تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815274161




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واکسن ایدز به واقعیت نزدیک شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: واکسن ایدز به واقعیت نزدیک شد دانش > فناوری - ایسنا نوشت:


محققان آمریکایی دریافته‌اند،‌ سیستم ایمنی بدن اقدام به تولید پادتن پرقدرتی می‌کند که با هدف قرار دادن یک محل بر روی ویروس V1V2، از آلوده شدن سلول‌ها به ویروس اچ‌آی‌وی جلوگیری می‌کند.
محققان موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی (NIAID) در گام نخست، یک فرد آلوده به ویروس اچ‌آی‌وی را شناسایی کردند.
بدن این فرد چند ماه پس از عفونت، بطور طبیعی پادتن‌های خنثی‌کننده اچ‌آی‌وی هدایت شده با ویروس V1V2 با نام CAP256-VRC26 تولید می‌کند.
نمونه‌های خون دریافتی از این فرد بین هفته پانزدهم تا چهار سال پس از ابتلا به عفونت اچ‌آی‌وی مورد تجزیه و تحلیل دقیق قرار گرفتند.
از این طریق، محققان موفق به تعیین آرایش ژنتیکی شکل اصلی پادتن، مشخص کردن ساختارهای یک شکل متوسط بعنوان پادتن جهش یافته، تشریح فعل و انفعالات بین ویروس و پادتنی که باعث رشد و پرورش CAP256-VRC26 بعنوان پرقدرت‌ترین شکل مقابله با اچ‌آی‌وی شدند.
نتایج بدست آمده نشان می‌دهد، پس از چند جهش در حد متوسط پادتن CAP256-VRC26، بخش قابل توجهی از سویه‌های شناخته شده اچ‌آی‌وی خنثی می‌شوند.
محققان بدنبال یافتن روشی برای استخراج پادتن‌های خنثی‌کننده ویروس V1V2 هستند.
نتایج این مطالعه جدید، گام مهمی برای توسعه واکسن ایدز موثرتر محسوب می‌شود که قادر به تولید پادتن‌های خنثی‌کننده اچ‌آی‌وی هدایت شده با V1V2 است.
45231



سه شنبه 13 اسفند 1392 - 11:37:18





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن