تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مردم به انجام روزه امر شده اند تا درد گرسنگى و تشنگى را بفهمند و به واسطه آن فقر و بيچا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803067786




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مربیان پرورشی رسالت مهمی در تعلیم و تربیت به عهده دارند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > البرز حجت الاسلام حسینی همدانی:
مربیان پرورشی رسالت مهمی در تعلیم و تربیت به عهده دارند
کرج - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با بیان اینکه علم بدون معنویت فسادآور است، گفت: بخشی از این رسالت مهم به عهده مربیان پرورشی است که نقس تاثیرگذاری در تعلیم و تربیت به عهده دارند.



به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد مهدی حسینی همدانی در همایش هزار و 500 نفری مربیان و معاونان پرورشی استان البرز که ظهر چهارشنبه در تالار شهیدان نژادفلاح کرج برگزار شد، اظهار داشت: توجه به آموزه های دینی و الهی بهترین مسیر تعلم و تربیت است و این مسیر در قرآن به عنوان کتاب انسان ساز و تربیت کننده بشریت مشخص شده است. وی با بیان اینکه علم و دانش بسیار ارزشمند است ولی اگر این علم از معنویت به دور باشد نتیجه عکس می دهد، گفت: فردی که علم بدون معنویت کسب کند موجودی خطرناک می شود که جامعه را به فساد می کشاند. حجت الاسلام حسینی همدانی با تاکید بر اینکه این دو باید در کنار هم قرار بگیرند، ادامه داد: بخشی از این رسالت مهم به عهده مربیان پرورشی در مدارس است و این افراد وظیفه سنگینی به عهده دارند زیرا  باید برای تربیت نوجوانان و جوانان که به دست شان سپرده می شود تلاش کنند. نماینده ولی فقیه در استان البرز تاکید کرد: مدرسه مکانی معنوی و الهی است و کار مربیان پرورشی در واقع نوعی عبادت است پس باید با وضو به این مکانها وارد شد.

وی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: اکنون زمانی است که رجزخوانی های بیگانگان افزایش یافته و این رجزخوانی ها به ایران منتهی نمی شود و دامنه اش وسعت گرفته و این مسائل باید در ذهن فرزندانمان تبیین شود و آنها را با مسائل روز اجتماعی آشنا کرد.

امام جمعه کرج از معلمان و مربیان پرورشی خواست تا فرزندان ایران اسلامی را خداجو و خدامحور تربیت کنند.

وی افزود: یکی از مشکلات اساسی جامعه ما ضعیف بودن روح توحیدی در جامعه است که منجر به ضعیف شدن بعد معاد می شود. ساکی: بصیرت افزایی دانش آموزان در مقابل هجمه های فرهنگی از  وظایف بخش امور تربیتی

در ادامه این مراسم مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز معاونان و مربیان پرورشی را سفیران علم و اخلاق در مدارس خواند و اظهار داشت: ما امروز در عرصه جهاد تربیتی و فرهنگی دنباله رو شهدا به ویژه شهیدان رجایی و باهنر هستیم.

وی ادامه داد: وجود 36 هزار شهید دانش آموز که در دامان امور تربیتی رشد کردند و به عالی ترین درجه ایثار رسیدند، نشان از نقش بارز و برجسته این نهاد فرهنگی تربیتی است.

ساکی اظهار داشت: امور تربیتی، سکاندار برنامه های پرورشی با محوریت تربیت دینی در مدارس است.

وی یادآور شد: با تاکید مقام معظم رهبری سند تحول بنیادین در وزارت آموزش و پرورش به تصویب رسید و نقشه راه نظام آموزش و پرورش فراهم و مسیر آینده روشن شده است.

وی گفت: امروز بر مبنای آنچه که در سند تحول منظور شده برنامه های تربیتی و فرهنگی بیش از سالهای گذشته مورد توجه قرار گرفته و به جرات می توان گفت که بخش اعظم سند تحول بنیادین، رویکرد فرهنگی تربیتی دارد و شاه بیت سند تحول آموزش و پرورش، فرهنگی و تربیتی است.

ساکی رویکرد حاکم بر سند تحول بنیادین را چه در برنامه های مدرسه و چه فوق برنامه ها فرهنگی تربیتی برشمرد و اظهار داشت: این رویکرد نیز چیزی جز لبیک به فرمان مقام معظم رهبری در حوزه مهندسی فرهنگی و ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی نیست.

این مسئول افزود: بناست تا در هفته امور تربیتی جایگاه امور تربیتی و نقش آن در مهندسی فرهنگی و نشر سبک زندگی اسلامی و ایرانی برای اقشار مختلف جامعه بیش از پیش تبیین شود که این امر با دست توانای مربیان و معاونان پرورشی و مشاورین محقق می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز ادامه داد: اکنون استکبار جهانی به این نتیجه رسیده که برای متوقف ساختن بیداری اسلامی و نقش الگودهی ایران باید تهاجم فرهنگی انجام شود و به همین لحاظ میلیاردها دلار صرف راه اندازی کانالهای فارسی زبانی می کند که به درون و بطن فرهنگ ایرانی اسلامی راه پیدا می کند.

وی بصیرت افزایی دانش آموزان در مقابل هجمه های فرهنگی را از دیگر وظایف بخش امور تربیتی برشمرد و گفت: دانش آموزان باید آگاه شوند تا گرفتار ترویج بدحجابی، تنبلی، رخوت، سستی، مدگرایی نشوند و باید بدانند که اینها دلسوزی و تمدن نیست بلکه موریانه ای بر پیکره فرهنگ جامعه است.

ساکی افزود: امروز آمده ایم تا در برهه ای از زمان که به اشکال مختلف بهداشت روانی دانش آموزان در حال به هم خوردن است و در جامعه شهری زمینه های به هم خوردن تعادل روانی و استرس و فشار بر روی دانش آموزان و خانواده روز به روز افزایش می یابد، نشاط و شادابی دانش آموزان و سلامت روانی آنها در مدرسه را افزایش دهیم.

وی اظهار داشت: بیش از یک دهه دانش آموزان در اختیار آموزش و پرورش قرار دارند و این نهاد می تواند با بسترسازی مناسب و فراهم کردن زمینه های مشاوره و راهنمایی خانواده و دانش آموز بستر سلامت خانواده و روح و روان دانش آموزان را بیش از پیش فراهم کند.

این مسئول در پایان خطاب به مربیان و معاونین پرورشی گفت: شما سربازان خط تعلیم و تربیت هستید و فرهنگ جامعه را متحول می کنید و بایستی مهارتهای شهروندی و زندگی براساس آداب و مهارتهای اسلامی را به دانش آموزان بیاموزید تا جامعه ای بسازید که بهتر از این 35 سال بوده و الگویی برای جهانیان باشد.

 




۱۳۹۲/۱۲/۱۴ - ۱۷:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن