تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820961336




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زارع: اكنون وقت جوانگرايي نيست


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: زارع: اكنون وقت جوانگرايي نيست
المپيك لندن كه به پايان رسيد دوران آرامش وزنه‌برداري كشورمان هم تمام شد


المپيك لندن كه به پايان رسيد دوران آرامش وزنه‌برداري كشورمان هم تمام شد، گويي اتفاقات مثل آتش زير خاكستر تنها منتظر وزش نسيمي بودند تا شعله‌ور شوند و همه چيز را برهم بزنند. پس از المپيك، وزنه‌برداري تقريباً يك روز خوش به خود نديد تا سرانجام كوروش باقري سرمربي تيم ملي قيد ماندن را بزند و برابر خواسته‌ مدال‌آوران معترض ساكش را برداشته و براي هميشه اردوي تيم ملي را ترك كند. اما در حالي كه تصور مي‌شد رضازاده با انتخابي ديگر سروصداها را بخواباند اتفاقي رخ داد كه همه را بيشتر حيرت‌زده كرد. انتخاب بهمن زارع و هادي پانزوان به عنوان كادر فني جديد تيم ملي و در نهايت معرفي بهمن ‌زارع به عنوان نفر اول پاسخگوي چيزي نبود كه همه انتظارش را مي‌كشيدند ولي به هر حال اتفاق افتاد تا حالا وزنه‌برداري روزهاي حساس و سرنوشت‌سازي را تجربه كند. بهمن زارع پس از يك دوره حضور نه چندان موفق در تيم ملي حالا دوباره هدايت وزنه‌برداران را برعهده گرفته و حرف‌هاي تازه‌اي براي گفتن دارد؛ با او در اين روزهاي شلوغ و پرهياهو به صحبت نشستيم.

پس از پنج سال دوباره سرمربي تيم ملي شديد. زارع پنج سال پيش تا به حال چه تغييراتي كرده است؟
انسان همواره در حال تغيير است و من هم از اين قضيه مستثنا نيستم حالا يكي با توجه به اهدافي كه دارد در حال رشد و پيشرفت است و برعكس فرد ديگري سطح موقعيت خود را تنزل مي‌دهد. من از سال 1999 در خدمت تيم ملي بودم. زماني كه به عنوان مربي انتخاب شدم مي‌دانستم يك روزي بايد در رأس تيم قرار بگيرم آن موقع تا 2004 به عنوان مربي به تيم ملي كشورم خدمت كردم پس از آن حدود سه سال از تيم ملي دور بودم تا اينكه سال 2007 تا 2008 براي يك سال به عنوان سرمربي دوباره به تيم ملي برگشتم و باز هم دست روزگار باعث شد كه دوباره الان در خدمت تيم ملي باشم.
زماني كه نام زارع به عنوان مربي تيم ملي اعلام شد حرف و حديث‌هايي به وجود آمد.
به نظر من اينگونه حرف و حديث‌ها هميشه بوده. نه درباره من بلكه اگر هر كس ديگري هم سرمربي تيم ملي مي‌شد بازهم يك عده بودند كه انتقاد كنند. من آنقدر باتجربه هستم كه فرق انتقاد و غرض‌ورزي را تشخيص دهم. همان طور كه گفتم من هشت سال از عمر ورزشي‌ام را در تيم ملي و اردوها و مسابقات آن گذرانده‌ام و تجربه بالايي در اين امور دارم. حقيقتش زماني كه آقاي رضازاده به من زنگ زد و در اين باره صحبت كرديم خيلي به فكر عنوان و جايگاه نبودم هميشه سعي كرده‌ام اگر در تيم ملي حضور دارم سالم كار كنم. اگر كاري را با جان و دل انجام دهي بي‌شك نتايج مثبت آن را مي‌بيني.

مسابقات اينچئون كره جنوبي و رقابت‌هاي جهاني قزاقستان كه ورودي المپيك هم است تقريباً هفت ماه ديگر برگزار مي‌شود؛ فكر مي‌‌كنيد در اين زمان چند ماهه تيم ملي مي‌تواند موفق باشد؟
با توجه به حواشي زيادي كه يك سال اخير برتيم ملي وزنه‌برداري حاكم بوده تلاش كادر فني بر اين است تا تمركز اعضاي تيم ملي فقط بر روي تمرينات باشد، بدون كوچك‌ترين حاشيه‌اي اما آنچه مهم است اينكه ما نفراتي در تيم ملي داريم كه تجربيات جهاني و المپيكي دارند و اين براي ما بسيار مفيد است. هفت ماه مي‌‌تواند مدت كمي به حساب مي‌آيد كه يك تيم بي‌تجربه داشته باشيد نه اينكه ما الان قهرمان المپيك و جهان را در اردو داريم. فارغ از اين مسئله بيشتر وزنه‌برداران تا پيش از اردو در تمرينات ليگ و در شرايط ايده‌آل بودند هر چند برخي از ملي‌پوشان به خاطر مصدوميت مدتي از سكو دور بودند كه با برنامه‌ريزي‌ كه كرديم قطعاً به مرز آمادگي خواهند رسيد.

عنوان كرديد قصد داريد جوانگرايي كنيد تصور نمي‌كنيد با توجه به بازي‌هاي آسيايي و ورودي المپيك شرايط كمي سخت باشد؟
من اصلاً درباره جوانگرايي صحبت نكردم. اصلاً در اين شرايط نمي‌توان اين كار را كرد و عقلاني نيست. براي مسابقاتي كه سهميه ورودي المپيك ريو است چنين ريسكي را انجام دهيم. ما ان‌شاءالله با همين نفرات با قدرت به بازي‌هاي آسيايي 2014 و سپس به فاصله 45 روز در رقابت‌هاي جهاني ازبكستان شركت خواهيم كرد.

شناخت خوبي از كوروش باقري داريد؛ فكر مي‌كنيد در حاشيه‌هاي يك سال اخير چقدر او مقصر بود؟
ابتدا بايد از زحمات باقري تشكر كنم. من همواره او را فردي دلسوز براي تيم ملي مي‌دانم البته نبايد زحمات المپيكي‌ها را ناديده گرفت چرا كه لازم و ملزوم يكديگر هستند. ما نبايد در اين مقطع دنبال مقصر باشيم. برخي مواقع اختلافات بزرگ از يك سوء تفاهم به وجود مي‌آيند. به هر حال من با كوروش دوست هستم و پيش او كار كرده‌ام. او چهار سال زحمت كشيده و نتايج خوبي هم گرفته و حيف است كه از تجربيات او استفاده نكنيم.
اگر مي‌‌خواهيم هدفمند حركت كنيم بايد از نقطه نظرات همه بزرگان استفاده كنيم.

به عنوان سرمربي آيا در كادر فني تغييراتي صورت مي‌گيرد؟
كساني كه از من شناخت دارند مي‌دانند كه عنوان براي من مهم نيست. به شخصه هنوز هم خودم را شاگرد مي‌دانم و هميشه از نظرات ديگران استفاده كرده‌ام قبل از المپيك 2008 پكن زماني كه در تيم ملي بودم دو مربي چيني در تيم ملي حضور داشتند، بدون هيچ غروري چيزهايي كه بايد ياد مي‌گرفتم را ياد گرفتم و حالا هم كه جورج زالاي مجارستاني با ما كار مي‌كند و هيچ مشكلي وجود ندارد. در كل به مربي خارجي اعتقاد خاصي دارم.
تيم ملي را در شرايطي تحويل گرفتيد كه نتايج خوبي را در سال‌هاي گذشته گرفته است و قطعاً اين كار را براي شما سخت مي‌كند. فكر مي‌كنيد مي‌توانيد اين سير صعودي را ادامه دهيد؟
حاشيه دشمن هر تيم است. اتفاقاتي كه در تيم ملي وزنه‌برداري افتاد به يك كابوس تبديل شده بود. مهم نبود چه كسي تيم را تحويل مي‌گيرد مهم اين است كه آبروي وزنه‌برداري در مسابقات آتي حفظ شود، هم ما و هم آقاي رضازاده مي‌دانند كه شرايط فعلي سخت است حتي خود ملي‌پوشان هم مي‌دانند كه بايد تمرينات فشرده‌اي را پشت سربگذارند اما چاره‌اي نيست. همانطور كه گفتم وزنه‌برداري ما پتانسيل خوبي دارد و افراد با‌تجربه‌اي در عين اينكه كم سن و سال هستند در اردو حضور دارند. تمام تلاش كادر فني براي روند رو به ‌رشد تيم ملي به خصوص در اوزاني كه خالي است مي‌باشد. ما بايد با تمام قدرت از اين مدت باقي مانده نهايت استفاده را بكنيم.

بحث دوپينگ همواره يكي از مشكلات وزنه‌برداري بوده است؛ شما براي اين موضوع چه تدبيري انديشيده‌ايد؟
دوپينگ يك اتفاق ناخوشايند است كه مي‌تواند كارنامه يك قهرمان را سياه كند و باعث محروميت مادام‌العمر او شود. كساني كه به تيم ملي دعوت شده‌اند هم باتجربه هستند و اطلاعات لازم را در اين باره دارند ضمن اينكه كادر پزشكي مانند گذشته ما را در اين باور حمايت خواهد كرد. تيم ملي با يك برنامه مدون جلو مي‌رود و به صورت كاملاً هماهنگ و متحدانه از اتفاقات اين چنيني جلوگيري خواهد كرد.

از شرايط تيم ملي بگوييد، در اردو هستيد؟
بله؛ شرايط تيم ملي كه خيلي خوب است، با اضافه شدن المپيكي‌ها رقابت و رفاقت خاصي در اردو حاكم است. مهم‌ترين چيز در اردو همدلي است، با توجه به حاشيه‌هاي اخير تحت هيچ شرايطي دوست ندارم دوباره فضا مسموم شود، به بچه‌ها هم گفته‌ام زماني كه به اين جا آمده‌ايد فقط بايد به فكر تمرينات باشيد اگر به المپيك ‌هاي قبل نگاه كنيم متوجه مي‌شويم كه هميشه مسابقات جهاني دو سال قبل از المپيك بسيار حساس بوده چرا كه ورودي المپيك در آن سهميه است ضمن اينكه ما به فاصله 45 روز بايد مسابقات آسيايي كره را هم برگزار كنيم و اين كار را براي ما دشوار مي‌‌كند.

يكي از انتقاداتي كه همواره ملي‌پوشان داشتند عدم برگزاري اردوهاي خارجي بود و در سال‌هاي گذشته مربيان اعتقاد به اين اردوها نداشتند شما چطور؟ آيا چنين اعتقادي داريد يا خير؟
اين كه بگويم اصلاً نياز نيست كه اشتباه است اما بايد برخي جوانب را هم در نظر گرفت. من در اين باره صحبت‌هايي را با رئيس فدراسيون انجام داده‌ام تا در صورت امكان اردويي را در خارج از كشور برگزار كنيم اما آنچه مهم است اين كه ما به طور حتم اردوهايي را در تهران و شهرستان‌ها برگزار خواهيم كرد و در صورت امكان به خارج از كشور هم مي‌رويم كه اين مستلزم در اختيار داشتن بودجه كافي از سوي فدراسيون است. الان بيشتر فدراسيون‌ها با مشكل بودجه روبه‌رو هستند كه به نظر بنده كميته ملي المپيك بايد حمايت خودش را بيشتر كند.

با توجه به حضور المپيكي‌ها فكر مي‌كنيد نفرات جديد دعوت شده مي‌توانند در ليست نهايي حضور يابند؟
ما تا روز مسابقات اردوهاي زيادي را برگزار خواهيم كرد. با نزديك شدن به مسابقات آسيايي ركوردگيري خواهيم گذاشت تا نفرات نهايي را انتخاب كنيم. المپيكي و غير المپيكي همه در نظر ما يكي هستند و فرقي ندارند، هركس ركورد بهتري داشته باشد انتخاب مي‌شود. يكي از اهداف ما پركردن اوزان خالي و كشف نفرات جديد است ضمن اينكه ما 21 الي 23 اسفند مسابقات قهرماني كشور را در تبريز داريم و ممكن است پديده‌اي در اين رقابت‌ها به اردوهاي تيم ملي اضافه شود. به هر حال سال آينده سال مهمي براي اين رشته ورزشي محسوب مي‌شود پس بايد با پشتوانه سازي خوب و برنامه‌ريزي دقيق پا به مسابقات بگذاريم.


نویسنده : وحید صابری 
منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: 13 اسفند 1392 - 22:42





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن