تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزّوجلّ به موسى عليه‏السلام وحى كرد: اى موسى! به زيادى ثروت شاد مشو و در هيچ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819088193




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امریکا همکاری نظامی و تجاری با روسیه را تعلیق کرد/ اوباما: می خواهیم مسکو را منزوی کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
امریکا همکاری نظامی و تجاری با روسیه را تعلیق کرد/ اوباما: می خواهیم مسکو را منزوی کنیم

امریکا همکاری نظامی و تجاری با روسیه را تعلیق کرد/ اوباما: می خواهیم مسکو را منزوی کنیم
وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، این کشور همه همکاری‌های نظامی خود را با روسیه به سبب حضور نظامی روس‌ها در کریمه به حال تعلیق درآورده است.
به گزارش نامه نیوز، به نقل از ایسنا جان کربی، سخنگوی پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد: این قطع موقت همکاری، مانورهای نظامی و نشست‌های دوجانبه، توقف کشتی‌ها در بنادر یکدیگر و برگزاری کنفرانس‌هایی در زمینه اجرای طرح‌های نظامی را شامل می شود.

این مقام پنتاگون خاطرنشان کرد: با اینکه پنتاگون در روابط نظامی خود با فدراسیون روسیه طی سال های اخیر منافع زیادی داشت، اما با توجه به حوادث اخیر در اوکراین، تصمیم گرفت همه همکاری های نظامی خود را با آن کشور به حال تعلیق درآورد.

واشنگتن در سال های اخیر از حمایت مسکو برای پشتیبانی ارتش حود در افغانستان بهره می برد.

جان کربی افزود: ما از روسیه می خواهیم برای کاهش تنش و بحران در اوکراین تلاش و نیروهای خود را از کریمه خارج کند و به پایگاه های خود بازگرداند، نظامیان آمریکا اوضاع را در آن منطقه زیر نظر دارند و در تماس مستقیم با متحدان آمریکا و بویژه کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هستند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در پی مداخله نظامی روسیه در کریمه، آمریکا موقعیت و رویکرد نظامی خود را در اروپا یا دریای مدیترانه تغییر نداده است.

به گفته یک مقام نظامی آمریکا که خواست نامش فاش نشود، تنها کشتی جنگی متعلق به نیروی دریایی آمریکا که در دریای سیاه حضور دارد، یو اس اس تیلور USS Taylor است اما این کشتی فعلا در بندر سامسون ترکیه پهلو گرفته زیرا اواسط فوریه گذشته به گل نشست و فرمانده آن نیز از مقام خود برکنار شد.

در همین راستا انتخاب به نقل از  یو اس آ تودی نوشت:

در بحبوحه افزایش تنش های بین المللی، پنتاگون تمامی همکاری های نظامی خود با روسیه از جمله جلسات و مانورها را متوقف کرد.

مایکل فرومن نماینده تجاری آمریکا نیز از اعمال تحریم های گسترده علیه روسیه خبر داد و گفت که تمامی روابط تجاری و مذاکرات در این زمینه با روسیه متوقف شده است.

از سوی دیگر، ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس بحران اوکراین را بزرگترین بحران اروپا در قرن 21 توصیف کرد.

در واشنگتن، اوباما رئیس جمهور آمریکا گفت که روسیه در بخش بدی از تاریخ قرار گرفته است.

وی افزود: به دنبال برداشتن گام های دیپلماتیک و اقتصادی برای انزوای مسکو هستیم.

ویتالی چورکین، نماینده دایمی روسیه در سازمان ملل در نشست اضطراری شورای امنیت گفت، که رییس جمهوری برکنارشده اوکراین در نامه اش به ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه گفته بود که اعزام نیرو برای برقراری نظم و امنیت در اوکراین ضروری است.

در همین حال سامانتا پاور، نماینده دایمی آمریکا در سازمان ملل گفت: لشکرکشی روسیه به اوکراین، واکنش به یک تهدید تخیلی است. او راه حل را مذاکره سریع روسها با دولت اوکراین و خروج فوری نیروهای روسی از خاک اوکراین اعلام کرد.

"یوری سرگئیف" نماینده دایمی اوکراین در سازمان ملل  نیزگفت، نیروهای روسیه همچنان در حال حرکت به سوی کریمه هستند. او افزود که از هفته پیش تاکنون ۱۶ هزار تن از نیروهای روسی به کریمه اعزام شده اند.





1392/12/13





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن