تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مردم به انجام روزه امر شده اند تا درد گرسنگى و تشنگى را بفهمند و به واسطه آن فقر و بيچا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802714678




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه آزادی رئیس سابق ستاد ارتش ترکیه هموار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

راه آزادی رئیس سابق ستاد ارتش ترکیه هموار شد آنکارا - ایرنا - ˈژنرال ایلکر باش بوغˈ رییس سابق ستاد مشترک ارتش ترکیه بعداز دو سال زندان به جرم اقدام علیه امنیت ملی به دنبال تحولات اخیر در این کشور و ادعای دسیسه جماعت نور علیه ارتش، درآستانه تبرئه از اتهامات قرار گرفت.


به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، دادگاه قانون اساسی ترکیه امروز با رسیدگی به شکایت ˈ ایلکر باش بوغ ˈ درخصوص واجد شرایط نبودن دادگاه محلی استانبول به رسیدگی به پرونده اتهامات وی به عنوان رییس ستاد فرماندهی ارتش ترکیه ونقض حقوق وآزادی های فردی، با اکثریت آراء به نفع او رای داد وبدین ترتیب احتمال آزادی وی اززندان بعد ازیک دوره دوساله افزایش یافت.
ایلکر باش بوغ با عنوان اینکه وی به عنوان رییس ستاد مشترک ارتش ترکیه باید در دیوان عالی محاکمه شود نه در یک دادگاه جنایی محلی، توسط وکلای خود به دادگاه قانون اساسی شکایت کرده بود.
دادگاه محلی دراستانبول به جرم تشکیل ومدیریت سازمان تروریستی، ایلکر باش بوغ را به حبس ابد محکوم کرد اما به رغم گذشت مهلت قانونی ازصدور این حکم، هنوز دلایل صدور این حکم را بطور مکتوب منتشر نکرده است واین امر موجب شده تا وی نتواند به دادگاه استیناف مراجعه کند.
بحث افزایش اعتراض ها به اتهامات گسترده علیه نظامیان ارشد ترکیه با تشدید درگیریهای بین دولت آنکارا و جماعت نور به رهبری فتح الله گولن مقیم آمریکا در پی عملیات ارتشا و فساد پلیس استانبول به دست محافلی در قوه قضائیه ترکیه، همزمان شده است .
دولت آنکارا در واکنش به اتهامات رشوه وفساد دردستگاه دولتی، جماعت نور (نهضت خدمت) را به دسیسه علیه ارتش، همدستی با سازمان های اطلاعاتی خارجی وخیانت به دولت متهم کرده است.
ایلکر باش بوغ درگفت وگو با با روزنامه صباح نزدیک به دولت آنکارا مدعی شد محافلی با دسیسه علیه ارتش وبا تنظیم ادعاها واسناد ومدارک و شاهدهای ساختگی ودادستانها و قضات وابسته، درصدد اجرای عملیات گسترده پاکسازی درارتش ترکیه بودند که البته دراین کار موفق نشدند.
هنوز معلوم نیست که دادگاه جنایی استانبول که پرونده ایلکر باش بوغ را در اختیار دارد، چه واکنشی قانونی به حکم دادگاه قانون اساسی نشان خواهد داد. ولی حقوقدانان در گفت و گو با شبکه های خبری ترکیه حکم دادگاه قانون اساسی را بسیار مهم و تعیین کننده ارزیابی کرده و گمانه زنی کرده اند که احتمالا باش بوغ به زودی آزاد خواهد شد.
با توجه به آشفتگی اوضاع در قوه قضائیه وچالش های جدی این قوه با دولت آنکارا و به تبع آن با قوه مقننه، ازهم اکنون موضوع کنار کشیدن دادگاه محلی از این پرونده و ارجاع آن به دیوان عالی مشخص نیست.
هم اکنون حدود 139 ژنرال ارتش ترکیه به اتهام کودتا علیه دولت برای محاکمه در زندان بسر می برند.
درمیان ژنرال های زندانی تحت محاکمه علاوه بر ایلکر باش بوغ، فرماندهان سابق نیروی هوایی و دریایی ترکیه نیز وجود دارند.
ژنرال های کودتاگر ترکیه عمدتا در قالب سه پرونده مهم ومجزا تحت عناوین طرح کودتای موسوم به پتک، پرونده تبلیغات اینترنتی علیه دولت وپرونده باند ارگنه کن محاکمه می شوند. ایلکر باش بوغ رئیس سابق ستاد مشترک ارتش ترکیه نیز به رهبری باند کودتاگر در قالب پرونده تبلیغات اینترنتی متهم شده است.
خاورم/2011**230**536
انتهای پیام /*




15/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن