تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802730016




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مخاطرات راه های زمینی اقلیم کردستان عراق برای سفر اتباع ایرانی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مخاطرات راه های زمینی اقلیم کردستان عراق برای سفر اتباع ایرانی قصرشیرین - ایرنا - سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه مشکلات و مخاطرات راه های زمینی اقلیم کردستان عراق را برای آگاهی مسافران و گردشگران ایرانی اعلام کرد.


به گزارش ایرنا، سرکنسولگری ایران در سلیمانیه از مسافران و گردشگران ایرانی که با خودروی شخصی به اقلیم کردستان عراق سفر می کنند خواست به دلیل اینکه رانندگی در جاده ها و خیابان های شهرهای اقلیم، با توجه به نبود تسهیلات بیمه ای مخاطرات زیادی دارد موارد ایمنی و قوانین مربوطه را رعایت کنند.
این سرکنسولگری تاکید کرد: لازم است این حقایق مورد توجه مسافران و رانندگان ایرانی و غیره که عازم اقلیم کردستان عراق هستند قرار گیرد و از سوی آنان رعایت شود.
براساس این گزارش، از جمله مشکلات مسافران از طریق راه های زمینی به اقلیم کردستان عراق، راه های شوسه غیراستاندارد آن است.
در سال های اخیر شمار خودرو هایی که در جاده های اقلیم تردد می کنند افزایش یافته است در حالیکه راه های موجود متناسب با آن
توسعه نیافته و امکانات موجود ظرفیت پذیرش آن را ندارد و این امر مشکلاتی را برای رفت و آمد در این راه ها ایجادکرده است.
هم اینک راه بندان بیش از حد خودروها در خیابان های شهرهای بزرگ از جمله سلیمانیه و راه های ورودی به این شهرها، تبدیل به مشکلی برای رفت و آمدهای درون و برون شهری اقلیم کردستان شده است.
بر اساس آمار داده شده از سوی مسوولان اقلیم، از آغاز سال 2010 تا اواخر سال 2013 ( 1389 تا 1392 ) بیش از 530 هزار دستگاه انواع خودرو وارد اقلیم کردستان شده که برابر با رشد تعداد خودرو در 40 سال گذشته در این منطقه است.
این حجم زیاد خودرو و عدم وجود مالیات بر خرید خودرو و مقررات و قوانینی برای محدود کردن میزان خرید و چگونگی استفاده از آن باعث شده تا سرانه مالکیت خودرو در اقلیم کردستان بشدت بالا رفته به گونه ای که بطور متوسط در هر خانواده به تعداد افراد بالغ، خودروی شخصی وجود دارد. همچنین با توجه به نبود خدمات حمل و نقل عمومی مناسب مانند اتوبوس، مترو و غیره استفاده از خودروی شخصی توسط مردم در سال های اخیر در این منطقه شمال عراق رواج زیادی یافته است.
از دیگر مشکلات راه های اقلیم، کمبود علائم راهنمایی و رانندگی مناسب و تابلوهای هشدار دهنده در جاده ها است، ضمن اینکه بی اطلاعی از مقررات راهنمایی و رانندگی و نداشتن مهارت کافی در هدایت خودروهای جدید، باعث شده تا رانندگان اقلیم نتوانند رانندگی سالم و کم خطری را در جاده ها و معابر درون شهری تجربه کنند.
عرض کم، کوهستانی و غیراستاندارد بودن بیشتر جاده های اقلیم ، سرعت زیاد، سبقت و بی توجهی به مقررات راهنمایی و رانندگی از جمله مشکلات رانندگی در اقلیم کردستان است.
همچنین جاده های جداگانه ای برای رفت و آمد خودروهای سنگین و خودروهای سبک و شخصی در این منطقه وجود ندارد و با توجه به شمار زیاد خودروهای سنگین در جاده ها، خطر رانندگی در این راه ها دو چندان شده است.
از سال 2008 تا 2012 ( 1387 تا 1391 )بیش از چهار هزار و 500 نفر در حوادث رانندگی در اقلیم جان خود را از دست داده و ده برابر این تعداد نیز مجروح شده اند.
رانندگی در جاده ها و خیابان های شهرهای اقلیم کردستان، با توجه به نبود تسهیلات بیمه ای، مخاطرات زیادی دارد و لازم است این حقایق مورد توجه مسافران و رانندگان ایرانی که عازم اقلیم کردستان عراق هستند قرار گیرد.
جمهوری اسلامی ایران در استان های آذربایجان غربی (تمرچین)، کردستان (باشماق) و کرمانشاه (پرویزخان) سه مرز رسمی برای تردد زمینی به منطقه اقلیم کردستان عراق دارد.
خاورم * 9102 *1446
انتهای پیام /*




12/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن