تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دوست ندارم كه در كودكى از دنيا مى رفتم و وارد بهشت مى شدم و بزرگ نمى شدم تا پروردگارم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819893248




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دنیا به مشی اعتدال اسلامی ایران واقف است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آشنا: دنیا به مشی اعتدال اسلامی ایران واقف است قم- ایرنا - مشاور فرهنگی رییس جمهوری گفت: امروز دنیا متوجه شد که ایران بر اساس رویکرد اعتدال اسلامی و تفسیر اسلام رحمانی حرکت می کند و کاملا با اسلام خشونت طلبان وهابی و تکفیری هایی که جنایت می آفرینند، مخالف است.


مرکز خبر حوزه روز پنجشنبه گزارش کرد: ˈحسام الدین آشناˈ طی سخنانی در نشست ˈتخصصی نقش علمای دین در جهان بدون خشونت و افراطی گریˈ، از سلسله نشست های تخصصی حوزه های علمیه و جهان معاصر، در دانشگاه معارف اسلامی قم، افزود: نهادینه کردن فرهنگ صلح و مقابله با خشونت و افراطی گری نیاز به یک فعالیت دایمی و تدریجی دارد.
وی اضافه کرد: گر چه پس از سال 76 با طرح گفتگوی تمدن ها، استقبال جهانی از ایده ایران اسلامی پدید آمد، اما پس از قضایای 11 سپتامبر و کوبیدن بر طبل جنگ افروزی از سوی آمریکایی ها، سخن به حق جمهوری اسلامی ایران در جهان شنیده نشد و متاسفانه دنیا به سوی جنگ و خونریزی بیشتر حرکت کرد.
وی ادامه داد: در آن شرایط، ایران به دروغ و ناجوانمردانه متهم ردیف اول تروریسم شد و در این میان، طی سال های اخیر و در سایه برخی اقدامات و گفتارهای نسنجیده، زمینه ای فراهم شد که تحریم ایران بدون کمترین زحمت صورت گیرد و سیاه نمایی علیه نظام اسلامی ایران تشدید شود.
آشنا با اشاره به اینکه انتخابات ریاست جمهوری امسال، شرایط را تا حدود بسیار زیادی به سود کشور ما تغییر داد، افزود: تغییر فضای سیاسی پس از انتخابات، باعث شد زمینه مجددی برای شنیده شدن صدای اعتدال گرایی و حق مداری از سوی ایران اسلامی شنیده شود و حجت الاسلام والمسلمین روحانی نیز در فضای جدید، طی سخنان مهمی در سازمان ملل، ایده و طرح جهان به دور از خشونت و افراطی گری را مطرح کرد.
نماینده قوه مجریه در شورای نظارت بر صدا و سیما همچنین با اشاره به اهمیت قطعنامه سازمان ملل در همین خصوص، گفت: امروز دنیا فهمیده که ایران براساس اعتدال اسلامی و تفسیر اسلام رحمانی حرکت می کند و کاملا با اسلام خشونت طلبان وهابی و تکفیری هایی که جنایت می آفرینند، مخالف است.
وی خاطرنشان کرد: البته باید توجه داشت که مشی اعتدالی منافاتی با تقویت روحیه مقاومت و دفاع از حقوق انسان ها و ملت های آزادی خواه دنیا ندارد.
نشست تخصصی ˈنقش علمای دین در جهان بدون خشونت و افراطی گریˈ، از سلسله نشست های تخصصی حوزه های علمیه و جهان معاصر، چالش ها و راهکارها، عصر چهارشنبه به همت معاونت بین الملل حوزه های علمیه و با مشارکت کمیسیون حقوق بشر اسلامی، در دانشگاه معارف اسلامی قم برگزار شد.
ˈحسام الدین آشناˈ، مشاور فرهنگی رییس جمهوری، ˈامیر حسین زمانی نیاˈ، مشاور حقوقی رییس جمهور، حجت الاسلام و المسلمین ˈمحمد حسن زمانیˈ، معاون بین الملل حوزه های علمیه، ˈمحمد حسن ضیایی فرˈ، دبیر کمیسیون حقوق بشر اسلامی و تنی چند از شخصیت های حوزوی و کارشناسان و مسوولان وزارت امور خارجه، در باره راهکارهای تحقق جهان بدون خشونت و افراطی گری و به ویژه نقش ایران اسلامی و حوزه های علمیه در این راستا به بحث و نظر پرداختند.
این نشست بدون دعوت از خبرنگاران برگزار شد. ک/1
/7404/ 380/
انتهای پیام /*




15/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن