تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802505664




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمایت از تروریسم در سوریه حوادثی بزرگ تر از 11 سپتامبر را منجر می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون خاورمیانه و آفریقای عربی وزارت خارجه ایران : حمایت از تروریسم در سوریه حوادثی بزرگ تر از 11 سپتامبر را منجر می شود مسکو - ایرنا- ˈحسین امیر عبداللهیان ˈ معاون خاورمیانه و آفریقای عربی وزیر امور خارجه کشورمان با هشدار نسبت به پیامدهای حمایت از تروریسم و تکفیری ها در سوری اعلام کرد: ادامه این روند می تواند به وقوع حوادثی بزرگ تر از انفجار 11 سپتامبر در هر یک از کشورهای منطقه و جهان منجر شود.


به گزارش خبرنگار ایرنا،ˈامیرعبداللهیانˈروزدوشنبه درنشست خبری درمسکو گفت:طرفداران و تامین کنندگان مالی و تسلیحاتی تروریست ها و تکفیری ها در سوریه نباید این واقعیت را فراموش کنند که القاعده در افغانستان رشد کرد، اما حادثه 11 سپتامبر هزاران کیلومتر دورتر در نیویورک اتفاق افتاد.
وی در پاسخ به سوالی درباره پیامدهای بهار عربی اظهار داشت: آنچه در ورای این تحولات روی داده است اگر به برآورده شدن مطالبات مردم آنها و پیوستن این کشورها به مسیر مردم سالاری منتهی باشد، پدیده مثبتی است، اما اگر ایجاد هرج و مرج و ورود سلاح و ترویست ها به سوریه را به دنبال داشته باشد، پدیده منفی است.
وی افزود: اگر آنچه در کشورهای منطقه روی داده است به تقویت تروریست ها و تکفیری ها منجر شود، می تواند امنیت کشورهای منطقه و حتی جهان را به خطر بیاندازد.
معاون وزیر امور خارجه کشورمان اضافه کرد: اصولا هرگونه اقدام منتهی به تقویت افراط گری و تروریسم به ضرر امنیت و ثبات منطقه ای است و جامعه جهانی باید مانع حمایت برخی طرف ها از تروریسم در منطقه شود.
وی ادامه داد: امروزه جبهه النصره و داعش در سایه حمایت مالی و تسلیحاتی برخی کشورها در سوریه در حال رشد هستند و ادامه این روند می تواند به وقوع حوادث ناخوشایندی در سطح منطقه ای و جهانی منجر شود.
وی با تاکید بر ضرورت مشارکت همگانی برای حل مساله سوریه اضافه کرد: حل این مساله نیازمند مذاکرات در سطح منطقه ای است.
امیرعبدالهیان اضافه کرد: علت ناکامی کنفرانس ژنو 2 سیاست های غرب و تمایل شدید معارضان شرکت کننده در کنفرانس برای گفت و گو تنها در مورد یک مساله آن هم تشکیل دولت انتقالی بود.
** ایران امنین ترین کشور منطقه است
وی در پاسخ به سوالی درباره امکان تشکیل یک بلوک امنیتی منطقه ای متشکل از ایران، روسیه و ترکیه برای تامین امنیت قفقاز اظهار داشت: امروز ایران امن ترین کشور منطقه می باشد و این در حالی است که برخی از همسایگان ما در دو طرف مرزهای کشورمان به ویژه عراق و افغانستان در ناامنی بالایی به سر می برند.
امیرعبداللهیان افزود: ما معتقدیم با ابتکارات جدید نسبت به امنیت جمعی در منطقه اندیشید. بر این اساس ایران همواره یکی از طرف های جدی در برقراری امنیت منطقه ای بوده است و از این به بعد نیز چنین خواهد بود.
وی اضافه کرد: همکاری های امنیتی میان ایران و کشورهای دیگر در سطح منطقه ای همیشه وجود داشته است و ظرفیت تبدیل آن به بلوک همکاری های همه جانبه امنیتی و یا همکاری های چندجانبه امنیتی نیز وجود دارد.
** مردم ایران به حزب الله افتخار می کنند
معاون وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در پاسخ به سوالی درباره روابط ایران با حزب الله گفت: حمایت های ما از حزب الله همواره از جنس معنوی و سیاسی بوده است.
امیرعبداللهیان افزود: حزب الله برای تامین امکانات مالی خود از روش های قانونی و مشروع استفاده می کند و این امری است که در لبنان در مورد همه گروه های سیاسی فعال صدق می کند، زیرا در این کشور همه طرف ها در عین فعالیت های سیاسی، فعالان اقتصادی و تجاری حرفه ای هستند.
وی اضافه کرد: در خصوص حمایت از محور مقاومت در ایران کوچک ترین اختلاف نظری بین حکومت و مردم وجود ندارد و مردم ایران اسلامی به وجود حزب الله افتخار می کنند.
وی ادامه داد: ما هیچ وقت فراموش نمی کنیم که دهها کشور در زمانی که رژیم صهیونیستی در ضعیف ترین وضعیت خود قرار داشت، نتوانستند در مقابل آن بایستند، اما حزب الله در جنگ 33 روزه، رژیم صهیونیستی را در اوج اقتدار و توان نظامی آن شکست داد.
معاون وزیر امور خارجه کشورمان خطاب به خبرنگاران حاضردر محل گفت: شما می توانید به ایران سفر کنید و تنفر مردم کشور ما را از رفتارهای رژیم صهیونستی در تمامی سطوح با چشمان خود مشاهده کنید.
وی افزود: در شرایط حساس امروز منطقه، حزب الله نقش مهم و غیرقابل جایگزینی در برقراری امنیت در لبنان و منطقه دارد.
حسین امیرعبدالهیان معاون خاورمیانه آفریقای عربی وزیر امور خارجه کشورمان برای دیدار با مقام های روس به مسکو سفر کرده است.
اروپام/518/1547
انتهای پیام /*




12/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن