تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه كسى مستحق دوستى خداوند و خوشبختى باشد، مرگ در برابر چشمان او مى‏آيد و آرز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802799150




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سازمان های مردم نهاد مجری اصلی هفته درختکاری


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سازمان های مردم نهاد مجری اصلی هفته درختکاری تهرنا - ایرنا - سازمان های مردم نهاد زیست محیطی نقش بسزایی در حفاظت از محیط زیست دارند و می توانند به عنوان بازوی نظارتی به دولت کمک کنند زیرا این گروه ها کاملا مردمی و خودجوش هستند و بدون توقع از دولت فعالیت می کنند.


امروزه توسعه افسار گسیخته جوامع به ویژه کشورهای در حال توسعه تیر خلاصی بر پیکر محیط زیست وارد کرده است و نفسی برای آن باقی نگذاشته است که اگر به همین روند ادامه یابد دیگر میراثی به عنوان محیط زیست برای نسل آینده باقی نخواهد ماند.
آمار تکان دهنده از بین رفتن سالانه 100 هزار هکتار جنگل در کشور جای نگرانی دارد زیرا قطعا ادامه این روند میراثی جز بیابان به جا نخواهد گذاشت.
تجربه نشان داده است دولت ها و مجامع بین المللی به تنهایی از عهده حفاظت از محیط زیست بر نمی آیند در اینجاست که جایگاه سازمان های مردم نهاد یا سمن ها در این عرصه پررنگ می شود.
سمن ها در بسیاری از کشورها موفق بوده اند و حتی در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا به عنوان چشم و گوش و بازوی دولت در بخش های مختلف فعالیت می کنند و حتی وارد عرصه های بین المللی می شوند تا صدایشان را به گوش جهان برسانند.
اکنون 428 سازمان مردم نهاد محیط زیستی در بانک اطلاعات دفتر آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست به ثبت رسیده اند که 123 سازمان مردم نهاد دارای سایت اینترنتی هستند .داشتن سایت یکی از مهمترین ابزارها برای فعالیت یک سازمان مردم نهاد است.
به اعتقاد کارشناسان حضور و تنوع سازمان های مردم نهاد زیست محیطی درمیان دیگر سازمان های مردمی نشاندهنده بلوغ اجتماعی و فرهنگی جامعه امروز است و خوشبختانه رویکرد دولت تدبیر و امید نیز تقویت و حمایت از سازمان های مردم نهاد است.
شناخت جایگاه سازمان های مردم نهاد زیست محیطی از سوی دولت و دولتمردان و پذیرش نقش موثر آنها در جامعه ، گام بزرگی در رسیدن به اهداف بلند زیست محیطی که همانا حفاظت از نعمت های خدادادی و حفظ آنها برای نسل های آینده است ، خواهد بود.
امسال هم 15 تا 21 اسفندماه هفته درختکاری و منابع طبیعی نامگذاری شده است که سازمان های مردم نهاد طبق روال همیشه ؛ اما امسال با توجه به حمایت دولت، پررنگ تر وارد عرصه می شوند.
حسین عبیری گلپایگانی فعال محیط زیست در زمینه نقش سازمان های مردم نهاد در حفظ محیط زیست و برگزاری باشکوه مراسم درختکاری به خبرناگار علمی ایرنا گفت: هیچ دولتی به تنهایی از پس برطرف کردن مشکلات محیط زیست بر نمی آید بنابراین سمن ها می توانند به عنوان بازوی اجرایی و نظارتی در کنار دولت فعالیت کنند.
وی گفت: با یک بررسی می توان پی برد کشورهایی که در زمینه محیط زیست موفق هستند، سازمان های مردم نهاد زیست محیطی فعالی دارند و از سوی دولت هم حمایت می شوند که خوشبختانه رویکرد دولت یازدهم هم بر حمایت از سمن هاست که جای تشکر دارد.
این فعال زیست محیطی تاکید کرد: دولت باید با برنامه ریزی های مدون و قابل اجرا از این پتانسیل قوی و کارآمد به نحو مطلوب استفاده کند.
وی به چالش های امروزی جنگل ها در کشور اشاره کرد و گفت: مشکل ریزگردها در جنگل های زاگرس ، برداشت بی رویه چوب ، تغییر کاربری مناطق و انباشت زباله در دل جنگل ها مشکلات جنگل های کشور است که ادامه آن فقط روند بیابانزایی را سرعت می بخشد.
برگزاری مراسم درختکاری در پارک جنگلی تلو توسط کانون عالی گسترش فضای سبز و حفظ محیط زیست ایران که یک سازمان مردم نهاد زیست محیطی است نشان از توجه این بخش به حفظ جنگل ها و محیط زیست دارد که این مراسم در اولین روز از هفته درختکاری در پارک تلو در شمال شرق تهران برگزار می شود.
در جهان امروز با روند نگران کننده تخریب جنگل ها و محیط زیست لزوم حفظ و حراست از درختان و ترویج فرهنگ درختکاری به ضرورتی حیاتی و غیر قابل انکار تبدیل شده است.
تشکل مردمی کانون عالی گسترش فضای سبز و حفظ محیط زیست ایران در همین راستا حسب روال چند ساله فعالیت های فرهنگی و زیست محیطی خود در اولین روز از هفته درختکاری با همکاری شهرداری منطقه چهار تهران اقدام به برگزاری جشن درختکاری در پهنه شمال شرق تهران می کند.
همچنین برگزاری مراسم درختکاری با حضور 2 هزار نفر از فعالان و دوستداران محیط زیست در حاشیه محل دفن زبااله کهریزک و جشن درختکاری در پارک آب و آتش برخی از برنامه های سازمان های مردم نهاد در هقته درختکاری و منابع طبیعی است.
علمی ( 5 ) **9014**1599
انتهای پیام /*




14/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 145]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن