تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوشى و آسايش، در رضايت و يقين است و غم و اندوه در شكّ و نارضايتى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818884487




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ناگفته‌های هاشمی رفسنجانی؛ از انتخابات رياست جمهوری 76 و 84 تا تندروي‌های اصلاح طلبان


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: ناگفته‌های هاشمی رفسنجانی؛ از انتخابات رياست جمهوری 76 و 84 تا تندروي‌های اصلاح طلبان
آيت الله هاشمي رفسنجاني در ديداري که با اعضاي حزب اراده ملت ايران داشته است به بيان ناگفته‌هايي از انتخابات رياست جمهوري 76 و 84 و بيان تندروي‌هاي اصلاح طلبان پرداخته است که پايگاه اطلاع رساني ايشان متن کامل اين ديدار را منتشر کرده است.
آيت الله هاشمي رفسنجاني در ديداري که با اعضاي حزب اراده ملت ايران داشته است به بيان ناگفته‌هايي از انتخابات رياست جمهوري 76 و 84 و بيان تندروي‌هاي اصلاح طلبان پرداخته است که پايگاه اطلاع رساني ايشان متن کامل اين ديدار را منتشر کرده است.هاشمي رفسنجاني در اين ديدار با اشاره به تندروي‌هاي صورت گرفته در دوران اصلاحات گفت: وقتي به سالهاي آخر دولت اصلاحات رسيديم يک گروه معدود افراطي وسط اين جمعيت عظيم پيدا شد، همه چيز را به هم زدند چون فکر کردند هرکس که احتمالا رقيب آينده ماست بايد از ميدان بيرون برود و اين شد يک سياست. اشتباه بزرگي بود.وي در رابطه با چگونگي روي کارآمدن دولت اصلاحات افزود: جرياني که خودش را اصلاح طلب اعلام کرد بعد از دولت من به آساني روي کار آمد، انتخابات 76 بسيار سالم و عادي مثل همين انتخابات آخر- انتخابات 92- برگزار شد. هيچکس نمي توانست به نتايج آن انتخابات اعتراضي بکند. چون من جلوي عموم مردم در نماز جمعه تعهد کردم که جلوي تقلب را مي گيرم. به وزارت کشورهم گفتم هرکس در انتخابات از قانون تجاوز بکند من عزلش مي کنم. بدون معطلي آنجا به جمع شان گفتم، در نماز جمعه هم گفتم. با همين کار انتخابات خوبي شد و آنها روي کار آمدند.هاشمي رفسنجاني در رابطه با اقدامات اصلاح طلبان عليه وي در انتخابات رياست جمهوري گفت: مي دانستند رأي من بالاست گفتند در راي هاشمي تفرقه بياندازيم. اصلاح طلبان نفهميدند و اشتباه کردند طرف مقابل هم که از خدا خواسته بود يک راهي برايشان پيدا شد و آنطور شد که همه مي دانيد.هاشمي با اشاره به لشگر کشي اصلاح‌طلبان عليه‌اش افزود: برگزار کننده انتخابات دولت اصلاحات بود، استاندارها هم همه اصلاح طلب بودند، عده اي آمدند و خواهش مي کردند از من که بيا ، نياييد بعد از ما اوضاع يک جورديگري مي شود. ولي من واقعا نمي خواستم بيايم. تا فهميدند من ممکن است بيايم آنها لشگر کشي کردند.وي با وارد کردن اتهاماتي عليه مديران و استانداران اصلاح‌طلب در در دور دوم انتخابات رياست جمهوري گفت: حتي مرحله دوم، استاندارها - که همه اصلاح طلب بودند- کار را به کلي رها کردند، اصلا کاري نداشتند که چه اتفاقي در صندوقهاي راي اتفاق بيفتد.هاشمي رفسنجاني ضمن اشاره به کانديداهاي اصولگراي حاضر در انتخابات سال 84 افزود: ديدم از جمع آنهايي که آمده بودند - من چهره ها را مي شناسم - ديدم کار دارد به دست چند نفر تندرو مي افتد. دو سه نفر تندرو بودند بين داوطلب هاي به اصطلاح اصول گرا که خطرناک بودند. آدم هاي بدي نيستند و نبودند ولي براي حکومت، براي اداره کشور کافي نبودند. به رهبري هم گفتم از اين چند نفر هر کدامشان بيايند ما يک سقوط مي کنيم.رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اشتباه بودن تعصبات گروهي اظهار داشت: اگر گروه گرايي مان به معناي ذوب نباشد به صورتي که همه حقايق را در سايه تعصبات ناديده بگيريم اگر اينطور بکنيم اشتباه کرده ايم، ممکن است در يک موج موفق باشيم. حتما گاهي مي شود در يک حرکت موجي موفق شد اما اين دائمي نيست. "رهرو آن است که آهسته و پيوسته رود" و پيوسته در بطن مردم و ميان مردم است.وي افزود: عيب تعصب گروهي است. عيب اين است که آدم راه نجاتي را که پيدا مي شود بگويد نه چون گروه ما نيست، بدرد نمي خورد. اين عيب اصلاح طلبان بود که نفهميدند اگر مشکلي پيش آمد براي جامعه و انحرافي رفت، بايد همه با هم باشيم تا انحراف را برگردانيم . اين فهم است. من حرفم همين است. اعتدال را يک معناي عقلاني برايش بايد داشته باشيم.



چهارشنبه, 14 اسفند 1392 ساعت 15:20





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن