تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804692396




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بحران میان روسیه و غرب در شرق اروپا گُر گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: بحران میان روسیه و غرب در شرق اروپا گُر گرفت


با تشدید تنش در روابط غرب با روسیه در پی حضور نظامی روسیه در شبه جزیره کریمه ، آمریکا ،انگلیس ،کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و اتحادیه اروپا بیانیه ای مشترک درباره اوضاع اوکراین منتشر کردند . به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در این بیانیه آمده است : " ما سران آمریکا،انگلیس ،کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و رئیس شورای اروپا و رئیس کمیسیون اروپا ، اقدام فدراسیون روسیه در نقض حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین را محکوم می کنیم . روسیه به  تعهدات  خود در چارچوب  سازمان ملل  و توافق  سال هزار و نهصد و نود و هفت با اوکراین عمل نکرده است. ما از روسیه می خواهیم که نگرانی های  امنیتی موجود در زمینه حقوق بشر را از راه ورود به مذاکرات مستقیم با اوکراین تحت نظارت بین المللی  و میانجیگری سازمان ملل یا سازمان امنیت و همکاری اروپا  رفع کند.ما آمادگی همکاری در این زمینه هستیم."
اتحایه اروپا ، آمریکا و ژاپن درباره اوضاع اوکراین بیانیه مشترک دادند

در ادامه این بیانیه آمده است : " ما از تمامی طرف ها می خواهیم که به بالاترین حد خویشتنداری  و مسئوولیت پذیری رفتار کنند تا تنش ها کاهش یابد. ما یاد آورد می شویم که اقدامات روسیه در اوکراین ناقض اصول و معیارها و سازو کار گروه هشت و گروه هفت است.ما تصمیم گرفته ایم که از حالا حضور خود در اجلاس گروه جی هشت در ماه ژوئن در سوچی را به تعویق بیاندازیم تا محیطی فراهم شود که گروه جی هشت بتواند گفتگویی پرمحتوا داشته باشد. "
در پایان این بیانیه همچنین آمده است: " ما در حمایت از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین و حق این کشور برای انتخاب آینده خود متحد هستیم. ما خود را به حمایت از اوکراین برای اعاده  اتحاد،ثبات و سلامت اقتصادی و سیاسی این کشور  متعهد می دانیم . ما تا پایان از برنامه اوکراین در صندوق بین المللی پول برای تبادل نظر درباره یک برنامه جدید و اجرای اصلاحات مورد نیاز حمایت می کنیم.حمایت صندوق بین المللی پول برای حمایت تکمیلی بانک جهانی و دیگر موسسات اقتصادی ،اتحادیه اروپا و منابع دو جانبه ضروری است."
اتحادیه اروپا مسکو را به قطع روابط تهدید کرد
همزمان وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در پایان نشست روز دوشنبه خود تهدید کردند اگر اوضاع در اوکراین‌ آرام تر نشود ، در روابط خود با روسیه تجدید نظر خواهد کرد. این در حالیست که روسیه همچنان مداخله نظامی خود در شبه جزیره کریمه را قانونی می داند .
وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در پایان نشست خود در بروکسل در بیانیه ای اعلام کردند : " اگر روسیه برای کاستن از تنش ها در اوکراین تلاش نکند، اتحادیه اروپا در آینده روابط دوجانبه خود با آن کشور تجدید نظر خواهد کرد . "
وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا که برای دومین بار در کمتر از دو هفته در نشستی برای بررسی بحران اوکراین گرد هم آمدند، در بیانیه خود ضمن اعلام اینکه گفتگوهایی میان مقامات اروپا و روسیه در مورد صدور روادید و نیز یک توافق همکاری جدید در جریان است، خاطر نشان کردند اگر روسیه اقداماتی فوری و عینی در جهت کاهش تنش ها در اوکراین انجام ندهد، این تماس ها و گفتگوها هم متوقف خواهند شد.
لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه ضمن تایید این اخبار گفت : احتمالا روز پنجشنبه روسای جمهور و نخست وزیران اتحادیه اروپا گرد هم می آیند تا در مورد اوضاع اوکراین با یکدیگر گفتگو کنند و فرانسه امیدوار است این نشست حتما برگزار شود.
فرانک والتر اشتاینمایر وزیر امور خارجه آلمان نیز گفت : " اگر روسیه فورا در کاهش تنش ها در اوکراین تلاش نکند، ما تصمیماتی خواهیم گرفت که بر آینده روابط ما با مسکو تاثیر خواهد گذاشت . " کانادا روسیه را به اخراج از گروه هشت تهدید کرد
در حالیکه اتحادیه اروپا مسکو را به قطع روابط تهدید کرده است ،استیفن هارپر، نخست وزیر کانادا نیز روز دوشنبه تهدید کرد اگر روسیه هر چه زودتر به حضور نظامی خود در کریمه پایان ندهد، کاری می کند که آن کشور از گروه هشت اخراج شود .
هارپر در گفتگوی خبری تلویزیونی گفت : " اقدامات اخیر ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه آن کشور را از لحاظ دیپلماتیک و اقتصادی منزوی می کند و سبب می شود آن کشور با خطر اخراج کامل از گروه هشت مواجه شود . "
جان کری وزیر امور خارجه آمریکا نیز روز یکشنبه هشدار داد اگر روسیه به حضور نظامی خود در شبه جزیره کریمه ادامه دهد، اخراجش از گروه هشت در دستور کار این گروه قرار خواهد گرفت .
به گزارش خبرگزاری فرانسه از اتاوا، کشورهای گروه هفت روز یکشنبه آنچه را " اقدام روسیه در نقض آشکار حاکمیت اوکراین " خواندند، به شدت محکوم کردند و از توقف اقدامات اولیه برای برگزاری نشست بعدی این گروه در سوچی روسیه در ماه ژوئن خبر دادند.
نخست وزیر کانادا روز دوشنبه با آرسنی یاتسینیوک نخست وزیر اوکراین تلفنی گفتگو و بر حمایت کشورش از تلاش اوکراین برای گذراندن این دوره دشوار از حیات سیاسی آن کشور تاکید کرد.
  اوباما : در تاریخ اوکراین از روسیه به بدی یاد خواهد شد
در این حال، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا دوشنبه گفت : در تاریخ اوکراین، از روسیه به بدی یاد خواهد شد و جامعه جهانی نیز در محکوم کردن مداخله نظامی مسکو در خاک اوکراین هم صدا شده است.
اوباما در ابتدای دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل در جمع خبرنگاران گفت : " همه به این نتیجه رسیده اند که روسیه حقوق و قوانین بین المللی و حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین را نقض کرده است . "
اوباما به روسیه در مورد اقدامات تلافی جویانه هشدار داد و گفت : " اگر روس ها همین خط سیر کنونی را ادامه دهند، ما مجموعه ای از تحریم های اقتصادی و دیپلماتیک را که سبب انزوای آن کشور می شود، بررسی خواهیم کرد ."
  آمریکا همکاری نظامی خود با روسیه را به حال تعلیق درآورد
همزمان وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) دوشنبه اعلام کرد این کشور همه همکاری های نظامی خود را با روسیه به سبب حضور نظامی آن کشور در شبه جزیره کریمه به حال تعلیق درآورده است .
جان کربی سخنگوی پنتاگون در بیانیه ای اعلام کرد : " این قطع موقت همکاری ،تمرین های نظامی و نشست های دوجانبه، توقف کشتی ها در بنادر یکدیگر و برگزاری کنفرانس هایی در زمینه اجرای طرح های نظامی را شامل می شود."
این مقام نظامی پنتاگون خاطر نشان کرد : " با اینکه پنتاگون در روابط نظامی خود با فدراسیون روسیه طی سال های اخیر منافع زیادی داشت، اما با توجه به حوادث اخیر در اوکراین، تصمیم گرفت همه همکاری های نظامی خود را با آن کشور به حال تعلیق درآورد. "
  احتمال سفر نماینده دبیر کل سازمان ملل به مسکو
در این حال سازمان ملل متحد از سفر احتمالی یکی از معاونان دبیر کل این سازمان به روسیه و دیدار با مسئولان این کشور خبر داد.
"مارتین نسیرکی " سخنگوی سازمان ملل متحد با اعلام این خبر گفت "یان الیاسون "معاون بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد که در حال حاضر در شهر کیف پایتخت اوکراین به سر می برد  ممکن است به مسکو سفر کند. این مسئول سازمان ملل در گفتگو با خبرنگاران خاطر نشان کرد : موضوع سفر یان الیاسون به روسیه در حال بررسی است . این در حالیست که سازمان ملل  قرار است امروز نشستی درباره اوضاع اوکراین و مداخله نظامی روسیه در این کشور  برگزار کند. این سومین نشست این شورا از روز جمعه تاکنون است .
به گزارش خبرگزاری دولتی کویت " کونا" از نیویورک ، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد"یان الیاسون " را برای اطلاع از جدیدترین تحولات و رخدادهای اوکراین به این کشور اعزام کرده است و در همین ارتباط  روز گذشته با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در ژنو دیدار و با وی درباره ضرورت پایان دادن به بحران اوکراین و بازگشت به گفتگو ، بحث و رایزنی کرد.
  نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد گفت: مداخله روسیه در اوکراین یک مسئله قانونی است.
در حالیکه ورود نظامیان روسیه به شبه جزیره کریمه خشم غرب را برانگیخته است نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست اضطراری شورای امنیت بار دیگر مداخله روسیه در اوکراین را قانونی دانست .
ویتالی چورکین تاکید کرد: شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی تحولات اوکراین نشست برگزار کرد زیرا آنچه در این کشور دوست و برادر می گذرد ما را نگران می کند.
وی افزود: بحران اوکراین ناشی از کودتای نظامی در کیف است. قرار گرفتن قدرت در دست گروه های تندرو خطرناک است و آینده این کشور را تهدید می کند. سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در این باره سخن گفت. ما معتقدیم بحران های داخلی با رایزنی میان همه گروه های سیاسی، گروه های نژادی و اقلیت ها آن باید در چارچوب قانون اساسی حل و فصل شود و به تعهدات و در مقدمه آن حقوق بشر بین المللی و حقوق اقلیت ها احترام گذاشته شود.
چورکین گفت : گروه های تندرو می خواهند با توسل به زور به قدرت دست پیدا کنند. آن ها تلاش می کنند ترس و وحشت میان مردم ایجاد کنند. برخی کشورها در جهت چالش آفرینی برای حکومت قانونی اوکراین اظهاراتی علیه دولت قانونی این کشور بیان می کنند و از تجاوزگران حمایت می کنند. این در حالیست که  سفیر اوکراین در سازمان ملل در نشست اضطراری شورای امنیت این سازمان درباره  اوضاع اوکراین، توقف دخالت روسیه در امور داخلی کشورش و تهدید نظامی علیه اوکراین را خواستار شد.
یوری سرگئیف گفت: در این نشست، ما با دقت به سخنان نماینده روسیه در سازمان ملل گوش دادیم ولی متاسفانه پاسخی برای یک سوال روشن و ساده دریافت نکردیم؛ اینکه چرا نیروهای مسلح روسیه به صورت غیر قانونی کریمه را تصرف و قوانین بین المللی و توافق های دو جانبه را با بی رحمی نقض کرده اند.
وی افزود: بر اساس توافقنامه بوداپست در سال هزار و نهصد و نود و چهار بین اوکراین و کشورهای تضمین کننده از جمله روسیه، اوکراین زرادخانه اتمی خود را به روسیه منتقل کرده و در ازای آن، روسیه متعهد شده است از تهدید نظامی علیه کشور من و تمامیت ارضی و استقلال سیاسی آن خودداری کند. علاوه بر اینکه تجاوز اخیر روسیه نادیده گرفتن رژیم کلی ان پی تی به شمار می آید. روسیه ادعای اولتیماتوم به اوکراین را تکذیب کرد
در این حال وزارت دفاع روسیه ادعای برخی رسانه های آمریکایی و غربی مبنی بر اولتیماتوم این کشور به اوکراین در باره شبه جزیره کریمه را به شدت تکذیب کرد.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرگزاری روسی اینترفاکس ادعای برخی منابع خبری غربی ازجمله کانال تلویزیونی آمریکایی سی.ان.ان مبنی بر اولتیماتوم ناوگان دریای سیاه روسیه به اوکراین را بی اساس و کذب محض خواند.
کانال خبری سی ان ان روز یکشنبه اعلام کرد: دولت روسیه در یک اولتیماتوم به دولت اوکراین، تا ساعت پنج صبح روز سه شنبه به کی یف برای تحویل شبه جزیره کریمه مهلت داده و اعلام کرد که در غیر این صورت با ˈتوفان نظامیˈ روبه رو می شود.
منبع آمریکایی ادعا کرد: بر اساس این اولتیماتوم ، نیروهای اوکراینی تا صبح فردا باید شبه جزیره کریمه را به نیروهای روسیه واگذار کنند.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه این ادعا را تکذیب کرد و گفت ناوگان دریای سیاه روسیه هیچ اولتیماتومی به اوکراین نداده است.
 


سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن