تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همانا نفرت انگیزترین مخلوق خدا بنده ای است که مردم از شرّ زبان او پرهیز می کنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804761654




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سلیمان:امیدواریم حمایت بین المللی از ارتش لبنان به یک راهبرد دفاعی منجرشود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سلیمان:امیدواریم حمایت بین المللی از ارتش لبنان به یک راهبرد دفاعی منجرشود بیروت- ایرنا- «میشل سلیمان» رییس جمهوری لبنان ابراز امیدواری کرد که حمایت بین المللی از ارتش این کشور به یک راهبرد دفاعی برای لبنان منجر شود.


به گزارش ایرنا، میشل سلیمان به همراه « فرانسوا اولاند» رییس جمهوری فرانسه و « جفری فلتمن» نماینده « بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل روز چهارشنبه و قبل از شروع اجلاس کمک های بین المللی به لبنان در کاخ الیزه، در یک کنفرانس مشترک خبری شرکت کرد.
سلیمان با اشاره به همزمانی برگزاری این اجلاس با شرایط سختی که جهان عرب آن را سپری می کند، اظهار داشت: لبنان در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بوده و افدام فوری در شرایط حاضر، مقابله با تهدیدات افراط گرایان و تروریست ها است.
وی اجلاس پاریس را فرصتی برای بررسی نتایج دیگر اجلاس های همسو دانست و گفت: گام اول برای حمایت اقتصادی از لبنان با ایجاد یک صندوق خاص صورت پذیرفته و در این خصوص تقویت همکاری میان لبنان و بانک جهانی برای اداره این صندوق ضروری است.
رییس جمهوری لبنان با تاکید بر اینکه حمایت های بین المللی از لبنان نباید متوقف شود، افزود: این اقدامات با باید به تصویب یک طرح اجرایی برای حمایت از ارتش لبنان منجر گردد و ما کمک «ملک عبدالله» پادشاه عربستان به ارتش لبنان را می ستاییم و هبه او برای اوضاع اقتصادی لبنان بسیار تقویت کننده است.
میشل سلیمان با اشاره به برنامه های همکاری موجود میان لبنان و دیگر کشورهای دوست از جمله آمریکا، تصریح کرد: ما به همراه ارتش، در مقابل آنچه که می خواهد صلح را در لبنان از میان ببرد پیروز خواهیم شد و تلاش خواهیم کرد که علاوه بر مبارزه با تروریسم، در راستای اجرای قطعنامه 1701 (پایان بخش جنگ 33 روزه سال 2006) بکوشیم.
وی با اشاره به اینکه اجلاس هایی همسو پیش از این در کویت و ژنو برگزار شده است، ادامه داد: در این اجلاس ها به منظور مشارکت در کمک رسانی به پناهجویان سوری در لبنان تصمیاتی اتخاذ شد و این در حالی است که کمک های ارائه شده بسیار کمتر از سنگینی باری است که در این خصوص بر دوش لبنان قرار گرفته است.
رییس جمهوری لبنان با بیان اینکه مساله پناهجویان سوری بر اقتصاد و ثبات لبنان تاثیر منفی داشته است، گفت: جهان باید بداند که مساله پناهجویان تهدیدی برای بافت جامعه لبنان است و جامعه بین الملل باید کمک هایی به منظور بهداشت و درمان، آموزش و دیگر نیازمندی های این پناهجویان ارائه کند.

** تاکید بر حل سیاسی بحران سوریه
میشل سلیمان با تاکید بر ضرورت دستیابی به راه حل سیاسی برای بحران سوریه، خواستار تامین امنیت برای مردم این کشور در داخل سوریه شد و افزود: باید زمینه برای بازگشت پناهجویان سوری به کشور خود فراهم شده تا آنها بتوانند با کرامت و در امنیت کامل زندگی کند و ادامه بحران در سوریه، سبب افزایش تعداد پناهجویان خواهد شد.
وی در خصوص پیامدهای بحران های منطقه ای بر لبنان تاکید کرد: این بحران ها پیامدهای امنیتی بسیاری بر وضع داخلی لبنان داشته که از جمله آنها افزایش حمله ها و انفجارهای تروریستی و حمله های اسراییل است.
رییس جمهوری لبنان همچنین با اشاره به تشکیل دولت جدید این کشور، خاطر نشان کرد: موفق شدیم یک دولت وحدت ملی تشکیل دهیم و به آن برای کنترل تنش ها و حمایت از صلح و استقرار داخلی در کشور تکیه خواهیم کرد.
وی تصریح کرد : خواهان حمایت بین المللی بیشتر به منظور ایجاد راه حل برای بحران های موجود در جهان عرب و همچنین خواهان راه حلی عادلانه برای نزاع های عربی- صهیونیستی هستیم.
میشل سلیمان گفت: باید راه حلی برای مشکل پناهجویان فلسطینی در کشورهای عربی از جمله لبنان اندیشیده شود و نباید پذیرفت که آنها در این کشورها باقی بمانند و تمامی این تلاش ها به ثبات و پیشرفت لبنان کمک می کند.
از امروز ( چهارشنبه) و به مدت دو روز در کاخ الیزه پاریس اجلاسی با حضور نمایندگان چندین کشور ( وزیران خارجه کشورهای عضو دایم شورای امنیت و اروپایی) و سازمان های منطقه ای و بین المللی و مقامات لبنانی برای بررسی راه های کمک به لبنان برگزار می شود.
برای شرکت در این اجلاس که با سخنرانی« فرانسوا اولاند» رییس جمهور فرانسه آغاز می شود، «میشل سلیمان» رییس جمهور، «سمیر مقبل» وزیر دفاع، «جبران باسیل» وزیر خارجه و «رشید درباس» وزیر امور اجتماعی لبنان به فرانسه سفر کرده اند.
فرانسه و با نظارت سازمان ملل متحد این اجلاس را برگزار کرده و یکی از برنامه های آن بررسی اقدامات صورت گرفته درخصوص تصمیمات نشست قبلی است که ماه سپتامبر سال گذشته در نیویورک برگزار شد.
منابع رسانه ای اعلام کرده اند که بی طرفی لبنان در قبل بحران های منطقه بویژه سوریه ( اعلامیه بعبدا)، اجرای قطعنامه 1701 سازمان ملل ، اقتصاد لبنان و حمایت از آن ، پناهجویان سوری، بررسی راه حل سیاسی بحران سوریه و بویژه کمک به ارتش لبنان بر مبنای هبه سه میلیارد دلاری عربستان سعودی از جمله محورهای مندرج در دستور کار اجلاس پاریس قرار دارد.
روزنامه لبنانی السفیر نوشت که هیات لبنانی بیشتر تلاش خود را به ارائه رویکردهایی برای اجرای تصمیمات اجلاس اول که سپتامبر سال گذشته در نیویورک برگزار شد، معطوف می کند و در اجلاس پاریس عربستان سعودی و چند کشور کوچک اروپایی هم حاضر خواهند بود.
خاورم**2024 ** 1324
انتهای پیام /*




14/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 149]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن