تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى‏يابد، رقّت قلب پيدا مى‏كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819426269




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پاکستان نسبت به خاتمه درگیری ها در افغانستان ابراز امیدواری کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

پاکستان نسبت به خاتمه درگیری ها در افغانستان ابراز امیدواری کرد اسلام آباد - ایرنا - سخنگوی دستگاه دیپلماسی دولت اسلام آباد در خصوص مساله افغانستان گفت: ما امیدواریم که پس از خروج نظامیان خارجی از افغانستان , درگیریهای داخلی در این کشور نیز پایان یابد.


خانم ˈتسنیم اسلمˈ امروز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در اسلام آباد گفت : هرگونه جنگ داخلی در افغانستان بطور مستقیم تبعات منفی بر اوضاع امنیتی پاکستان دارد به علاوه اینکه اسلام آباد بطور دائم با کابل در خصوص مدیریت موثر بر تامین امنیت مناطق مرزی مشترک در شمال غرب پاکستان , همکاری خواهد داشت .
بیش از 150 هزار نیروهای نظامی خارجی مستقر در افغانستان قرار است تا پایان سال جاری میلادی افغانستان را ترک کنند .
وی ادامه داد: پاکستان بر این باور است که پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان (فروردین 93) تلاش ها بمنظور پیشبرد صلح در این کشور باید ادامه یابد.
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان همچنین از همکاری اسلام آباد و ریاض در زمینه آموزش های نظامی به نیروهای مسلح عربستان سعودی خبر داد.
تسلیم اسلم با اشاره به اینکه پاکستان تمایل دارد تا محصولات دفاعی از جمله هواپیمای نظامی و آموزشی به عربستان سعودی بفروشد؛ تاکید کرد: در خصوص این همکاری اسلام آباد تمام دستور العمل های بین المللی از جمله تحریم های سازمان ملل متحد را مد نظر قرار می دهد .
وی درباره اوضاع اوکراین گفت: شرایط این کشور در حال تحولات سریع است با این حال این موضوع قابل درک است که نباید اجازه داد تا وضعیت بحرانی در اوکراین تشدید شود.
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان تاکید کرد: تنها راه حل برای رفع بحران اوکراین کنترل وضعیت پیش آمده می باشد و ما امیدوار هستیم که مسائل این کشور از طریق گفت وگوهای مسالمت آمیز حل و فصل شود.
دیپلمات ارشد پاکستان ؛ در خصوص تعلیق وضعیت آموزشی 67 دانشجوی دانشگاه ˈسوامی سبهراتیˈ کشمیر تحت نظارت هند توسط مسوولان این مرکز آموزشی به دلیل برپایی جشن و شادی پس از پیروزی روز یکشنبه گذشته تیم ملی کریکت پاکستان مقابل هند در مسابقات آسیایی ؛ گفت: متهم شدن دانشجویان کشمیری فقط به دلیل ابراز خوشحالی از برد تیم ملی کریکت پاکستان مایه تاسف بوده اما اسلام آباد از تمام دانشجویان کشمیری که خواهان ادامه تحصیل در دانشگاههای پاکستان هستند ؛ استقبال می کند.
تسنیم اسلم با اشاره به نشست سازنده و مثبت برگزار شده میان مقامات ارشد پاکستان و هند در زمینه تجارت مرزی افزود: طرف پاکستانی خواستار آزادی راننده بازداشت شده توسط نیروهای هندی است زیرا بدون آزادی تبعه پاکستانی تحقیقات درباره اتهام وارده علیه وی پیشرفت نخواهد داشت.
وی در خصوص اینکه هند بزرگترین خریدار سلاح در جهان است ؛ تاکید کرد: پاکستان هرگز خواهان رقابت تسلیحاتی با هند نیست اما اسلام آباد حداقل بازدارندگی در سطح مناسب بمنظور اطمینان از برقراری صلح و ثبات در منطقه را اتخاذ می کند.
آساق ** 1095**5981
انتهای پیام /*




15/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن