تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):هر كس در مسجد سهله دو ركعت نماز بخواند، خداوند، دو سال بر عمر او مى‏افزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819809665




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حفظ حریم بیماران در بیمارستان ها از آسیب های نظام سلامت است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > گلستان ریاحی:
حفظ حریم بیماران در بیمارستان ها از آسیب های نظام سلامت است
گرگان - خبرگزاری مهر: رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: حفظ حریم بیماران و مردم در بیمارستان ها جزو آسیب های نظام سلامت است و باید برای مردم این حریم را تعیین کنیم، اتاق های شلوغ، مناظر باز و اشراف دار به هم از مواردی است که مردم نمی توانند آن را تحمل کنند.



به گزارش خبرنگار مهر، تقی ریاحی ظهر دوشنبه در همایش روز پرستار در دانشگاه علوم پزشکی گلستان اظهار کرد: دو وجه باید در بیماران بیمارستانی مد نظر باشد که یکی از آن ارتباط بعد از ترخیص بیمار است که باید طراحی انجام شود که این ارتباط تا بهبودی کامل بیمار حفظ شود. وی بیان کرد: در بررسی که در سال 89 در بیمارستان پنج آذر در بحث رضایت مندی مردم از خدمات درمانی جمع آوری شد، به نگاه مردم در ظرفیت های بیمارستانی توجه شد و مولفه ای که تا 80 درصد رضایت مندی بیماران و همراهان آنها را به دنبال داشت، ارتباط خوب پرستاران با مردم بود که در بین 10 شاخص رتبه اول را داشت. وی افزود: درمان زنجیره ارائه خدمت بسیار طولانی است و حلقه هایی است که اگر آن حلقه ها منفک باشد نتیجه مورد لزوم کسب نمی شود ودرمان بیمار به تاخیر می افتد. ریاحی در ادامه تصریح کرد: بیش از 90 درصد افرادی که برای درمان به بیمارستان ها می آیند به کلیت مداخلات درمانی اعتماد دارند و خود را به تیم درمان می سپارند، در مدیریت درمان پزشک تنها چند لحظه برای تشخیص بیماری روی سر بیمار است و بقیه بخش درمان به عهده پرستاران است و استنباط بیمار از خدمات بیمارستان مداخله پرستاری است . وی افزود: بیمار در بیمارستان تنها به محیط شیک و تمیز نیاز ندارد و این امر تنها یکی از وجوه درمان است ولی مداخلات به هنگام و صحیح پرستاران نیاز واقعی بیمار را می پوشاند. رییس دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه بیان کرد: مردم مرگ و نارسایی را می پذیرند اما باید بدانیم طبق نظرسنجی های به عمل آمده مردم از خدمات پرستار بالاترین رضایت مندی را کسب کردند و در این زمینه ما باید از پرستاران الگو بگیریم و به جایی برسیم که نیاز است. ریاحی افزود: در بحث مطالبات پرستاران و کادر درمان  و واقعی شدن تعرفه خدمات در اوایل سال جدید خبر های خوبی در راه است.


۱۳۹۲/۱۲/۱۲ - ۱۴:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن