تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خوبى و بدى در روز جمعه چند برابر (حساب) مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804896456




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفير اوکراين در لبنان ولاديمير پوتين را به اشغال کشورش متهم کرد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
سفير اوکراين در لبنان ولاديمير پوتين را به اشغال کشورش متهم کرد
سفیر اوکراین در لبنان، با بیان اینکه رئیس جمهور روسیه دلیل و مدرکی برای حضور نیروهای نظامی روسی در کریمه ارائه نکرده است، گفت: پوتین در اعزام نیرو به شبه جزیره کریمه قوانین بین المللی را نادیده گرفته است.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل ازشبکه تلویزیونی المیادین؛ "ولادیمیر کووال" در گفتگوی اختصاصی با این شبکه درباره موضع روسیه در خصوص اوکراین گفت: ولایمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، درباره واقعیت موجود در اوکراین سخن نمی گوید. او نظامیانش را اول ماه مارس به کریمه اعزام کرد که این اقدام اشغال این شبه جزیره به شمار می رود. وی پس از این کار، از مجلس فدرال روسیه خواست به او مجوز اعزام نیرو بدهد، در حالی که خود پیشتر نیروهایش را اعزام کرده بود. برای ورود نیروهای روسیه به خاک اوکراین هیچ پایه و اساس قانونی وجود ندارد.

وی گفت: پوتین با این اقدام شش قانون بین المللی را نقض کرده است. اولین این قوانین معاهده بین المللی سال هزار و نهصد و هفتاد و یک است. دومین قانون مربوط به توافقنامه دفاع مشترک بین روسیه و اوکراین است که سال هزار و نهصد و نود و سه بین دو کشور امضا شد. سومین قانون این بود که روسیه توافقنامه دوجانبه را درباره حضور ناوگان روسیه در دریای سیاه نادیده گرفته است.

چهارمین قانونی که روسیه نادیده گرفت این بود که این کشور بر خلاف توافقنامه بوداپست با آمریکا، انگلیس و فرانسه درباره حفظ یکپارچگی و تمامیت ارضی اوکراین عمل کرد. بنابراین، هیچ قانونی به پوتین اجازه تجاوز علیه خاک اوکراین را نمی دهد. او نیروهایش را بنا به علتی واهی و غیر واقعی به اوکراین اعزام کرد. این علت واهی همان حمایت از روسی زبانان در اوکراین است.

سفیر اوکراین در لبنان درباره اینکه ساکنان شبه جزیره کریمه از حضور نیروهای روسی استقبال کردند گفت: باید در این خصوص بگویم بین بیست و هفتم و بیست و هشتم فوریه رئیس پارلمان کریمه نخست وزیر جدیدی برای آن مشخص کرد و این اقدام غیر قانونی نبود. ما نمی دانیم که چه کسی از ارتش روسیه خواست وارد شبه جزیره کریمه شود؛ اما زمانی که نیروهای روسی شبه جزیره مزبور را اشغال کردند، همه جهان علیه آن موضع گیری کرد. همه تجاوزگری روسیه را در این شبه جزیره محکوم کردند. دوم ماه مارس ناتو و وزیران امور خارجه اروپا با تشکیل جلسه ای تجاوزگری روسیه و اشغال خاک اوکراین در شبه جزیره کریمه را که دارای خودمختاری است محکوم کردند. نمایندگان روسیه در شورای امنیت خواستار برگزاری جلسه فوق العاده این شورا شدند و اعلام کردند دلایل قانونی حضور نیروهای روسیه را شرح خواهند داد. در آن جلسه نامه ای از رئیس جمهور پیشین اوکراین ارائه کردند که در آن از روسیه خواسته بود برای حمایت از مردم اوکراین در برابر خطرهای موجود نیرو به آنجا اعزام کند. نامه اول ماه مارس امضا شده بود و ویتالی چورکین، نماینده روسیه در شورای امنیت، آن را سوم مارس نشان داد. بر اساس قانون اساسی اوکراین، رئیس جمهور حق ندارد از نیروهای بیگانه برای ورود به خاک کشور دعوت کند.

بنابراین، این نامه فاقد ارزش قانونی بود. اما پوتین تلاش می کند برای این اقدام خود دلایل واهی ارائه دهد.
وی درباره اینکه ولادیمیر پوتین اعلام کرده بود حق دارد از روس ها حمایت کند و اینکه آیا این سخن وی سخنی واهی است گفت: آنچه پوتین می گوید سخن نادرستی است. او نمی تواند دلیل و مدرکی ارائه کند که نشان دهنده وجود حمله به روسی زبانان در اوکراین باشد. من تصور می کنم که او با طرح این دلایل واهی به دنبال اشغال اوکراین است. مردم اوکراین حتی در بدترین شرایط و کابوس خود چنین رویکرد فاشیستی را که روسیه در کریمه در پیش گرفته است تصور نمی کردند. تا زمانی که ما دوست روسیه بودیم، میلیون ها نفر از اوکراینی ها در روسیه حضور داشتند و میلیون ها نفر از روس ها نیز اکنون در اوکراین ساکن هستند.

ولادیمیر کووال درباره اینکه در برهه زمانی کنونی برای خارج کردن اوکراین از تحت حمایت روسیه تلاش می شود گفت: یانوکوویچ آنچه را پوتین می خواست اجرا می کرد. اوکراین نیز آنچه را روسیه می خواست اجرا می کرد. زمانی که اروپا خواهان امضای توافقنامه تجارت مشترک با اوکراین شد، پوتین به لحاظ اقتصادی و سیاسی اوکراین را تحت فشار قرار داد و این سبب ناامیدی اوکراینی ها شد و آنها را به تغییر دادن حاکمیت در کشور و برگزاری انتخابات زودهنگام واداشت. این خواست در واقع برای بازگرداندن آزادی و دمکراسی به اوکراین است. مردم اوکراین خواهان حاکمیت دمکراسی اروپایی در کشورشان هستند؛ اما همزمان با برگزاری المپیک زمستانی در سوچی پوتین نیروهایش را به کریمه اعزام نکرد بلکه منتظر پایان این مراسم بود و پس از آن نیروهای ارتش را وارد کریمه کرد و نیروهای اوکراین را در این شبه جزیره محاصره کرد. همچنین، افرادی را فرستاد تا پرچم روسیه را در ساختمان های حساس نصب کنند. سخنان پوتین در کنفرانس مطبوعاتی اخیرش برای من قابل فهم نیست.

وی گفت: بلافاصله، پس از اشغالگری روسیه در کریمه، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، و آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان با پوتین گفتگو کردند و از او خواستند که با مقامات جدید اوکراین وارد گفتگو شود، اما وی اعلام کرد که از نظر او مقامات جدید در کییف قانونی نیستند. ما تاکید می کنیم که پارلمان اوکراین کاملا قانونی است، اما پوتین یانوکوویچ را رئیس جمهور قانونی کشور قلمداد کرد و اقدام پارلمان را غیر قانونی دانست.
سفیر اوکراین در لبنان در ادامه درباره اینکه آیا اتحادیه اروپا حاضر است کمک های روسیه را به اوکراین جبران کند گفت: اوکراین نخواسته است که بین روسیه و اروپا یکی را انتخاب کند. روسیه شریک راهبردی و همسایه ماست. روسیه قوی ترین شریک اقتصادی ما به شمار می رود. کسی نمی گوید که علاقه مندی و تمایل ما به طرف اروپا علیه روسیه است. اوکراین قانونی دارد که بر ضرورت تمایل آن به اتحادیه اروپا تاکید می کند تا در آینده بخشی از آن باشد و این علیه روسیه نیست. اگر چنین توافقنامه ای بین اوکراین و اتحادیه اروپا امضا شود، زمینه برای صادرات کالاهای روسی به اروپا نیز فراهم می شود؛ اما پوتین رویکرد و ذهنیتی را در سر می پروراند که همان ذهنیت متعلق به شوروی است. او به دنبال احیای شوروی در چارچوب توافقنامه مشخصی است، اما اوکراین چنین چیزی نمی خواهد.
ولادیمیر کووال در ادامه درباره اینکه آیا غرب از اوکراین برای تسویه حسابش با روسیه بهره برداری نمی کند افزود: ما همیشه آماده همکاری با روسیه، اروپا و صندوق جهانی پول هستیم. این موضوع برای ما حائز اهمیت است. اقتصاد اوکراین تقریبا قدرتمند بود، اما ما اکنون تقریبا ورشکسته شده ایم. از این رو، کمک شرکای ما بسیار ضروری است. ما از هر کسی که به ما کمک کند قدردانی می کنیم.

وی درباره حضور مقامات غربی و آمریکایی در جمع تظاهرکنندگان و وجود پرچم های کشورهای مختلف در آنجا و اینکه آیا حضور آنها در اوکراین دخالت در امور داخلی این کشور به شمار نمی رود گفت: زمانی که شرایط دشوار بود، آماده استقبال از هر کسی بودیم که می توانست به ما کمک کند. با وجود این، ما خود سرنوشت خود را رقم می زنیم. درباره پرچم های مختلفی که در میدان استقلال وجود داشت باید بگویم که بسیاری از کشورهای جهان خواهان این هستند که اوکراین با آزادی و برخورداری از کرامت زندگی کند.

سفیر اوکراین در لبنان تاکید کرد: پوتین در مقایسه با من به عنوان یک شهروند اوکراینی از مسائل زیادی مطلع است. من به عنوان شهروند اوکراینی تاکید می کنم که آنچه در کشورم شروع شد مسالمت آمیز آغاز شد. دانشجویان با گرفتن مجوز، تظاهرات و از پیوستن کشورشان به اتحادیه اروپا حمایت کردند.

ولادیمیر کووال در ادامه درباره نگرانی ها درباره تبدیل شدن عرصه داخلی کشورش به درگیری داخلی مانند سوریه نیز گفت: اوکراین همیشه از اقدامات غیر نظامی و مسالمت آمیز در سوریه حمایت می کند. اوکراین دوست همه کشورهای منطقه است و به دنبال دخالت در امور داخلی این کشورها نیست. من اطمینان دارم که امکان ندارد اوکراین مانند چچن باشد. ما در جنگ جهانی با فاشیست جنگیدیم و امیدوارم که حاکمیت و آزادی خود را به دست آوریم، اما نه از راه جنگ.

وی درباره احتمال پایان بحران کشورش و تهدیدهای متقابل بین غرب و روسیه نیز گفت: بر اساس گفتگوی باراک اوباما و آنگلا مرکل با پوتین می توان گفت که روسیه باید حضور نظامیانش را به یازده هزار نظامی کاهش دهد. همچنین، لازم است ناظران بین المللی به کریمه اعزام شوند تا از تحولات آنجا مطلع شوند که آیا اقدامی علیه اقلیت روسی صورت گرفته است یا خیر. درباره روسیه و اوکراین باید گفت که کسی نمی تواند مشکلات دوجانبه آنها را حل کند. ما باید با مشارکت همه برای حل مشکلاتمان تلاش کنیم. جامعه بین الملل، شورای امنیت و همه کشورهای جهان در موضوع حفظ یکپارچگی و حاکمیت اوکراین از آن حمایت می کنند و باید برای گفتگو با روسیه بر یک نقطه مشترک تاکید کنیم.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن