تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده اى حقیقت ایمانش را کامل نمى کند مگر این که در او سه خصلت باشد: دین شناسى، تدبر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802718543




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

1100 کودک زیر 6 سال تحت پوشش کمیته امداد مازندران هستند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > مازندران طهماسب پور:
1100 کودک زیر 6 سال تحت پوشش کمیته امداد مازندران هستند
ساری - خبرگزاری مهر، قائم مقام کمیته امداد استان مازندران با بیان اینکه کودکان زیر شش سالی که مشکل سوء تغذیه دارند از طریق مراکز بهداشتی به کمیته امداد معرفی می شوند گفت: خانواده های این کوکان که تعداد آنها در استان هزارو 100 نفر است ماهیانه سبد کالایی که شامل حبوبات، لبنیات و پنیر است دریافت می کنند.



به گزارش خبرنگار مهر، تیمور طهماسپ پور عصر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در نظام جمهوری اسلامی ایران کمیته امداد با هدف حمایت از اقشار محروم جامعه تاسیس شد بطوریکه این نهاد نقشی در تولید فقر در جامعه ندارد و هرجائی که  عده ای از مردم به دلیل حوادث در حین انجام کار، طلاق و.. دچار مشکلات عدیده مالی شدند این نهاد سرریزی های جامعه را  با هدف توانمندسازی افراد حمایت می کند.

وی افزود: متاسفانه در استان مازندران علی رغم سرسبزی ها و توریستی بودن 62هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد استان هستند.

قائم مقام کمیته امداد استان مازندران  در ادامه با اشاره به اینکه 62 هزار خانواده تحت پوشش ما ماهیانه سه میلیارد تومان مستمری دریافت می کنند ابراز داشت: این مبلغ منهای آمار کمک های موردی این نهاد است بطوری که در حدود 200هزار نفر در کمیته امداد شناسنامه دار هستند.

طهماسپ پور با ابراز تاسف از اینکه هرساله آمار کمک هائی که به افراد داده می شود افزایش می یابد خاطرنشان کرد: کمیته امداد نقشی در تولید فقر ندارد بلکه ما سرریزیهای جامعه را که بر اثر مشکلات اجتماعی – اقتصادی  به این نهاد می آیند حمایت می کنیم.

وی افزود: بر خلاف  دهه های اول تاسیس کمیته امداد ، امروزه میزان و مدت ارائه خدمات حمایتی به مددجویان  محدود به زمان و مبلغ نیز بر اساس تعداد نفرات خانواده است و این طور نیست که افراد برای همیشه  در کمیته امداد بمانند  و خدمات دریافت کنند.

قائم مقام کمیته امداد استان مازندران با تاکید بر توانمندسازی مددجویان گفت: در این مبحث 6هزار طرح خوداشتغالی انجام شد و اگر بانک ها همکاری کنند این رقم تا پایان سال به مرز 9هزار طرح هم خواهد رسید.

طهماسپ پور خاطرنشان کرد: حدود 4هزار نفر از طرح خوداشتغالی بیمه تامین اجتماعی هستند که با احتساب زنان سرپرست خانوار این رقم به بیش از 8هزار نفر می رسد که مشمول بازنشستگی می شوند .

وی افزود: در حدود 10هزار نفر در امداد استان مشمول تامین اجتماعی هستند بطوری که از خدمات بازنشستگی استفاده می کنند.

قائم مقام کمیته امداد استان مازندران با بیان اینکه طرح های خوداشتغالی مددجویان بیمه حوادث نیز است  اذعان داشت: طرح های خود اشتغالی این نهاد از یک فرآیند بازدید از شروع  و پایان کار برخوردار است تا این طرح به انحراف نرود.

طهماسپ پور، در بخش دیگری از سخنانش در حوزه گزارش عملکرد کمیته امداد استان خاطر نشان کرد: 8هزار دانش آموز و 3هزار دانشجو تحت پوشش این نهاد هستند و این در جائی است که درصد زیادی از افراد تحت پوشش  فارغ التحصیل شده که اکنون از طریق طرح خوداشتغالی یا کار در ادارات روی پای خود ایستادند و از گردونه امداد خارج شدند.

