تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803097319




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاه ترکیه به مذاکرات وحدت قبرس برای گفت وگو با اتحادیه اروپا


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نگاه ترکیه به مذاکرات وحدت قبرس برای گفت وگو با اتحادیه اروپا آنکارا- ایرنا- آغاز دوباره مذاکرات وحدت قبرس در پی فراخوان دبیر کل سازمان ملل به شروع گفت وگوها بین مقامات دو بخش ترک و یونانی نشین این جزیره این پرسش را که آیا آغاز مجدد این مذاکرات می تواند گره گشای گفت وگوهای عضویت ترکیه در اتحادیه باشد؟، مطرح می کند.


به گزارش ایرنا، مساله قبرس به عنوان یکی از اصلی ترین مسایل در روند مذاکرات عضویت ترکیه با اتحادیه اروپا خودنمایی می کند و وتوی بخش یونانی نشین قبرس برای گشودن سرفصل های جدید مذاکره بین این کشور و اتحادیه یادشده در سالهای اخیر یکی از مهمترین مسایل مورد بحث کارشناسان روابط ترکیه با اتحادیه اروپا بوده است .
به رغم گذشت بیش از 8 سال از آغاز رسمی مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا، پیشرفتی در زمینه این مذاکرات حاصل نشده و به رغم اینکه مذاکرات عضویت ترکیه از اکتبر سال 2005 آغاز شده از سرفصل های 35 گانه مذاکرات تنها در 13 فصل آغاز و تنها در یک مورد به نهایت انجامیده است.
به رغم اینکه گفته می شود مساله قبرس از مهمترین مسایل و موانع در پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا به شمار می رود، در سال های گذشته و در دوران ریاست جمهوری ˈ نیکولا سارکوزیˈ در فرانسه مواضع ضد ترکیه ای وی نیز در مسکوت ماندن روند مذاکرات تاثیر گذار بوده است .
افزون بر مواضع ˈ آنگلا مرکل ˈ صدراعظم آلمان که مخالفت خود را با پیوستن کامل ترکیه به اتحادیه اروپا پنهان نکرده و از مشارکت گسترده ترکیه در این اتحادیه سخن به میان می آورد نیز نباید از نظر دور داشته باشد.
مساله مهم در نبود تمایل فعلی اتحادیه اروپا به گشودن سرفصل های جدید در مذکرات این اتحادیه با ترکیه بیش از آنکه به مساله قبرس و مخالفت های آلمان و فرانسه مرتبط باشد بیشتر مربوط به تحولات داخلی ترکیه به ویژه در پی عملیات 17 دسامبر در ترکیه در ارتباط با فساد مالی و ارتشاء در این کشور و متعاقب آن موضعگیری های دولت آنکارا و تصفیه های گسترده در نیروهای پلیس و قوه قضاییه و نیز تلاش برای تغییر ساختار شورای عالی قضات و دادستان ها و نیز تصویب قانون محدودیتهای و کنترل اینترنت در این کشور است.
نهادهای مختلف اتحادیه اروپا در سال های اخیر انتقادهایی به دولت آنکارا در زمینه مسایل مختلف خصوصا نقض حقوق بشر و استقلال قوه قضاییه داشته اند اما انتقادهای یاد شده پس از تظاهرات گسترده مردمی در تابستان سال جاری و استفاده از زور و سرکوب تظاهرات توسط پلیس ترکیه و مداخله دولت آنکارا در سانسور اخبار مرتبط با این تظاهرات در رسانه های جمعی ابعادی جدید به خود گرفت و در طول دو ماه گذشته این انتقادها به حدی افزایش یافته که برخی از کارشناسان احتمال قطع مذاکرات ترکیه با اتحادیه اروپا را بدلیل اقدامهای غیردمکراتیک دولت آنکارا در نقض استقلال قوه قضاییه و محدودیت های رسانه ای مطرح می کنند.
در ماه های اخیر به رغم درخواست های مکرر مقامات ارشد ترکیه برای باز گشودن سرفصل های جدید مذاکرات، اتحادیه اروپا از این مساله امتناع کرده و مسوولان این اتحادیه در هر فرصتی بر ارزش های اتحادیه اروپا به ویژه در رابطه با استقلال قوه قضاییه ترکیه تاکید کرده اند.
ترکیه پیشتر خواستار باز گشودن فصل های 17 ، 23 و 24 در موضوعات اقتصادی ، عدالت ، آزادی و امنیت ، قوه قضاییه و حقوق اساسی در روند عضویت این کشور در اتحادیه اروپا شده که تاکنون با این امر موافقت نشده است.
به گفته کارشناسان، در صورت ادامه روند فعلی سیاسی در ترکیه حتی اگر مقامات دو بخش ترک و یونانی نشین قبرس مسایل و مشکلات فی مابین را حل و مساله این جزیره به نحوی که مدنظر اتحادیه اروپاو سازمان ملل متحد است برطرف شود به نظر می رسد که امکان پیگیری مذاکرات عضویت ترکیه در این اتحادیه وجود نداشته باشد.
خاورم**2012** 230 **1010
انتهای پیام /*




12/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن