تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا را خالصانه ياد كنيد تا بهترين زندگى را داشته باشيد و با آن راه نجات و رستگارى را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804653519




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحويل انبوه ۴ موشك‌‌بالستيك به نيروي هوا فضاي سپاه


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تحويل انبوه ۴ موشك‌‌بالستيك به نيروي هوا فضاي سپاه
انبوهي از موشك‌هاي بالستيك قدر، قيام، فاتح ۱۱۰ و خليج‌فارس به نيروي هوافضاي سپاه پاسداران تحويل داده شد.


انبوهي از موشك‌هاي بالستيك قدر، قيام، فاتح ۱۱۰ و خليج‌فارس به نيروي هوافضاي سپاه پاسداران تحويل داده شد.
با حضور سردار حسين دهقان وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، انبوه موشك‌هاي قدر، قيام، فاتح 110، خليج‌فارس و سامانه پدافند هوايي مرصاد كه توسط سازمان هوافضاي وزارت دفاع طراحي و توليد شده است، به نيروي هوافضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبيا(ص) تحويل شد.
 
  تحريم‌ها نتوانسته خللي ايجاد كند
سردار دهقان در جريان مراسم تحويل‌دهي اين سامانه‌ها و تجهيزات موشكي، طي سخناني در جمع خبرنگاران گفت: افتخار‌آفريني فرزندان غيور و پرتلاش وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در تثبيت قدرت بازدارندگي مؤثر و افزايش اقتدار و توانايي نيروهاي مسلح با جديت و همت مثال‌زدني ادامه دارد.
وزير دفاع افزود: متخصصان افتخارآفرين سازمان هوافضاي وزارت دفاع با تحويل انبوه موشك‌هاي بالستيك قدر، قيام، فاتح 110، خليج‌فارس و سامانه پدافند هوايي مرصاد يك بار ديگر توان و اقتدار صنعت دفاعي را در تأمين نيازمندي‌هاي نيروهاي مسلح به پيشرفته‌ترين تجهيزات موشكي به نمايش گذاشتند و نشان دادند تحريم‌هاي گوناگون و همه‌جانبه دشمنان كه به صورت سختگيرانه و ويژه در بخش دفاعي اعمال مي‌شود، نتوانسته است كوچك‌ترين خللي در عزم و اراده آنها داشته باشد.
وي تصريح كرد: موشك‌هاي فاتح نشان فتح و ظفر، خليج فارس نشان خردمندي، مرصاد نشان موفقيت، قيام نشان صلابت و قدر نشان قدرت موشكي جمهوري اسلامي ايران در دفاع از ايران اسلامي است.
سردار دهقان در ادامه گفت: اين موشك‌ها قادر هستند اهداف دشمن را با دقت مورد اصابت قرار داده و منهدم كنند و طيف متنوعي از نيازمندي‌هاي موشكي نيروهاي مسلح را در بردهاي مختلف تأمين كنند. اين موشك‌ها كه به طور كاملاً بومي توسط متخصصان وزارت دفاع طراحي، ساخت و به توليد انبوه رسيده، امروز با سرافرازي تحويل نيروهاي مسلح كشورمان شد.
وزير دفاع تصريح كرد: امروز نيروهاي مسلح از سطحي از توانمندي‌هاي دفاعي برخوردارند كه قادرند با هر نوع تهديدي در فراسوي مرزهاي جمهوري اسلامي ايران مقابله كنند و دشمنان ملت ما نيز به اين قابليت و توانمندي واقفند و تهديداتي كه اعلام مي‌كنند، لفاظي رسانه‌اي و براي مصرف داخلي است. سردار دهقان در ادامه به تشريح ويژگي و قابليت‌هاي هر كدام از موشك‌ها پرداخت و گفت: موشك بالستيك قدر يك‌اچ و ميانبرد قيام با توانايي حمل انواع سر‌جنگي‌هاي بلاست و باراني توانايي انهدام طيف متنوعي از اهداف را داراست و پرتاب از لانچرهاي متحرك و سيلوها در مواضع مختلف و عبور از سپردفاع موشكي با داشتن قابليت رادارگريزي، از مزاياي اين موشك‌ها محسوب مي‌شود. وزير دفاع افزود: موشك‌هاي بسيار دقيق و نقطه‌زن زمين به زمين فاتح 110 ـ D و زمين به درياي خليج‌فارس، در دسته نسل چهارم موشك‌هاي بالستيك فوق‌مدرن با سوخت قرار دارد و از معدود موشك‌هايي هستند كه تا لحظه برخورد به هدف قادرند اهداف را رهگيري كرده و اصابت دقيق و مؤثري داشته باشند.
سردار دهقان در تشريح سامانه موشكي زمين به هواي مرصاد خاطر نشان كرد: اين سامانه از نظر حجم كوچك، متحرك و قابل جابه‌جايي سريع و قابليت اتصال به حلقه پدافندي كشور، ردگيري و انهدام انواع پرنده‌هاي دشمن از قبيل هواپيماهاي جنگنده با سرعت بالا، بالگرد، موشك‌هاي كروز، هواپيماي بدون‌سرنشين در برد متوسط و به صورت غيرفعال را دارد.
وزير دفاع، تجهيز به رادار شناسايي، قابليت كار مداوم 24ساعته، امكان استقرار در ارتفاعات بسيار بلند، كشف، انتخاب و تعقيب هدف به صورت پيوسته و اتوماتيك را از قابليت‌هاي عملياتي سامانه مرصاد برشمرد و افزود: اين سامانه با تجهيز به يك ردگير مرئي (الكترواپتيك) قادر است عمليات مطلوبي در محيط جنگ الكترونيك انجام دهد و به طور پيوسته و همزمان با چند هدف درگير شود.
سردار دهقان در پايان از مديران و متخصصان سازمان صنايع هوافضاي وزارت دفاع و شبكه بزرگ همكاران وزارت دفاع كه با روحيه جهادي در طراحي و ساخت اين سامانه‌هاي موشكي نقش‌آفريني كرده‌اند، تشكر و قدرداني كرد.

   موشك‌هاي بالستيك به سرجنگي‌هاي «باراني» مجهز شد
در روزهاي اخير شاهد رونمايي از كلاهك باراني نصب‌شده روي موشك‌هاي بالستيك نيروهاي مسلح بوديم كه اين كلاهك‌ها قادر هستند اهداف انبوهي را در محل اصابت منهدم كنند اما صبح ديروز با اعلام وزير دفاع در مراسم تحويل انبوه موشك‌هاي بالستيك به نيروي هوافضاي سپاه معلوم شد اين سرجنگي‌ها حداقل روي دو موشك بالستيك قدر يك H و ميانبرد قيام نصب شده است.
هم اكنون اين دو موشك با توانايي حمل انواع سر‌جنگي‌هاي «بلاست» و «باراني» توانايي انهدام طيف متنوعي از اهداف را دارا بوده و پرتاب از لانچرهاي متحرك و سيلوها در مواضع مختلف و عبور از سپردفاع موشكي با داشتن قابليت رادارگريزي، از مزاياي اين موشك‌ها محسوب مي‌شود. به گزارش فارس، موشك‌هاي بالستيك با سرجنگي باراني براي انهدام جنگ‌افزار‌ها و تجهيزات نظامي دشمن به كار گرفته مي‌شود و گريز از سامانه‌هاي ضد‌موشكي دشمن، قابليت تخريب اهداف گسترده، امكان تخريب چند هدف مجزا از يكديگر از ويژگي‌هاي اين موشك به شمار مي‌رود.

   موشك قيام؛ مخصوص پايگاه‌هاي امريكايي اطراف ايران
29مردادماه سال 89 بود كه موشك بالستيك منحصر‌به‌فردي با قابليت‌هايي متفاوت از انواع قبلي رونمايي شد. موشك جديد كه «قيام» نام داشت، با برد 800 كيلومتر جديدترين موشكي بود كه توسط سردار شهيد تهراني‌مقدم با يك هدف خاص ساخته شد؛«انهدام پايگاه‌ها و منافع امريكايي در اطراف ايران.»
موشك 6 تُني‌‌«قيام» را در حقيقت بايد دروازه ورود ايران به عرصه جديد در ساخت موشك‌هاي بالستيك دانست، طوري كه مي‌توان گفت تجربه 25ساله صنعت دفاعي كشور (تا آن روز) در عرصه هوافضا در اين موشك خلاصه مي‌شد؛ موشكي كه نداشتن بالك به عنوان يكي از ويژگي‌هاي آن، علاوه بر افزايش سرعت، قابليت پرتاب موشك از انواع لانچرهاي خاص را به آن مي‌دهد.
اين موشك بالستيك بنا بر مأموريت‌هاي تعريف‌شده، با طول حدود 16‌متر و وزن سرجنگي 746 كيلوگرم مي‌تواند اهداف را در فواصل مختلف مورد اصابت قرار دهد. سرعت آماده‌سازي و شليك موشك قيام، يكي ديگر از ويژگي‌هاي مهم آن است و البته تمامي ويژگي‌ها از قبيل جنس، مواد و ديگر خصوصيات نيز در اين موشك رادارگريز مد‌نظر قرار گرفته است.
موشك بالستيك سوخت مايع قيام، قابليت پرتاب از سيلوهاي مخصوص و پرتابگر را داراست و سقف پرواز آن در حداكثر برد به 126‌كيلومتر مي‌رسد، همچنين در آخرين رژه نيروهاي مسلح در 31 شهريور ماه سال جاري بود كه انبوهي از موشك‌هاي بالستيك قدرH براي اولين بار به نمايش درآمدند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: 14 اسفند 1392 - 23:32





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن