و جریانات بوده است که تا قرن دوم تنها به عنوان جریان سیاسی مطرح میشده است، شیعه از زمان سفر اشعریون به قم در ایران رشده کرده است، نه اینکه از زمان صفویه در کشور به وجود آمده باشد.وی یادآور شد: البته شیعه در طول تاریخ تحول داشته است و این تحول به معنای حذف گذشته نبوده است، حال سؤال این است که آیا وهابیها و سلفیها این دوران با دوران بن تیمیه یکی هستند؟ تحول یک سیر طبیعی است، صفویه و آل بویه نیز زمینه را برای مطرح کردن عقاید شیعه ایجاد کردند، حتی امروز نیز آمریکا از فکر شیعه میترسد ولی به معنی این نیست که شیعه جدید شده است.حجتالاسلام رجبی در پایان، گفت: کل حکومتها و خلفا طرفدار شما بودند، در زمان کنونی نیز تحت تأثیر خلفا قرار گرفته و حاضر نیستید در برابر خلفا قیام کنید و میگوید اطلاعت از آنها واجب است، حالا به ما اشکال میکنید که شیعه دین مجلسی است؟! اینها مغالطه است./993/ ز503/ع
۱۳۹۲/۱۲/۱۵
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]
صفحات پیشنهادی
نشست عرفان اهل بیت(ع) برگزار می شود/ آیا عرفان موجود عرفان اهل بیت(ع) است؟
دین و اندیشه نشست عرفان اهل بیت ع برگزار می شود آیا عرفان موجود عرفان اهل بیت ع است به همت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی نشست عرفان اهل بیت ع با حضور و سخنرانی اساتید حوزه و دانشگاه پنج شنبه 15 اسفندماه در قم برگزار می شود به گزارش خبرگزاری مهر به همت گروه عرفان پژوآیتالله صافی در دیدار اساتید پژوهشگاه علوم و حدیث: مدار تحقیق و تحصیل در حوزهها باید علوم اهل بیت (ع) باشد
آیتالله صافی در دیدار اساتید پژوهشگاه علوم و حدیث مدار تحقیق و تحصیل در حوزهها باید علوم اهل بیت ع باشدیکی از مراجع تقلید قم با بیان اینکه مدار تحقیق و تحصیل در حوزههای علمیه فقط باید علوم اهل ع السلام باشد گفت مسیر اصلی حوزهها از اول همین بوده و باید این راه صحیح و تنهدیدار رییسجمهور با علما، فضلا و طلاب اهل تسنن و تشیع استان هرمزگان
دیدار رییسجمهور با علما فضلا و طلاب اهل تسنن و تشیع استان هرمزگان رییس جمهور در ادامه روز اول سفر استانی خود به استان هرمزگان با تعدادی از علما فضلا و طلاب اهل تسنن و تشیع استان هرمزگان در سالن شهید آوینی بندرعباس دیدار کرد آفتاب در این برنامه پیش از صحبتهای رییس جمهور تعسردار امامقلی در مراسم بزرگداشت شهدای مخابرات لشکر27: بسیجیان سوریه جلوی حمله آمریکا را گرفتند/ تشکیل بسیج سور
سردار امامقلی در مراسم بزرگداشت شهدای مخابرات لشکر27 بسیجیان سوریه جلوی حمله آمریکا را گرفتند تشکیل بسیج سوریه توسط شیعیان اهل تسنن و علویانمراسم بزرگداشت شهدای مخابرات لشکر27 محمد رسولالله ص با حضور جمعی از فرماندهان دفاع مقدس برگزار شد به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارسقدردانی دبیرکل الوفاق بحرین از کمک اهل تسنن به شیعیان
قدردانی دبیرکل الوفاق بحرین از کمک اهل تسنن به شیعیان خبرگزاری رسا ـ دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین از کمک برخی شهروندان اهل تسنن این کشور به هموطنان شیعه خود که از کار اخراج شدهاند تشکر کرد به گزارش خبرگزاری رسا حجت الاسلام شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین گفت اقدردانی دبیرکل وفاق بحرین از کمک اهل تسنن به شیعیان
قدردانی دبیرکل وفاق بحرین از کمک اهل تسنن به شیعیان دبیرکل جمعیت وفاق بحرین از کمک برخی شهروندان اهل تسنن این کشور به هموطنان شیعه خود که از کار اخراج شده اند خبر داد به گزارش سرویس دینی جام نیوز شیخ "علی سلمان" دبیرکل جمعیت وفاق بحرین گفت از کمک مالی و پنهانی خواهردیدار رییس جمهور با علما، فضلا و طلاب اهل تسنن و تشیع استان هرمزگان
سهشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱ ۰۰ رییس جمهور در ادامه روز اول سفر استانی خود به استان هرمزگان با تعدادی از علما فضلا و طلاب اهل تسنن و تشیع استان هرمزگان در سالن شهید آوینی بندرعباس دیدار کرد به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا در این برنامه پیش از صحبتهای رییس جمهعلمای اهلتسنن لبنان حمله هوایی به پایگاه حزبالله را محکوم کردند
علمای اهلتسنن لبنان حمله هوایی به پایگاه حزبالله را محکوم کردند خبرگزاری رسا ـ دو تن از علمای اهلتسنن لبنان حمله هوایی رژیم صهیونیستی به پایگاه حزب الله در مرز لبنان و سوریه را محکوم کردند به گزارش خبرگزاری رسا شیخ حسام العیلانی و شیخ احمد قطان از علمای اهل تسنن لبنانامام جمعه اهل تسنن ارومیه: کمیته امداد مظهر و مصداق بارز ترویج احسان و نیکوکاری است
امام جمعه اهل تسنن ارومیه کمیته امداد مظهر و مصداق بارز ترویج احسان و نیکوکاری استامام جمعه اهل تسنن ارومیه گفت کمیته امداد مظهر و مصداق بارز ترویج احسان و نیکوکاری است به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه ماموستا عبدالقادر بیضاوی ظهر امروز در خطبههای نماز جمعه این هفته اظهار داعالم بزرگ اهل تسنن: اگر شیعیان را کافر بدانیم 140 راوی خود را از دست می دهیم
عالم بزرگ اهل تسنن اگر شیعیان را کافر بدانیم 140 راوی خود را از دست می دهیم دکتر شیخ تاج الدین الهلالی از اساتید بزرگ دانشگاه الازهر مصر یکی از ریشه های تفکرات تکفیری را احادیث ضعیف دانست و توضیح داد در مذهب اهل تسنن همه احادیث وارده در صحاح را صحیح می دانند در حالی که در مرحیمیان: فرزند یا نوه امام بودن، شاخص اصلی برای اهل بیت امام بودن نیست
رحیمیان فرزند یا نوه امام بودن شاخص اصلی برای اهل بیت امام بودن نیست سیاست > احزاب و شخصیتها - کیهان نوشت حجتالاسلام والمسلمین محمد حسن رحیمیان در مراسم راهاندازی دو رشته تاریخ انقلاب اسلامی و تاریخ تشیع در مقطع دکترای دانشگاه اصفهان گفت فرزند یا نوهنایب قهرمان المپیک: زارع و پانزوان اهل کبر و غرور نیستند
سهشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰ ۵۸ نایب قهرمان المپیک لندن میگوید زارع و پانزوان بار فنی خوبی دارند و اهل غرور و تکبر نیستند که این موضوع کار را بهتر جلو میبرد سجاد انوشیروانی در گفتوگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا درباره حضور پانزوان و زارع در تیم ملی وزنهبعلمای اهل سنت اعتقاد مهدوی شیعیان را قبول دارند
نماینده مجلس خبرگان علمای اهل سنت اعتقاد مهدوی شیعیان را قبول دارند خبگزاری رسا ـ نماینده مردم قزوین در خبرگان رهبری گفت در کتابهای معتبر علمای بزرگ اهل سنت تفکر و ادعای وهابیت که امام زمان عج هنوز به دنیا نیامده است را نقض میکند و همچنین بیش از200 نفر از علمای اهل سنت اعحاتمی کیا: آنها که علیه من شمشیر میکشند و بی ادبانه حرف میزنند بدانند من اهل سیاست نیستم و برای سیاست مقامی
حاتمی کیا آنها که علیه من شمشیر میکشند و بی ادبانه حرف میزنند بدانند من اهل سیاست نیستم و برای سیاست مقامی قائل نیستم ابراهیم حاتمیکیا در مراسم تجلیل از فیلم چ که به همت سازمان بسیج دانشجویی کشور برگزار شد گفت کسانی که برای من شمشیر میکشند و با لحنی بیادبانه با من حرف میهمدانی: با پتانسیل موجود، الشباب را شکست میدهیم/ مانور روی درگیری قلعهنویی با بازیکنان صحیح نیست
همدانی با پتانسیل موجود الشباب را شکست میدهیم مانور روی درگیری قلعهنویی با بازیکنان صحیح نیست مربی تیم فوتبال استقلال در خصوص وضعیت این تیم در آستانه لیگ قهرمانان آسیا گفت وضعیتمان مناسب است اما متأسفانه به خاطر مصدومیت چند بازیکن با تمام قوا نمیتوانیم در این مسابقات حاضراستقبال اهلقلم از تفاهم وزارت ارشاد و اطلاعات
استقبال اهلقلم از تفاهم وزارت ارشاد و اطلاعات معتقدم بر اساس صحبتهای رئیس جمهوری هر فردی با هر تفکری در چارچوب قانون میتواند بیندیشد با توجه به این مسأله باید یادآور شد کار برادران در وزارت اطلاعات چیز دیگری است و حوزه تخصص آنها نباید با حوزههای فرهنگی و هنری ادغام شود کدجشنواره ملی ملکوت از عترت اهل بیت(ع)و حوزههای علمیه نشات میگیرد
یکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳ ۴۸ معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت ما در جشنواره ملی ملکوت درصدد آنیم تا بتوانیم از همه نخبگان علمی بهره ببریم و همه آنها را گرد هم آوریم تا در مورد علوم به وحدت برسیم به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا حجتالاسلام والمسلمین م-
گوناگون
پربازدیدترینها