وی  با یادآوری اینکه در با مشغول به کار شدن فارغ التحصیلان تحت پوشش  و متوقف شدن چرخه فقر در این خانواده ها تصریح کرد: از برکات نظام جمهوری اسلامی و اقداماتی که این نهاد انجام داده در زمینه توانمندسازی افراد محروم جامعه موفقیت نسبی خوبی بدست آمده است.

 قائم مقام کمیته امداد استان مازندران در خصوص فرزندان بیکار افراد تحت پوشش با بیان اینکه هیچ خانواده تحت پوششی وجود ندارد که از وام خوداشتغالی استفاده نکرده باشد خاطرنشان کرد: با مراکز کاریابی هم هماهنگ شده تا برای فرزندان مددجویان تحت پوشش کاریابی صورت گیرد تا در شرکت ها و کارخانجات مشغول به کار شوند و حتی مبلغ مربوط به مراکز کاریابی را نیز این نهاد پرداخت می کند.

طهماسپ پور، افزود: 800نفر از افراد واجد شرایط از طریق مراکز کاریابی مشغول به کار شدند.

وی در بیان شرح عملکرد کمیته امداد استان در حوزه دریافت کمک های مردمی  با اشاره به اینکه 520هزار مشترک صندوق صدقات داریم ابراز داشت: در سال جاری  50میلیارد تومان از سرفصل های مختلف کمک های مردمی جمع آوری شد ه است.

قائم مقام کمیته امداد استان مازندران با اشاره به اینکه در بحث زکات نیز اقدامات خوبی صورت گرفت بیان داشت: در طرح اکرام 5هزار و 500یتیم توسط 30هزار حامی تحت پوشش قرار گرفتند  و این در صورتی است که سرانه ماهیانه هر یتیم 140هزار تومان است.

طهماسپ پور افزود: با طرح ایتام مشکل یتیمان نسبت به بخش های دیگر کمتر است.

وی از تحت پوشش هزار و صد کودک زیر 6سال در کمیته امداد استان خبر داد و افزود: این کودکان کسانی هستند که مشکل سوء تغذیه دارند و از طریق مراکز بهداشتی به کمیته امداد معرفی شده و خانواده آنها ماهیانه سبد کالایی که شامل حبوبات، لبنیات و پنیر است دریافت می کنند.

قائم مقام کمیته امداد استان مازندران  گفت: بنابر مصوبه دولت و مجلس هزار و 636مورد معافیت انشعاب آب ، برق ، گاز ،عوارض شهری و صدور پروانه داشتیم .

طهماسپ پور، از معافیت سربازی 234خانواده تحت پوشش که فرزند سرباز داشتند بنابر مصوبه دولت و مجلس خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت تحکیم بنیان خانواده ، کمیته امداد برای فرزندان تحت پوششی که در آستانه ازدواج هستند حداقل 30تا40ساعت کلاسهای آموزشی در آستانه ازدواج برگزار می کند.

وی در بحث تامین جهیزیه مددجویان ابراز داشت: سرانه پرداختی جهیزیه برای هر نوعروس 2میلیون تومان است و این در صورتی است که 2یا 3میلیون تومان نیز وام کارگشائی نیز به آنها داده می شود.

این مسئول کمک های حمایتی در بخش مسکن را شامل احداث، تعمیر(جزئی، کلی، و سرویس بهداشتی) عنوان کرد افزود: در بحث مسکن شهری 24واحد به ارزش تقریبی 650میلیون تومان به کمک امداد، خیرین و آورده بستگان مددجویان خریداری شد و در اختیار آنها قرار گرفت.

طهماسپ پور، در ادامه گفت: 133واحد از طرح بهسازی روستایی استفاده شد و مبلغ 2میلیون تومان نیز کمیته امداد پرداخت کرد و این مسکن ها به 133نفر واگذار شد و این در جائی است که آب و برق و گاز نیز رایگان در اختیار مددجویان قرار گرفت.  

وی یادآور شد: هزار و 137خانواده از خدمات تعمیرات مسکن به مبلغ 8میلیارد و 500میلیون ریال برخوردار شدند.


۱۳۹۲/۱۲/۱۳ - ۱۷:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن