تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815540464




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آثار هنری، بازیچه بازیگران


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آثار هنری، بازیچه بازیگران تهران - ایرنا - به محض ورود به آستانه موزه، با منظره ای شگفت انگیز مواجه شدم که بیشتر صحنه اسباب کشی های مکرّر یک خانه مجلّل را می مانست و یا تصویری از یک خانه اعیانی دچار سرقت.تابلوها و آینه ها هنوز روی دیوار نصب نشده بود، و مبل ها و لباس های خانوادة پهلوی چروک خورده و کثیف.


«غلامرضا دادخواه» در ستون یادداشت روزنامه اطلاعات نوشت: چندی پیش به همراه تنی چند از دوستان غیر ایرانی به بازدید موزه تاریخی سعدآباد رفتیم.
یکی از محل هایی که قرار شد از آن دیدن کنیم، موزه تاریخ معاصر ایران بود. در میانه راه، پیش از رسیدن به موزه، از برخی آثار هنری بسیار ارزشمند که غالباً از سوی مقامات دیگر کشورها به شاه پهلوی و همسرش هدیه شده بود سخن می گفتم و از اینکه این آثار در بحبوحه انقلاب همچنان محفوظ مانده، اظهار خرسندی می کردم.
این خرسندی اما دیری نپایید و زود به شرمساری بدل شد.
به محض ورود به آستانه موزه، با منظره ای شگفت انگیز مواجه شدم که بیشتر صحنه اسباب کشی های مکرّر یک خانه مجلّل را می مانست و یا تصویری از یک خانه اعیانی دچار سرقت.
تابلوها و آینه ها هنوز روی دیوار نصب نشده بود، و مبل ها و لباس های خانواده پهلوی چروک خورده و کثیف.
کوزه های چینی، آثار منبت و خاتم کاری و دیگر آثار هنری همه جابجا شده و حتی برخی از آنها دچار آسیب شده بود.
بی درنگ، و با آشفتگی تمام، از یکی از مسئولان آنجا پرسیدم که سبب این همه به هم ریختگی چیست.
پاسخ داد: وسایل اینجا برای فیلم برداری فیلم «معمای شاه» جابجا شده و هنوز سرجای خود قرار نگرفته اند.
در نظر من که شهروند مملکتی هستم که در آن قدر و قیمت هنر آنچنان که بایسته است شناخته شده نیست، پاسخ آن مسئول چندان عجیب نمی نمود.
اما دوستان همراهم نه تنها با این پاسخ قانع نشدند که بر شگفتی شان افزوده شد که چرا میراثی اینچنین که گذشته از ارزش فرهنگی و تاریخی اش، ارزش مادی آن چندین برابر ارزش چنین پروژه های کلیشه ای است اینگونه نابخردانه بازیچه بازیگران می شود؟
آیا بهتر نیست حالا که قرار است هر سال چندین پروژه به تاریخ دوره پهلوی اختصاص دهند جایی برای تولید چنین فیلم هایی بسازند و بیش از این متعرّض بیت المال نشوند؟
اول**س.ن1744**1104





13/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن